Oprez pri kupnji

Ugostitelj s crikveničkog područja naručio opremu preko interneta. Ostao bez 40.000 kuna

Šarlota Brnčić

ilustracija, arhiva NL

ilustracija, arhiva NL

Poseban oprez nužan je prilikom javljanja na oglase iz inozemstva i kod uplata na inozemne račune



Crikvenička policija zaprimila je prijavu hrvatskog državljanina oštećenog kaznenim djelom prijevare za više od 40.000 kuna.


On se, u namjeri nabavke ugostiteljske opreme u listopadu prošle godine javio na oglas objavljen na internetu te putem elektroničke pošte ostvario komunikaciju s ponuditeljem iz inozemstva. Komunikacija je trajala sve do početka veljače kada je uplatio naznačeni iznos, jer je od ponuditelja upućen da zbog epidemioloških mjera nije moguće plaćanje prilikom preuzimanja robe.


Nakon uplate naručena ugostiteljska oprema nije mu dostavljena u dogovorenom roku, a više nije mogao ostvariti ni kontakt s ponuditeljem.




Sličan slučaj zabilježen je i u Vukovarsko-srijemskoj županiji gdje je vlasnik tvrtke iz Vrbanje u petak policiji prijavio prijevaru. Putem internetskih oglasa dogovorio je poslovnu suradnju sa inozemnim subjektima u vidu kupnje radnog stroja te je oštećeni vlasnik bankovnim putem isplatio dogovorenim suradnicima više od pola milijuna kuna, a da pritom nije dobio traženi radni stroj.


Budući da ovakvi i slični oglasi nerijetko dovode građane u zabludu iz policije savjetuju pojačani oprez prilikom javljanja i daljnje komunikacije, a posebice prilikom uplata. Stoga i ovim putem svima koji se namjeravaju javljati na ovakve oglase savjetuju da dobro provjere o čemu se zaista radi, primjerice da li tvrtka koja nešto nudi zaista postoji, valjanost različitih kontakata i slično.


Poseban oprez nužan je prilikom javljanja na oglase iz inozemstva i kod uplata na inozemne račune. U slučaju prijevare ili sumnje na prijevaru navedeno je potrebno što prije prijaviti policiji.