Odjeci

Prometni stručnjak o tragediji kod Maslenice: ‘Nesreća se mogla izbjeći, nije stvar samo u oduzimanju prednosti’

Vanja Mirčeta

Foto Dino Stanin PIXSELL

Foto Dino Stanin PIXSELL

Govorio sam i pisao stotinu puta, ali treba i dalje, dakle: da je barem jedno od dva vozila (Fiat Punto, Audi) koja su se jučer sudarila na raskrižju državne i županijske ceste između Maslenice i Zatona Obrovačkog imalo sustav autonomnog kočenja, Autonomous Emergency Braking (AEB), nesreća vjerojatno ne bi imala tragičan ishod



Primarni krivac za pogibiju dviju sestara u dobi od 5 i 9 godina, u stravičnoj prometnoj nesreći u kojoj su ozlijeđeni i 49-godišnji vozač i još jedno dijete (9), je 66-godišnji vozač Fiata, koji je oduzeo prednost vozilu u kojem su se nalazila djeca, smatra prometni stručnjak Željko Marušić.


Po njemu, sekundarni krivac je vozač Audija koji je u raskrižje ušao prevelikom brzinom i vozio djevojčice nevezane u propisanim dječjim sjedalima, a tercijarni država koja penalizira sigurna vozila s autonomnim kočenjem, umjesto da ih potiče te policija koja nedovoljno učinkovito kontrolira obvezu propisnog vezivanja u automobilu, posebice djece…


– Govorio sam i pisao stotinu puta, ali treba i dalje, dakle: da je barem jedno od dva vozila (Fiat Punto, Audi) koja su se jučer sudarila na raskrižju državne i županijske ceste između Maslenice i Zatona Obrovačkog imalo sustav autonomnog kočenja, Autonomous Emergency Braking (AEB), nesreća vjerojatno ne bi imala tragičan ishod. A da su oba vozila imala sustav AEB, nesreća se vjerojatno ne bi ni dogodila!




Ali za takva vozila ‘pametna i odgovorna’ država određuje poseban ‘harač’, trošarinu (PPMV) i dodatan godišnji porez, najviši na nova vozila, kao da već dva inicijalna, prvi u marži, kao dijelu osnovne cijene (sklop poreza poslovanja) i drugi u PDV-u, porezu i na porez, jednom od najviših na svijetu nisu dovoljna! Tako cijenu koju diler plati tvornici, zbir četiri razine oporezivanja udvostručuje, upozorava Marušić te pita “gdje je tu ne samo prometna sigurnost, nego i nacionalna sigurnost.


– Ova užasna prometna nesreća, a i prethodne s golemim gubitkom mladih života nesreća pokazala je da je Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa krahirao. Prioritet je poboljšanje nadzora i unapređenje pravosuđa u svrhu povećanje izvjesnosti kažnjavanja te subvencioniranje, a ne penaliziranje sigurnosnih sustava u prometu, upozorava Marušić.


Prema riječima dr. Edija Karuca, zamjenika ravnatelja zadarske Opće bolnice 46-godišnjak i devetogodišnja djevojčica jučer su prošli kontrolnu obradu, ali njihovo stanje je stabilno te se nalaze izvan životne opasnosti.


U tijeku je kriminalističko istraživanje nad 66-godišnjim vozačem osobnog vozila Fiat zagrebačkih registarskih oznaka zbog izazivanja prometne nesreće sa smrtnom posljedicom.