Tragedija na autocesti

Otkriveni novi detalji pogibije radnika HAC-a na A6, vozač kamiona na liječenju u KBC Rijeka

Portal Novi list

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Teretno vozilo naletjelo je na radnike HAC-a i na ophodno vozilo koje je bilo na zaustavnom traku i propisno obilježeno.



Dvojica radnika Hrvatskih autocesta poginula su jutros u prometnoj nesreći na autocesti Rijeka – Zagreb u smjeru glavnoga grada između tunela Pod Vugleš i Čardak. Teretno vozilo naletjelo je na njih i na ophodno vozilo koje je bilo na zaustavnom traku i propisno obilježeno.


Foto galerija: Dva radnika HAC-a poginula u prometnoj nesreći na A6 Foto: Marko Gracin


Nesreća se dogodila malo poslije 9 sati, a HRT javlja da je teretnim vozilom koje je usmrtilo dvojicu radnika HAC-a upravljao državljanin BiH u dobi od 64 godine.


Vozač u KBC-u Rijeka


Vozač je zadržan u riječkom KBC-u na liječenju. Zasad je nepoznato o kakvim se ozljedama radi. Očevid prometne nesreće je dovršen, a slijedi kriminalističko istraživanje.




– Kako su izvidi tajni, ne mogu vam dati druge podatke. Ne mogu vam reći što je s vozačem, međutim po dovršenom kriminalističkom istraživanju pretpostavljam da će slijediti kaznena prijava policijske uprave prema Državnom odvjetništvu, a zatim i istraga Državnog odvjetništva, rekla je Sonja Jazbec, zamjenica općinske državne odvjetnice u Rijeci.



Praksa je takva da osumnjičenik po završetku istražnih radnji biva priveden državnom odvjetništvu, koje odlučuje o istražnom zatvoru. Budući da je riječ o stranom državljaninu, vjerojatno će mu nakon što bude pušten iz bolnice, biti određen istražni zatvor u trajanju od mjesec dana zbog opasnosi od bijega, javlja HRT.


Umor, brzina ili trenutak nepažnje


Iz Hrvatskih autocesta iskazali su veliko žaljenje zbog ove tragedije i sućut obiteljima stradalih radnika.


Promet dionicom između čvorova Ravna Gora i Vrbovsko do 12 sati bio je u prekidu. Normaliziran je tek u kasnim poslijepodnevnim satima.


Umor, brzina, trenutak nepažnje ili nešto drugo, sindikati upozoravaju da nesreće poput ove nisu rijetkost.



– U ovom slučaju teško je komentirati što se dogodilo, međutim teško je da se jedno takvo vozilo pri punoj brzini zabije u vozilo koje je propisno označeno, koje ima jedan veliki svjetlosni portal, prije toga je i signalizacija u dužini nekih 800 metara koja obavještava da su radovi i da pri punoj brzini bez kočenja netko na njih naleti i da ih ubije, strašno, ističe Anđelko Kasunić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.


Samo u posljednjih šest godina na hrvatskim autocestama zabilježeno je 30 naleta na vozila i djelatnike HAC-a, od kojih 4 sa smrtnim ishodom radnika.


Loše navike vozača: “Gledaju film i voze kamion”


Iz Nezavisnog cestarskog sindikata upozoravaju i na loše navike pojedinih vozača.


– Unutar firme i sindikata pokrenuli smo akciju da vidimo što se događa na terenu, kako ljudi voze i zašto se nesreće događaju i shvatili smo da vozači, osobito teretnih vozila, u vožnji gledaju mobitele, imamo čak i snimku dok se gledaju filmovi i voze kamioni, tj. kamioni voze sami, ustvrdio je Kasunić.



Radi bolje zaštite radnika na cestama, iz sindikata navode i da je pokrenuta nabava posebne sigurnosne opreme, poput ublaživača udaraca koji se stavljaju na ophodarska vozila.


Da se prometna pravila lako krše i zanemaruju, potvrđuju i sami vozači.


– Imali smo par situacija gdje ljudi stvarno prebrzo voze, pretječu i stvarno sekunda fali, ako je netko neoprezan u zaustavnom traku, da završi kobno, kaže Harun, djelatnik HAC-a.



– Nema nikakvih prelaženja i padobranaca od vozača koji idu desnom stranom ne bi li pretekli gužvu pa naprave još veći problem ili, ne daj Bože, neko veće zlo, sudar, dodaje Srđan Grubišić.


Jedna tragedija s dva izgubljena života, nažalost, već se dogodila.


HAK: Uzmimo primjer Slovenije


U Hrvatskom autoklubu ističu kako država mora učiniti sve što može da se ovakve nesreće izbjegnu. Što prije nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde, nadzornu tehnologiju, ali i kazne za neodgovorne vozače.



– Uzmimo primjer naših susjeda Slovenaca i Slovenije. Njihove autoceste su premrežene kamerama na svakoj dionici i izuzetno je velika kontrola poštovanja ograničenja brzine i poštovanja drugih pravila ponašanja na autocesti.


Mi imamo na određenim dionicama kamere, imamo znači kamere za nadzor odvijanja prometa, ali ono što je bitno – trebalo bi pojačati kontrolu korištenjem novih tehnologija, poručio je dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a.



– Kazna od 260 eura za ovakvu situaciju kad se dogodi teška prometna nesreća kao što je ovaj slučaj, itekako je mala i u tom kontekstu itekako je važno povećati kazne.


To ima smisla, pogotovo što ide revizija direktive o vozačkim dozvolama 2006. u narednom razdoblju, gdje je jedno od ključnih pitanja kako i na koji način pojačati kontrolu i pojačati naplatu kazni, odnosno neodgovorne vozače dovesti u okvire sigurnog i odgovornog ponašanja, ističe Alispahić za HRT.


Nesreća nakon radnog zadatka


Prometna nesreća dogodila se nakon završetka radnog zadatka i pripreme ophodarskog vozila za odlazak s lokacije. Kako navodi HAC u priopćenju, teretno vozilo naletjelo je na radnike i ophodarsko vozilo koje je bilo na zaustavnom traku i propisno obilježeno.



Iz HAC-a izražavaju duboko žaljenje zbog ovog tragičnog događaja, a obiteljima djelatnika iskazuju sućut.


– Ovim putem apeliramo na sve korisnike da se pridržavaju postavljenih ograničenja te da svoju vožnju prilagode uvjetima na cesti.


Ponavljamo da su brzina, umor i nepažnja najčešći uzroci prometnih nesreća. Mislite na svoje bližnje, ali i bližnje drugih vozača, kao i radnika koji rade na održavanju autocesta, priopćio je HAC.


– Molimo za razumijevanje u ovom teškom trenutku za obitelji naših djelatnika, kao i za našu tvrtku, dodaje se.