Besplatna i anonimna linija

Deset godina rada Nacionalnog pozivnog centara za žrtve kaznenih djela i prekršaja

Portal Novi list, Hina

Foto iStock

Foto iStock

Pozivom na broj 116 006, žrtve i svjedoci te članovi obitelji mogu zatražiti emocionalnu podršku, informacije o pravima...



Nacionalni pozivni centar za žrtve kaznenih djela i prekršaja koki u nedjelju obilježava deset godina djelovanja dosad je zaprimio 15 tisuća poziva žrtava i svjedoka kaznenih djela ili onih koji se žele informirati o pravima, od kojih su većinu uputile žene.


Pozivom na broj 116 006, žrtve i svjedoci te članovi obitelji mogu zatražiti emocionalnu podršku, informacije o pravima i tijeku kaznenog ili prekršajnog postupka kao i o novčanoj naknadi žrtvama, ali i kontakt institucije ili organizacije civilnog društva koja nudi takve usluge.


Besplatna i anonimna linija dostupna je 24 sata svakog dana u godini na području cijele Republike Hrvatske na hrvatskom i engleskom jeziku, navodi se u priopćenju. Pozivateljice i pozivatelji podršku mogu ostvariti neovisno o tome je li nedjelo prijavljeno nadležnim institucijama.




Od 2013. godine 65 posto svih pozivatelja su bile žene, a od 2019. žene su činile približno 75 posto. Pozivateljice su češće žrtve rodno uvjetovanog nasilja – nasilja u obitelji, seksualnog nasilja i nametljivog ponašanja dok su pozivatelji češće žrtve fizičkih napada.


Počinitelji kaznenih djela nad ženama najčešće su muškarci, njihovi bivši ili sadašnji partneri, članovi obitelji, prijatelji i poznanici.


Linija se neprestano prilagođava rastućim potrebama ranjive skupine kojoj pruža podršku, proširujući usluge i prihvaćajući nove tehnologije da bi poboljšala dostupnost i doprla do šireg građanstva, priopćila je u nedjelju Udruga za podršku žrtvama i svjedocima.


Ističu da je predanost inovacijama i napretku primjer posvećenosti osiguravanju da svaka žrtva i svjedok imaju pristup potpori koja im je potrebna, bez obzira na njihove okolnosti.


Novi načini komunikacije i pristup žrtvama ostvaruje se kroz projekte koje provodi NPC – “CHAT for Victims” kojim se nastoji omogućiti osobama s invaliditetom i svim građanima koji iz raznih razloga podršku ne mogu potražiti telefonom da to učine putem prilagođenog chata.


Projektom naprednog referiranja, u suradnji Ministarstva pravosuđa i uprave te Ministarstva unutarnjih poslova žrtve se u šest županija informira o mogućnosti da ih kontaktiraju stručnjaci te im pruže podršku i informaciju.


Liniji su se obraćale žrtve iz svih dijelova Hrvatske pokazujući da kazneno djelo ne bira mjesto ni vrijeme te da žrtve iz svih dijelova države trebaju i traže pomoć i podršku u trenucima straha, nesigurnosti i neizvjesnosti, navodi Tim Nacionalnog pozivnog centra za žrtve kaznenih djela i prekršaja.