Foto S. Drechsler
Prometni vještaci iz Zagreba objasnili su da su vještačili svjetla na motociklu te zaključili da ona nisu bila uključena u trenutku sudara, a dugogodišnji suradnik Bojana Jurdane kazao da on više nakon nesreće nije isti
RIJEKA Na proljeće, kada okolnosti budu slične onima kakve su bile u predvečerje 8. travnja 2014. godine, na Ljubljanskoj cesti u Rijeci, u blizni bivšeg hotela Panorama, bit će obavljena rekonstrukcija nesreće u kojoj je toga dana poginuo motociklist Nikica Filipović. Za prometnu nesreću u kojoj je poginuo, optužen je 45-godišnji Bojan Jurdana. Jurdana se tereti za nesreću izazvanu iz nehaja. Na rekonstrukciju na mjestu nesreće bit će pozvani vještaci prometne struke, koji su potkraj prošle godine detaljno i iscrpno ispitani na riječkom Županijskom sudu.
Jurdana se tereti da je prilikom izlaska iz lijevog nepreglednog zavoja na dijelu kolnika na kojemu je puna linija pretjecao osobno vozilo ispred sebe i pritom prednjim dijelom udario u prednji dio skutera marke cymco kojim se iz suprotnog smjera svojom stranom kolnika kretao 55-godišnji Riječanin Nikica Filipović. Nakon udara, motociklist je odbačen s motociklom uz lijevi nogostup i od zadobivenih povreda preminuo je na licu mjesta.
Prometni vještaci
Andrija Repušić i Srećko Hlišć, prometni vještaci iz Zagreba, objasnili su da su vještačili svjetla na motociklu te zaključili da ona nisu bila uključena u trenutku sudara. Mario Vrtodušić, odvjetnik koji zastupa obitelj pokojnog Filipovića ipak je tražio pojašnjenje vještačenih žarnih niti u Centru za kriminalistička vještačenja »Ivan Vučetić«, pet tjedana nakon što se nesreće dogodila. No, vještaci su objasnili da je to ključni, ali ne i jedini trag koji se vještači.
Jurdanin odvjetnik Goran Gatara pitao je prometnog vještaka i moraju li motociklisti imati uključena svjetla, ali je vještak odgovorio da to »nije tehničko nego pravno pitanje«– Utvrdio sam da se motociklist kretao lijevom stranom svog desnog traka, kazao je u nastavku vještak te pojasnio da je brzina nakon sudara iznosila oko 41 kilometara na sat, a u trenutku sudara oko 30 kilometara na sat.
– Nesreća se dogodila u zoni raskrižja, ušću samog križanja, a s obzirom da nije bilo materijalnih dokaza odnosno tragova, zaključke sam temeljio na izjavama svjedoka – kazao je, između ostalog, stalni sudski vještak Hlišć.
Nije isti
O ponašanju Bojana Jurdane i njegovom postupanju prema obitelji pokojnog Filipovića, na sudu je svjedočio Sanjin Kirigin, direktor Energa i dugogodišnji suradnik optuženoga Jurdane, inače aktualnog direktora riječkog Komunalnog poduzeća Čistoća.
– Osam godina Jurdana je bio moj zamjenik i u tom vremenu smo se dobro upoznali i prepoznali kakav netko uistinu jest. Na službena putovanja smo zajedno odlazili, a upravo iz razloga što sam imao povjerenja u njegove vozačke sposobnosti, on je uvijek vozio. Za nesreću sam gotovo odmah saznao, a drugi dan, osjećajući potrebu, i našao se s njim, ali to su bile dvije različite osobe! Jurdana je bio potpuno devastirana osoba, teško ga je pogodila tragedija, on naprosto više nije ista osoba.