
Foto: PROMO
Dugotrajna stanka, velika količina energije i novi producent tako su zaslužni za žestoku cjelinu koju su i stari i novi fanovi ovog brit rock sastava oduševljeno prihvatili, što se itekako vidi i na sjajnim koncertima
povezane vijesti
Tridesetu obljetnicu objavljivanja svog čuvenog debi albuma »Paranoid & Sunburnt« (1995.) grupa Skunk Anansie obilježila je novim, kažimo odmah sjajnim, sedmim studijskim radom, moćnim »The Painfull Truth« koji njihove brojne ljubitelje oduševljava i stoga što se pojavljuje nakon (pre)dugih devet godina diskografske šutnje, jer je baš toliko proteklo od »Anarchytecture« objavljenog 2016. godine.
Nažalost, ta skoro desetljeće duga šutnja imala je svoje opravdane razloge. Ponajprije su to bile muke s bolešću (rak) protiv koje su se borili basist Cass Lewis i bubnjar Mark Richardson, a sve to dovelo je, logično, i do kreativne krize u radu sastava.
Ta je kriza, potvrđuje deset novih pjesama, prošlost. Skunk Anansie na čelu sa maestralnom pjevačicom Skin (Deborah Anne Dyer) stvorili su ubitačan koktel ritma i melodija kombinirajući ska, rock i elektroniku, gitarističke rifove i agresivni synth, melodioznost i vokalnu žustrinu koju baš uvijek nudi možda i najjači svjetski ženski glas koji nudi Skin.
Agresivna ritmičnost
Skunk Anansie i i dalje zvuče energično i razulareno, a novi elementi u njihovoj glazbi vezani su uz uočljivi elektro post punk zvuk koji je na njihovu već znanu agresivnu ritmičnost nadogradio njihov novi producent Dave Sitek (Yeah Yeah Yeahs, Weezer, Foals, Beyoncé…).
Dugotrajna stanka, velika količina energije i novi producent tako su zaslužni za žestoku cjelinu koju su i stari i novi fanovi ovog brit rock sastava oduševljeno prihvatili, što se itekako vidi i na sjajnim Skunk Anansie koncertima, od kojih smo jedan vidjeli i čuli nedavno i u Zagrebu.
Naziv albuma, »The Painful Truth« iliti »Gorka istina«, očigledno je vezan uza sve što su članovi grupe kao prijatelji i suradnici prolazili u posljednje vrijeme, a direktno je tome posvećena i izvrsna uvodna tema »Artist is an Artist«, u kojoj na za njih tipičan agresivan način Skin pjeva o tome zašto neko vrijeme nisu stvarali, te kritizira one koji to nisu razumjeli i zamjerali im.
Potom u isto tako moćnoj »This is not your Life« nakon nježnijeg početka iznova kroz agresivnost govori o tome koliko malo mogućnosti kontrole nad životom imamo, da bi u odličnoj »Shame« iznijeli sličicu iz života osobe čije je odrastanju zbog nesređenih i loših obiteljskih odnosa bilo teško.
Skin – Deborah Anne Dyer raspametila je zagrebačku publiku, Foto: Arhiva NL
Ljudske slabosti
»Lost and Found« glazbeno je zanimljiva kombinacija brzine i nježnijih trenutaka, a tekstualno mučna i mračna tema o posrnuću i ovisnosti o narkoticima, dok je »Cheers«, vjerojatno najbolji trenutak albuma, rockerski žestok i sarkastično opak osvrt na religiju, posebno koncepciju Boga kao stvoritelja koji gleda užase koji se u suvremenom svijetu događaju, i ne reagira.
»Shoulda Been You« oduševit će sve ljubitelje davnašnjeg novog vala, kako spojem punk i reggae žestine, tako i ciničnim tekstom o ljudskim slabostima i sklonostima opijatima, a još je bolja na tom tragu osmišljena »Animal«, koja daje sliku posljedica koje nastaju nakon neumjerenog odavanja bilo kojim vrstama opijata.
Oduševljava i »You Fell in Love with Girl«, razigrani disco rock trenutak s pričom o ljubavnom trokutu s dvije djevojke i jednim mladićem, a nakon nje slijedi smirenje jer su »My Greatest Moment«, te posebno odlična završna »Meltdown«, znatno blaže i tiše, pri čemu je posljednja pjesma albuma vrlo dojmljiva jer zaokružuje i ističe temeljni ton albuma, a to je nezadovoljstvo zbog smjera u kojem društvo, posebno svijet Zapada, ide.
Da je dobro da su se Skunksi vratili ne treba posebno isticati, ali još je bitnije da su se vratili trijumfalno. »The Paintfull Truth« bez imalo dvojbe ide u red njihovih ponajboljih albuma te je, nadamo se, pred Skin i društvom jedna nova mladost. Samo nek potraje!
Nesvakidašnje imeAnansie je čovjek-pauk iz narodnih priča plemena Akan (Gana), a pojam Skunk (tvor) dodali su kako bi sve izgledalo opakije. Grupa je pod tim imenom osnovana krajem 1994. godine, a već u prvom dijelu 1995. godine debitiraju odlično prihvaćenim albumom »Paranoid & Sunburnt«. U prvom dijelu karijere djeluju do 2001. godine, potom se razilaze da bi iznova počeli ponovo svirati 2009. godine. Nakon debitantskog albuma objavili su još i albume »Stoosh« (1996.), »Post Orgasmic Chill« (1999.), »Wonderlustre« (2010.), »Black Traffic« (2012.) te »Anarchytecture« (2016.). |