Velika fešta

Umag spektakularno dočekao Baby Lasagnu: Klinci su se vratili kući

Zvonimir Guzić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Nekoliko tisuća okupljenih na trgu i okolnim ulicama uživalo je u svakom trenutku dočeka umaškog "heroja" ulice



Umag je još jednom spektakularno dočekao svoga sugrađanina Marka Purišića poznatijeg kao Baby Ladagnu pred ispunjenim Trgom 1. svibnja, gdje mu je već bila organizirana fešta početkom ožujka nakon pobjede na “Dori” koja ga je lansirala među svjetske zvijezde.


U Švedskoj mu je slavlje pokušalo pokvariti švicarsko Nemo, dok je na fešti u Umagu prijetilo hrvatsko nebo, ali Markov moral i pozitivu koju je prenio na sve prisutne ništa nije uspjelo pokolebati, i na dostojanstven način je proslavio povratak u svoj grad.





Prvi obožavatelji zauzeli su udarne pozicije do bine nekoliko sati prije službenog početka usprkos povremenoj kiši koja nije popuštala, ali nisu popuštali ni obožavatelji tako da je u 19 sati Trg bio pun.


Nakon toga i kiša je popustila. Nešto poslije 19:30 nakon članova tima, na pozornicu se uz ogroman vrisak publike popeo i Baby Lasagna. “Hvala vam do neba, ali treba zahvaliti i mome timu jer bez njih ne bi bilo ni mene.” rekao je Marko Purišić i na oduševljenje svih krenuo sa pjesmom “Rim tim, tagi dim”.


Tajna uspjeha


“Tajna uspjeha je slušati druge, ne biti tvrdoglav” rekao je Marko na pitanje o uspjehu. Nakon čega je dodao da je i treći koncert na Šalati prodan u jednom danu. Nakon razgovora i sa ostalim članovima Baby Lasagna tima na rasporedu je ponovo bila glazba.


Foto galerija: Doček Baby Lasagne u Umagu Foto: Marko Gracin


Nekoliko tisuća okupljenih na trgu i okolnim ulicama uživalo je u svakom trenutku dočeka umaškog “heroja” ulice. Umag je imao još dočeka i zaslužnih građana među kojima je zlatni rukometni trener Lino Červar, zatim umaška ljepotica Vanja Rupena, kulturni “mag” Damir Zlatar Frey i mnogih drugi, ali ovo je vrijeme Marka Purišića i njegov grad mu se “naklonio” za rapidan uspjeh.


Cijeli dan su Umažani dizali poglede u nebo i mislima tjerali tamne oblake iznad grada. Optimizam i pesimizam glede dočeka na otvorenom su se mijenjali iz sata u sat, ali u konačnici svima je bilo samo bitno da pozdrave Marka i njegovu ekipu bez obzira na mjesto dočeka.



Tijekom dana do grada je stigla i vijest da je koncert u Zagrebu kojeg Baby Lasagna treba održati 12. rujna, rasprodan u svega četiri i pol minute. Najsretnijih 4000 fanova pokupovali su ulaznice u rekordnom roku čime je ovaj nastup postao uvjerljivo najprodavaniji u povijesti stadiona Šalata.


Sa lokalnog radija pročelnik Slaviša Šmalc umirivao je građane glede vremenske prognoze uz napomenu da se za svaki slučaj uzme mali kišobran.


“Organizacijski je zahtjevno, ali emocionalno nas ispunjava i onda to radimo sa veseljem i sa pjesmom”, o samoj organizaciji dočeka rekao je Šmalc.



Kolika mu je popularnost u zemlji Baby Lasagna se mogao uvjeriti na dočeku u Zagrebu, gdje na Trgu bana Josipa Jelačića nije mogao suspregnuti suze zbog dobrodošlice, nakon čega je uspio izustiti “Mi smo samo klinci”.


Povezanost s ekipom


Purišić je uvijek u medijskim istupima isticao povezanost sa svojom ekipom i nije mogao zamisliti nastup na Euroviziji u nekom drugom sastavu. Jedan od Markovih najboljih prijatelja gitarist Dino Josipović glavni je “krivac” i pokretač ovog ludila oko Baby Lasagne. On ga je nagovorio na prijavu za “Doru” i cijelo vrijeme proročanski predviđao ovaj uspjeh.



Tu je i drugi gitarist, ujedno i klavijaturist Mihael Žipovski, zatim najmlađi član ekipe bubnjar Matija Klaj, te plesači Luana Kličić i Sebastijan Žeželić koji su sa Markom bili i na ovom finalnom dočeku. Međutim ekipa nakon ovoga neće imati puno odmora, jer ih za tjedan dana očekuje nastup na Sea Star festivalu u Umagu za koji će morati uvježbati još koju pjesmu osim “Rim tim, tagi dim.”


Cijela ova priča i euforija pokrenuta je početkom veljače kad je Baby Lasagna na “Doru”, izlučno natjecanje za pjesmu Eurovizije, došao kao rezerva nakon što je pjevačica Zsa Zsa odustala. U to vrijeme Marko je bio poznatiji kao sin umaških učitelja Dragana i Marije Purišić, nego kao Baby Lasagna.


Foto Marko Gracin


Pobjeda u Opatiji stavila ga je pod svjetla reflektora i domaća javnost počela je upoznavati novu glazbenu zvijezdu. Marko je svojim ponašanjem i medijskim istupima stekao simpatije velikog dijela hrvatske javnosti, a kako se bližio nastup u Švedskoj rasla je i globalna popularnost i postao je prvi favorit natjecanja po tečajevima kladionica.


Promocija Umaga


Fenomen “Baby Lasagna” doslovno je došao kao “jackpot” u globalnoj promociji ne samo Umaga i Istre, već i cijele Hrvatske. Grad Umag i Turistička zajednica Grada Umaga na vrijeme su prepoznali potencijal koji svojim nastupima donosi Marko Purišić te su krajem travnja potpisali ugovor o suradnji kojim su našem predstavniku pokrili dio troškova puta u Švedsku, a zauzvrat će Baby Lasagna promovirati svoj grad i njegove turističke potencijale.



“Dva su trenutka utjecala na potpis ugovora sa Markom. Prvenstveno jer je on naš sugrađanin gdje i inače pomažemo takve aktivnosti. Drugi trenutak je prilika i nama za promociju zbog ogromnog javnog interesa koji se stvorio oko njega. Ugovor je valjan do kraja ove godine, tako da naša suradnja nije ograničena na eurovizijski nastup”, rekao je tada direktor TZ Umag Milovan Popović.


Baby Lasagna je i dio priče Sea Star Festivala koji se drugi vikend održava u Umagu, a svojim imenom će sigurno privući dodatnu publiku i goste u Umag.



“S Markom smo dogovorili suradnju čim je upao na Doru, domaći izbor za pjesmu Eurovizije, dok još nismo znali da će uvjerljivo pobijediti i plasirati se u Švedsku. Već tada smo vjerovali u njega i dogovorili mu nastup na Sea Star Festivalu u Umagu”, dodao je Popović.


Umag je bio i jedan od pet gradova uz Zagreb, Osijek, Zadar i Split gdje su građani u organizaciji HRT-a 13. travnja zaplesali prepoznatljivu koreografiju na ritmove pjesme Rim Tim Tagi Dim i tako se pridružio euforiji oko podrške Baby Lasagni koja je već tada zahvatila cijelu državu.



Uz gledanje Eurovizije na prepunom Trgu 1. svibnja, doček nakon pobjede na Dori i ples na Trgu slobode za HTV-ov spot, ovaj finalni doček je već četvrta manifestacija koja je mobilizirala cijeli grad Umag i širu okolicu oko Eurovizijskog nastupa Baby Lasagne.


Kako je to uopće bilo moguće


Razni analitičari se pitaju kako je u tako kratkom vremenu jedan anoniman dečko sa svojom pjesmom uspio dignuti na noge i ujediniti cijelu Hrvatsku. Dio odgovora dala je već spomenuta pjevačica Zsa Zsa, u objavi na društvenim mrežama, i sama zaslužna za uspjeh mladog umažanina, vlastitim odustajanjem od Dore.


Foto Marko Gracin


“Ovo nije slučajno, ovo je zapisano negdje u zvijezdama, ovo se očito moralo dogoditi. Još je nevjerojatnije iz moje perspektive jer znam koliko se situacija moralo posložiti, da vam bar mogu to nekako opisati, ali mimo toga, Marko, to što si bio rezerva je trebalo baš tako biti!


Ima li bolje priče od tog? FILMSKI! To je samo dokaz da kad je nekome nesto suđeno – naći će put!”, stoji u emotivnom statusu pjevačice Zsa Zsa.



Drugi dio odgovora je u Marku samome, do uspjeha je došao samo svojim radom i talentom, skromnost i empatija su privukli mase, nitko mu ništa nije poklonio osim možda po koje suze radosnice kojih je bilo među obožavateljima i na ovom dočeku u Umagu. Umag slavi! Klinci su se vratili kući.