PRILAGODBA GRADILIŠTA

Bina Istra u špici sezone smanjuje radove. Od početka kolovoza bez miniranja i teških strojeva

Jelena Milović

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

Radovi na dionici od Matulja do tunela Učka ipak će biti nastavljeni kako bi se projekt realizirao u planiranim rokovima i cesta bila u prometu krajem 2026.



Proteklih dana, u našu redakciju stiglo je nekoliko upita vezano za radove na dionici od Matulja do tunela Učka. Naše čitatelje konkretno zanima hoće li se tijekom cijele turističke sezone nastaviti intenzivna gradnja autoceste na tom pravcu.


– Mi smo već početkom lipnja prilagodili naše faze radova velikom obimu prometa koji se odvija tijekom turističke sezone, što nam je omogućilo uklanjanje svih regulacija s naizmjeničnim propuštanjem prometa. Već mjesec i pol dana se znatno lakše prometuje na toj dionici, kažu u Bina Istri.


Ovaj strateški projekt od nacionalne važnosti za Republiku Hrvatsku predstavlja za Bina Istru izniman tehnički pothvat s obzirom na kratke zadane rokove gradnje, na zahtjevnu konfiguraciju terena i geološki sastav tla, a svakako i zbog obveze osiguravanja daljnjeg prometovanja kroz samu dionicu, kaže tehnički direktor Bina Istre, Christian Santaleza.


U okviru planova




– Zbog navedenog, od početka su projekta naši inženjeri i svi radnici maksimalno angažirani na terenu kako bi se trenutno najveće gradilište u Hrvatskoj dovršilo u rokovima poštujući najviše standarde građenja cestovne infrastrukture. Iznimne napore usmjeravamo prema mjerama sigurnosti u zonama radova, kako za ekipe na gradilištu, tako i za sudionike u prometu te lokalnu zajednicu u cjelini. Trenutno se realizacija projekta nalazi u okviru postavljenih planova, a s koncem ove godine završavamo s najopsežnijim građevinskim radovima koji uključuju tešku mehanizaciju. Što se tiče građevinske aktivnosti tijekom ove turističke sezone, sukladno svim dobivenim dozvolama, primorani smo nastaviti s radovima koje svakodnevno organiziramo na način da po zonama radova završe u što kraćem roku. Ovakav intenzivan tempo teško možemo dodatno ubrzati, posebice u fazama miniranja, kada do okončanja dnevne aktivnosti moramo osigurati potpunu stabilizaciju kamenih usjeka, a sve zbog sigurnosti prometovanja koje se odvija duž zone radova, kaže Santaleza.


Prilagodba sezoni


Doznajemo da se na redovnim sastancima Bina Istre s Gradom Opatijom i Općinom Matulji, pored drugih tema, raspravljalo o mogućnostima smanjenja intenziteta radova tijekom turističke sezone, barem tijekom njenog vrhunca. Naglašeno je koliko ovi obilni radovi mogu utjecati na svakodnevicu stanovnika koji žive uz cestu, a sve zbog neizbježne buke, kao i prašine koja se dodatno stvara u ljetnim mjesecima, što posebno zabrinjava mjesne odbore tih područja. Zbog navedenog, predstavnici Bina Istre su najavili da će njihove tehničke službe prilagoditi program radova špici turističke sezone i to smanjenjem građevinskih aktivnosti, pri čemu će se neko vrijeme izbjegavati faze miniranja te radove koji uključuju teške građevinske strojeve. Santaleza ističe da će se to osjetiti već od kraja idućeg tjedna, odnosno od početka kolovoza.


Santaleza ističe da se dosadašnjom dinamikom radova, realizacija projekta nalazi u rokovima. U Bina Istri računaju i dalje da će već koncem 2026. pustiti u promet, kako navode, tu modernu autocestu koja će od tunela Učka sve do čvora Matulji spajati Istru s kvarnerskim priobaljem i s riječkom obilaznicom prema Zagrebu.