Tragedija

RIJEČKI DORH ZAKAZAO Optužnica protiv Roberta Žaje za pogibiju sestara Filipović vraćena na doradu

N.L.

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Optužnica je DORH-u vraćena radi dopune istrage i boljeg razjašnjenja događaja. Ne uspije li tužilaštvo naći nove dokaze za šest mjeseci, optužnica bi mogla pasti u vodu



RIJEKA – Optužno vijeće Županijskog suda u Rijeci jučer je objavilo da nije potvrdilo DORH-ovu optužnicu protiv Roberta Žaje, osumnjičenog da je 15. prosinca 2006. godine na dionici autoceste A6 kod Čavala izazvao prometnu nesreću te kršenjem propisa o sigurnosti prometa prouzročio smrt sestara Višnje (22) i Gordane (18) Filipović.


– Optužno vijeće Županijskog suda u Rijeci, nakon sjednice Optužnog vijeća koja je održana dana 17. lipnja, jučer je objavilo odluku kojom se ne potvrđuje optužnica protiv okrivljenika Roberta Žaje, već se ista optužnica, radi boljeg razjašnjenja stvari, vraća državnom odvjetniku radi dopune istrage.


O razlozima zbog kojih je optužno vijeće donijelo rješenje ovakvoga sadržaja znat ćemo više po primitku pismenog otpravka rješenja, rekli su za naš list Žajini odvjetnici Saša Jelušić i Goran Marjanović.




DORH ima rok od šest mjeseci da pronađe nove dokaze protiv Žaje u slučaju starom gotovo 14 godina, u protivnom bi optužnica mogla pasti u vodu.


Osumnjičeni je tijekom istrage proveo u istražnom zatvoru dva i pol mjeseca, a nakon što su ispitani za postupak važni svjedoci, on je pušten braniti se sa slobode.


Detaljna vještačenja


Optužnica protiv Roberta Žaje iz Čavala podignuta je u lipnju 2017. godine, šest mjeseci nakon što je uhićen pod osnovanom sumnjom da je izazvao prometnu nesreću 15. prosinca 2006. godine oko 20.25 sati na dionici autoceste A6 kod Čavala i kršenjem propisa o sigurnosti prometa izazvao smrt sestara Filipović, Višnje i Gordane.



Općinsko državno odvjetništvo, kako je pisao Novi list, optužnicu je podignulo temeljem rezultata iscrpnog dokaznog postupka, provedenih dokaznih radnji i ispitanog niza svjedoka, očevidaca prometne nesreće te kobne noći, svjedoka koji su zapamtili dijelom registarski broj automobila koji se kretao u krivom smjeru autocestom A6 u blizini mjesta Čavle.


Provedeno je detaljno prometno vještačenje, posebno kočiono-upravljački mehanizam na osobnom automobilu »toyoti yaris« poginulih sestara Filipović, fizikalno-kemijsko vještačenje, mehanoskopsko, ali i kombinirano prometno-sudsko medicinsko vještačenje.


Dokaznim postupkom je utvrđeno da je Robert Žaja 15. prosinca 2006. godine oko 20.25 sati u blizini mjesta Čavle upravljao osobnim automobilom marke »renault clio« 1.9 D, plave boje, registarske oznake RI 790-HM krećući se autocestom A6, njemu krajnjim desnim prometnim trakom, južnim kolničkim trakom u zabranjenom smjeru, čime je ugrozio sigurnost vozača i putnika koji su se kretali u dozvoljenom smjeru iz pravca Rijeke u smjeru Kikovice.


Trenutak užasa


U blagom desnom zavoju u smjeru Inine benzinske crpke ugrozio je osobno vozilo marke »toyota yaris« (RI 316-LM) kojim je u dozvoljenom smjeru upravljala Višnja Filipović i koja je, da bi izbjegla direktan sraz s njegovim vozilom, naglo skrenula udesno zbog čega je došlo do snažnog zanošenja i višestrukog prevrtanja vozila koje se nakon prevrtanja zaustavilo na kotačima.



Pritom je Višnja Filipović od zadobivenih teških i po život opasnih ozljeda na mjestu događaja preminula, a njezina sestra, suputnica u vozilu, Gordana Filipović preminula u KBC-u u ranim jutarnjim satima 16. prosinca. Preostali suputnici, troje prijatelja nesretnih sestara, zadobili su ozljede lakše naravi.


Suputnici su detaljno tijekom istrage odmah nakon nesreće prepričali te stravične događaje, opisali trenutke od samog polaska s Drenove gdje su sestre Filipović stanovale, s namjerom da dođu u Zagreb kamo su krenuli u posjet prijateljici. Jedan od suputnika ponovio je iskaz koji je dao u policiji u nekoliko navrata.


Kazao je da je prije blagog lijevog zavoja uočio vozilo koje vozi u zabranjenom smjeru, a kretalo se njihovim trakom. Netko je u auto i rekao »što ovaj radi«, nakon čega je uočio svjetla nadolazećeg automobila iz smjera Zagreba prema Rijeci.


U tom trenutku Višnja je naglo skrenula udesno, pa kad se približila stijenama s desne strane, vozilom je skrenula ulijevo, nakon čega su se počeli prevrtati. I drugi suputnik kazao je da je Višnja bila usredotočena na vožnju, kad je u tom kobnom trenutku također ugledao vozilo kako se popriličnom brzinom kreće.


To vozilo se kretalo lijevim preticajnim trakom u kojem su se i oni nalazili u »toyoti«, ali u suprotnom smjeru. Ponovio je očevidac da se vozilo naglo pojavilo jer je došlo iz lijevog zavoja pa Višnja nije imala vremena reagirati. I treći suputnik je rekao da se to vozilo naglo pojavilo, da je prošlo pored njih i nije došlo do sudara već je nastavilo vožnju…


Razne verzije


Jedna od svjedokinja ispitana na tužilaštvu odmah nakon nesreće, kazala je da se kretala dionicom zaobilaznice u smjeru Čavala i na ravnom dijelu ceste nakon zavoja gdje se nalazi Jadranski Galenski laboratorij susrela vozilo koje se kretalo prema njoj u zabranjenom smjeru.



Ona se pak kretala desnim prometnim trakom, a »tamnoplavi ili crni auto, kratki model ‘renault megana’ vozio lijevim prometnim trakom«. Uplašila se i usporila vožnju, pa se samo mimoišla s njim…


Druga svjedokinja je pak rekla da se sa suprugom kretala autocestom iz Zagreba prema Rijeci i u jednom trenutku uočila da se jedno vozilo kreće u zabranjenom smjeru, suprotnim kolničkim trakom u smjeru Rijeke koji je odijeljen ogradom.


Tada je nazvala policiju i prijavila vožnju u zabranjenom smjeru. To isto je učinio i drugi bračni par, prijavio je policiji vožnju u suprotnom smjeru. Jedna svjedokinja koja se vozila iza »toyote« Višnje Filipović potvrdila je da se i ona pomakla automatski udesno kada je to učinila vozačica ispred nje, ali i uočila vozilo koje je došlo s autoceste iz zabranjenog smjera. Ona je bila uvjerena da je riječ o »renault cliu« tamnoplave boje sa zaobljenijim prednjim svjetlima, starijem modelu… 


Izbjegavao vožnju po mraku


Tijekom dokaznog postupka ispitani su i Žajini kolege s kojima je kraće ili dulje vrijeme radio, između ostalog i na Krku. Jedan je zapamtio da Žaja nikada nije vozio po mraku, da je uvijek izbjegavao dionicu autoceste Rijeka – Zagreb pokraj benzinske crpke na Cerniku, bez obzira što je kraći i uobičajeni put, već bi vozio duljim i okolnim putovima.