Neobična animirana kampanja na Facebooku

Crtići s “fejsa” raznježili Hrvate

Bojana Perhat

Super je ta akcija postavljanja omiljenih likova na profil. Podsjeća me na djetinjstvo i mislim da je odlično što se u gomili negativnih informacija napokon pojavilo i nešto pozitivno, mišljenja je Alen Polić



RIJEKA – Sjećate li se Gustava? A Dašenke? Pčelice Maje, Atomskog mrava, Japanske bube, Sport Bilija? Svi likovi iz crtića koji su činili sastavni dio djetinjstva mnogobrojnih generacija koje su sad već dobrano zagazile u tridesete i četrdesete godine života, a koji su uz mnogobrojne probleme svakodnevice polako ali sigurno izblijedili iz sjećanja, odjednom su se ovih dana masovno »reinkarnirali« na Facebooku.


Za razliku od mnogobrojnih bizarnih, neobičnih, često iritantnih, a ponekad i moralno upitnih facebook »kampanja«, akcija »zamijeni sliku na profilu omiljenim animiranim likom iz djetinjstva« koja je krenula negdje iz Njemačke, posljednjih je dana osvojila ogroman broj korisnika popularnog »Fejsa« i u Hrvatskoj.


Unatoč tome što su se u pojedinim njemačkim medijima počela pojavljivati i nagađanja je li tu masovnu animiranu histeriju netko potaknuo kako bi zaradio, činjenica je da je ova kampanja kod mnogih izmamila osmijeh na lice i bar ih na trenutak vratila u neke ljepše trenutke iz prošlosti.    Dragi zaboravljeni likovi – Stvarno me razveselila ova kampanja. Najprije sam stavio lik robota Mazinga Z, ali kad sam vidio da je to stavilo još petnaest mojih prijatelja, u želji da budem što originalniji, počeo sam se prisjećati nekih dragih zaboravljenih likova. Pa sam tako »iskopao« inspektora Dragulječeta, Maxi psa Fika, mravojeda od Hanna-Barbere. Zanimljivo je kako ove nove generacije klinaca očito uživaju u nekim japanskim crtićima, dok mi nešto stariji smo redom bili poklonici istočno-europskih škola animiranih filmova, ustvrdio je riječki radijski voditelj Dražen Zima, zaključivši da se tu krije i još jedan društveni fenomen – likovi crtića postavljeni u profil, tvrdi on, u puno su slučajeva puno više progovorili o samom korisniku od bilo koje druge dosadašnje informacije koju je postavio na internet.    Akciju je pozdravio, no istovremeno i iskoristio i redatelj Dalibor Matanić, koji je postavio lik iz South Parka za fotografiju profila, no uz mali dodatak – na majicu mu je ispisao datum početka odlaska u distribuciju njegovog filma »Majka asfalta«: 9. prosinac ove godine.    – Pa South Park mi je daleko najzabavniji crtić već godinama, a sviđa mi se jer njegovim autorima ništa nije sveto. Crtić-kampanja na »Fejsu« je dobra ideja, vidim da ljudi uživaju u tome, a ja sam eto odlučio i ovako podijeliti informaciju o odlasku »Majke asfalta« u kina, kazao je Matanić.    Svi volimo »crtane« Pošasti na »fejsu« nije odolio niti Alen Tibljaš. Riječki bubnjar dosadašnju sliku s divovskim naočalama zamijenio je sličicom kojota iz Ptice trkačice.    – Svi volimo crtane, zar ne? To mi je najomiljeniji crtić ikada. Imao sam to snimljeno na video-kazetama. Bilo mi je žao kojota koji bi uvijek izvukao kraći kraj, objasnio je Tibljaš.    U djetinjstvo se vratio i Alen Polić. Najpoznatiji Zlobinjan o akciji na Facebooku misli sve najbolje, a za lik je odabrao legendarnog Gustava.    – Gustav mi je omiljeni lik iz crtića. Super je ta akcija. To me podsjeća na djetinjstvo i mislim da je odlično što se u gomili negativnih informacija napokon pojavilo i nešto pozitivno, mišljenja je Polić.    Za razliku od dva Alena, Ana Kabalin u početku nije ni pomišljala da se priključi crtićomaniji.    – Iako sam htjela zadržati svoju fotografiju, na kraju su me namuljali prijatelji pa sam i ja stavila nešto. Odabrala sam Remija. To je inače talijanska animirana serija s početka 1980-ih. Kako sam kao klinka non-stop gledala talijansku televiziju, taj crtić mi je ostao u sjećanju i jedan mi je od najdražih. Slično je kao Heidi, samo što je glavni lik dječak, rekla je Kabalin, prisjetivši se Pčelice Maje, Štrumpfova i ostalih dragih likova iz djetinjstva.