Pomorska nesreća

U sudaru s trajektom Jadrolinije, Slovenac s jedrilice pao u more

Goran Šimunov

Foto Luka Jeličić

Foto Luka Jeličić

Slovenca je iz mora izvukla posada trajekta Ugljan



Jadrolinijin trajekt “Ugljan” i jedrilica registarskih oznaka 3375 ZD sudarili su se danas oko 12.30 sati u Zadarskom kanalu. U nezapamćenoj pomorskoj nesreći nema ozlijeđenih osoba, budući da je voditelja jedrilice, slovenskog državljanina koji je uslijed sudara pao u more, izvukla posada broda Ugljan. U trenutku nesreće trajekt je plovio na liniji Zadar – Preko.


Trajekt bez oštećenja


Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potvrdili su kako nema ni onečišćenja mora.


– Odmah po zaprimanju dojave prema mjestu nesreće isplovili su službenici Lučke kapetanije Zadar. Materijalna šteta i sve okolnosti ove pomorske nesreće utvrdit će se očevidom koji će provesti službenici Lučke kapetanije Zadar, napominju iz Ministarstva mora.




Iako trenutačno koristi godišnji odmor, kapetan zadarske Lučke kapetanije Alen Rukavina ipak se javio na telefonski poziv.



Kazao nam je kako će u sudaru oštećenu jedrilicu dotegliti u svoju bazu u marinu Zadar, kao i da trajekt nema oštećenja te je nastavio s plovidbom na ovoj liniji, u što smo se i sami uvjerili u luci Gaženica. S druge strane, oštećenu jedrilicu nismo zatekli u marini Zadar.


Nastavlja se očevid


O nesreći se na naš upit kratko očitovala i Jadrolinija iz koje su ponovili iste činjenice o kojima je izvijestilo i Ministarstvo mora. Naveli su i kako sigurnost putnika broda i tereta ni u jednom trenutku nije bila ugrožena.



Trajekt Ugljan dug je 102,2 metra, izgrađen je 2009. godine u Grčkoj pod imenom Glykofilousa III, a može razviti maksimalnu brzinu od 11 čvorova. Floti Jadrolinije priključuje se 2020. godine. Namijenjen je liniji Zadar – Preko.


Javila nam se i članica Uprave i glasnogovornica Jadrolinije Marija Zaputović koja je rekla kako je saznala da jedrilica koja je sudjelovala u ovoj nesreći ima dva pogona, na jedra i na motor.


– Očevid ove nesreće se nastavlja u petak. Do završetka očevida koji će izvršiti Lučka kapetanija bilo bi neozbiljno davati bilo kakve komentare. Najbitnije je da u nesreći nema ozlijeđenih, ističe Zaputović.


Kakva su pravila?


Treba reći kako su pomorski zakoni različiti od onih s kopna. Pravila o izbjegavanju sudara na moru su vrlo jasna i nema mjesta za pogreške ili kršenja tih pravila. Jako su česti slučajevi neznanja voditelja, skipera na jedrilicama, o čemu najbolje svjedoče slučajevi kada, unatoč upozorenjima o visini mosta Ugljan – Pašman, voditelj jedrilice ipak uspije zapeti njenim jarbolom o taj most.



Prema pravila o izbjegavanju sudara na moru brod koji dolazi s lijeve strane dužan je ustupiti prednost brodu koji dolazi s njegove desne strane. Ako brod koji je dužan ustupiti prednost to ne provede, onda plovilo koje je u prednosti poduzima sve radnje kako bi se sudar izbjegao.


Brod koji je u prednosti može ugasiti motore, skrenuti udesno, napraviti krug i proći drugom plovilu po krmi. Na moru se zbog toga najčešće sve havarije i izbjegnu.