Tragedija kod Novske

Sindikat strojovođa negira tvrdnje HŽ-a: Za nesreću je kriva neispravna i nefunkcionalna signalizacija

Hina

Foto Matija Habljak / PIXSELL

Foto Matija Habljak / PIXSELL

Petrović je pojasnio da oko tri do četiri kilometara oko Okučana postoji smanjena brzina zbog stanja infrastrukture te da postoji znak koji upućuje strojovođu na smanjenje brzine. Dodao je da je teretni vlak izašao na nalog iz Okučana "jer već šest dana ne radi signalizacija"



Iz Sindikata strojovođa Hrvatske ustvrdili su u ponedjeljak da je, suprotno tvrdnjama HŽ-a, za željezničku nesreću u petak kod Novske, u kojoj su poginule tri osobe, a njih 12 je ozlijeđeno, kriva neispravna i nefunkcionalna signalizacija između kolodvora Okučani i Novska.


”Strojovođa je rukovao po vožnji po nalogu iz čega proizlazi da je imao dozvolu da prolazi kroz crveno. Sigurno je da će policija utvrditi tko je kriv. Nesreća se mogla spriječiti pomoću ljudi koji su vidjeli da je prošao kroz crveno, a dokazi da je bilo crveno su u instrumentima”, kazao je dopredsjednik Sindikata strojovođa Dalibor Petrović.


Petrović je pojasnio da oko tri do četiri kilometara oko Okučana postoji smanjena brzina zbog stanja infrastrukture te da postoji znak koji upućuje strojovođu na smanjenje brzine. Dodao je da je teretni vlak izašao na nalog iz Okučana “jer već šest dana ne radi signalizacija”.




Petrović: S ekipom iz HŽ Infarstrukture je sve moguće


”Procedura nalaže da ako vlak ide i prijeti nesreća, mora se isključiti napon. Imali su vremena za to. Zašto nije pokrenuta procedura ‘zaustavite sve vlakove’? Zašto nije upućen poziv strojovođi radio-dispečerskim uređajem? Proći crveno sa 100 na sat je kao da dođete na semafor, vidite s desne strane šleper, ali vi krenete. To je suicid”, rekao je.


Petrović je istaknuo da je strojovođa upravljao vlakom po proceduri ‘kolodvorski razmak’ jer je vozio 100 kilometara na sat, a dozvoljeno je 120 kilometara na sat te da je ”posluživao ‘vožnju po nalogu”.


”Strojovođa je bio naveden da vozi po kolodvorskom razmaku i da smije prolaziti crvene signale. Strojovođa sigurno nije prošao dva crvena, a prometnik bi to vidio i tu sad policija trebao odraditi svoj posao”, kazao je Petrović te dodao  kako u Sindikatu strojovođa vjeruju isključivo DORH-u.


Na pitanje je li moguće da je strojovođa shvatio krivo, Petrović je odgovorio da bi u tom slučaju ostalo 15 minuta vremena za reakciju da netko vidi da je prošao kroz crveno.


”Ovdje je niz faktora koji su sudjelovali u nesreći, a sve se svodi na onog zadnjeg. Da je signalizacija bila ispravna, sve bi izgledalo drugačije”, ocijenio je istaknuvši kako je ”u zadnje vrijeme signalizacija bila neispravna barem dvadesetak puta”.


Dopredsjednik Sindikata je naglasio i da je s ”ekipom iz HŽ Infrastrukture sve moguće”.


”Svašta je moguće s tom ekipom. Ne isključujem mogućnost da je masno plaćen sustav pokazivao prometniku da je sve u redu, ali to će pokazati istraga”, istaknuo je.


Petrović je uvjeren da lokomotiva teretnog vlaka nije bila u kvaru, dok će, kako ističe, istraga pokazati što je bilo s vagonima.


Mrgan: Na našim prugama vozi “sve i svašta” 


Teretnog vlaka dotaknuo se predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan koji je ustvrdio da bi prometnici vidjeli da nešto nije bilo u redu s teretnim vlakom. Dodao je i da je strojovođa teretnog vlaka dobio 2009. godine otkaz zbog krađe.


”Sud ga je vratio na posao, tadašnja uprava ga nije htjela vratiti u sustav jer smo angažirali privatne detektive koji su ga snimili s kanistrima nafte. Pitanje je zašto je on zaustavio vlak vaš u blizini svoje kuće i zašto ljudi izjavljuju da je iz teretnog vlaka izašlo pedesetak migranata?”, upitao se Mrgan.


Riječ je, kaže, o strojovođi koji je izgubio trajnu zdravstvenu sposobnost po drugostupanjskoj komisiji HZZO-a i u pravilu ta se sposobnost ne može vratiti.


Ustvrdio je i da u Hrvatskoj ima stotinu strojovođa s uvjetima za mirovinu koji su izgubili zdravstvenu sposobnost kako bi dobili mirovinu, a istovremeno voze za privatnike.


”Kako je on dobio dozvolu u istoj zdravstvenoj ustanovi? Netko to zna i u Agenciji za sigurnost prometa moraju imati to registrirano. Sada imamo petnaestak strojovođa koji su izgubili zdravstvenu sposobnost i rade kod privatnika, i to sa 62 godine. Slušamo i kako je naš vlak star 40 godina, a ista Agencija je dala dozvolu Train Hungaryju da unajmljuje rumunjske i engleske lokomotive koje su oklopna vozila”, ustvrdio je Mrgan te zaključio da po hrvatskim prugama ”vozi sve i svašta” i to u čudnim uvjetima.