Žuta minuta

The Lemonheads nakon kaosa u Zagrebu odsvirali koncert u Parizu kao da se ništa nije dogodilo

Tihomir Ivka

Dando je uz glazbenike za koje se prije dvije noći činilo da ga žele ubiti, odradio set od dvadeset pjesama. Po snimkama na YouTubeu ništa posebno, ali uredno i prilično profesionalno. Snimke otkrivaju da je preživjela čak i klavijatura koja je kao kosti na početku Kubrickove „Odiseje u svemiru“ letjela amo-tamo po pozornici popularnog zagrebačkog kluba



Rijetko koji koncert tako „niskog profila“, (s obzirom da ga pohodilo tek nešto više od dvjesta ljudi), je u medijima i na društvenim mrežama izazvao toliko reakcija, kao onaj nekad znamenitog američkog indie rock benda The Lemonheads preksinoć u Vintage Industrial Baru. Kao što smo pisali, koncert je trebao biti proslava jednog od najboljih power pop albuma 90-ih „Come On Feel The Lemonheads“ na turneji povodom 40-e godišnjice njegova izlaska, a pretvorio se u kaos, mali skandal zbog naprasnog prekida i žute minute frontmena i jedinog stalnog člana benda Evana Dandoa.


Treba reći, Evan Dando je 90-ih bio jedna od najvećih indie rock zvijezda ne samo zbog neospornog talenta i komercijalnog uspjeha (prodali su svojevremeno oko 1,5 milijuna ploča širom svijeta), već i impozantne pojavnosti. Dvometraš s divljom grivom i lijepim licem bio je svojevremeno otrov za žene, punio stranice tabloida vezama sa slavnim manekenkama, glumicama i (zgodnim)  glazbenicama, spomenimo samo Miju Kirshner, Kate Moss, Courtney Love i Kyle Minogue. Kad bi se izdvojio samo zagrebački nastup, od svega toga ostala je samo griva i stare navike.


Isto tako treba reći da Dando ima dugu povijest ovisnosti o opijatima, računajući tu na onaj na duge staze najubojitiji, heroin, i uz to vezanu neprofesionalnost, ispade, katastrofalne koncerte i nisku nepojavljivanja na radnom mjestu, odnosno na pozornici. U tekstovima i (posebno) u poslovično debilnim komentarima anonimaca na društvenim mrežama o rušilačkom pohodu na pozornici poslije nesuvislih pokušaja da zagrebačkoj publici odsvira nešto od svoje lijepe i važne rock ostavštine pa frustriran sav bijes iskali na klavijaturama i ostaloj glazbenoj opremi koja mu se našla pri ruci, ponavljalo se između ostalog kako smo možda svjedočili kraju jednog nekad važnog benda i jednog nekad važnog autora.




Ništa od toga, kao što smo i napisali u izvještaju o koncertu, The Lemomnheads su zapravo Evan Dando, on je – figurativno – kroz desetljeća promijenio pratećih glazbenika u bendu više nego traperica. The Lemonheads će nestati tek s njegovom smrću. Jedini je problem što taj tužni kraj možda nije daleko. No, i to treba uzeti s rezervom, još prije 30-ak godina kad se Dando i godinama i stilom života vrtio oko uvrštenja u zlokobni Klub 27, nije se jednom moglo pročitati da neće dugo.


Uglavnom, nakon katastrofe u Zagrebu, The Lemonheads su imali dan pauze, pa su se jučer trebali pojaviti u Parizu na svirci u tamošnjem klubu Cafe de la Danse, veličine otprilike kao i zagrebački Vintage. I pojavili su se. I bilo je kao da se prije dva dana u Zagrebu ništa nije dogodilo. U sasvim drugom okruženju i raspoloženju, Dando je uz glazbenike za koje se prije dvije noći činilo da ga žele ubiti, odradio set od dvadeset pjesama. Po snimkama na YouTubeu ništa posebno, ali uredno i prilično profesionalno. Snimke otkrivaju da je preživjela čak i klavijatura koja je kao kosti na početku Kubrickove „Odiseje u svemiru“ letjela amo-tamo po pozornici popularnog zagrebačkog kluba.


Na stranu zagrebački kaos, ipak je riječ o poslu u koji je netko uložio novac i vrijeme. Zagreb je samo jedna (manje važna) stanica, bend je zapravo na ekstenzivnoj turneji, koja se nakon Francuske i Španjolske seli na njihov domaći teren. Tijekom studenog i prosinca čeka ih 34 koncerta širom SAD-a.


Uostalom, The Lemonheads su i s ovako eratičnim Dandom na svojevrsnom novom početku, s obzirom da uskoro nakon 20 godina izdaju prvi album sa autorskim stvarima i s obzirom da najavni singlovi podsjećaju na njihove najbolje dane, ne treba ih samo tako otpisati.