
Dando je uz glazbenike za koje se prije dvije noći činilo da ga žele ubiti, odradio set od dvadeset pjesama. Po snimkama na YouTubeu ništa posebno, ali uredno i prilično profesionalno. Snimke otkrivaju da je preživjela čak i klavijatura koja je kao kosti na početku Kubrickove „Odiseje u svemiru“ letjela amo-tamo po pozornici popularnog zagrebačkog kluba
povezane vijesti
Rijetko koji koncert tako „niskog profila“, (s obzirom da ga pohodilo tek nešto više od dvjesta ljudi), je u medijima i na društvenim mrežama izazvao toliko reakcija, kao onaj nekad znamenitog američkog indie rock benda The Lemonheads preksinoć u Vintage Industrial Baru. Kao što smo pisali, koncert je trebao biti proslava jednog od najboljih power pop albuma 90-ih „Come On Feel The Lemonheads“ na turneji povodom 40-e godišnjice njegova izlaska, a pretvorio se u kaos, mali skandal zbog naprasnog prekida i žute minute frontmena i jedinog stalnog člana benda Evana Dandoa.
Treba reći, Evan Dando je 90-ih bio jedna od najvećih indie rock zvijezda ne samo zbog neospornog talenta i komercijalnog uspjeha (prodali su svojevremeno oko 1,5 milijuna ploča širom svijeta), već i impozantne pojavnosti. Dvometraš s divljom grivom i lijepim licem bio je svojevremeno otrov za žene, punio stranice tabloida vezama sa slavnim manekenkama, glumicama i (zgodnim) glazbenicama, spomenimo samo Miju Kirshner, Kate Moss, Courtney Love i Kyle Minogue. Kad bi se izdvojio samo zagrebački nastup, od svega toga ostala je samo griva i stare navike.
Isto tako treba reći da Dando ima dugu povijest ovisnosti o opijatima, računajući tu na onaj na duge staze najubojitiji, heroin, i uz to vezanu neprofesionalnost, ispade, katastrofalne koncerte i nisku nepojavljivanja na radnom mjestu, odnosno na pozornici. U tekstovima i (posebno) u poslovično debilnim komentarima anonimaca na društvenim mrežama o rušilačkom pohodu na pozornici poslije nesuvislih pokušaja da zagrebačkoj publici odsvira nešto od svoje lijepe i važne rock ostavštine pa frustriran sav bijes iskali na klavijaturama i ostaloj glazbenoj opremi koja mu se našla pri ruci, ponavljalo se između ostalog kako smo možda svjedočili kraju jednog nekad važnog benda i jednog nekad važnog autora.
Ništa od toga, kao što smo i napisali u izvještaju o koncertu, The Lemomnheads su zapravo Evan Dando, on je – figurativno – kroz desetljeća promijenio pratećih glazbenika u bendu više nego traperica. The Lemonheads će nestati tek s njegovom smrću. Jedini je problem što taj tužni kraj možda nije daleko. No, i to treba uzeti s rezervom, još prije 30-ak godina kad se Dando i godinama i stilom života vrtio oko uvrštenja u zlokobni Klub 27, nije se jednom moglo pročitati da neće dugo.
Uglavnom, nakon katastrofe u Zagrebu, The Lemonheads su imali dan pauze, pa su se jučer trebali pojaviti u Parizu na svirci u tamošnjem klubu Cafe de la Danse, veličine otprilike kao i zagrebački Vintage. I pojavili su se. I bilo je kao da se prije dva dana u Zagrebu ništa nije dogodilo. U sasvim drugom okruženju i raspoloženju, Dando je uz glazbenike za koje se prije dvije noći činilo da ga žele ubiti, odradio set od dvadeset pjesama. Po snimkama na YouTubeu ništa posebno, ali uredno i prilično profesionalno. Snimke otkrivaju da je preživjela čak i klavijatura koja je kao kosti na početku Kubrickove „Odiseje u svemiru“ letjela amo-tamo po pozornici popularnog zagrebačkog kluba.
Na stranu zagrebački kaos, ipak je riječ o poslu u koji je netko uložio novac i vrijeme. Zagreb je samo jedna (manje važna) stanica, bend je zapravo na ekstenzivnoj turneji, koja se nakon Francuske i Španjolske seli na njihov domaći teren. Tijekom studenog i prosinca čeka ih 34 koncerta širom SAD-a.
Uostalom, The Lemonheads su i s ovako eratičnim Dandom na svojevrsnom novom početku, s obzirom da uskoro nakon 20 godina izdaju prvi album sa autorskim stvarima i s obzirom da najavni singlovi podsjećaju na njihove najbolje dane, ne treba ih samo tako otpisati.