WHERE YOU USED TO BE

RECENZIJA Debitantski nosač zvuka Alison Tucker donosi osam americana slatkiša

Marinko Krmpotić

Foto: FACEBOOK

Foto: FACEBOOK

Sjajan spoj country, soul, folk i blues utjecaja obogaćenih iskrenim ispovjednim tekstovima koji ponajprije svjedoče o autoričinoj emocionalnoj krizi



Uspjeh teksaške (Austin) pjevačice Alison Tucker potvrda je one svevremenske po kojoj nikad kasno nije.


Naime, debitantski album gospođa Tucker objavila je u prilično zreloj dobi. Istina, godinu rođenja uspješno krije, ali po fotografijama i dosadašnjem životu jasno je da je bliže šezdesetima, no pedesetima.


Prije ovog glazbenog istupa bila je autorica tekstova za druge pjevače, pjesnikinja, radila je u high tech industriji, bavila se izradom skulptura od drva, bila supruga i mama…, a kad je nakon 34 godine takvog života podigla djecu i došla u veliku krizu bračnog života, odlučila je napraviti ono što je oduvijek željela – snimiti album.





Osobne teme


I tako je nastao jedan od ovogodišnjih ponajboljih debitantskih albuma, sjajni »Where You Used To Be« čijih su osam pjesama pravi mali americana slatkiši, sjajan spoj country, soul, folk i blues utjecaja obogaćenih iskrenim ispovjednim tekstovima koji ponajprije svjedoče o njenoj emocionalnoj krizi, ljubavnom krahu dugogodišnje veze i spremnosti da iznova krene, bez obzira što je mladost već poprilično iza nje.


Album otvara baš jedna takva »programatska« pjesma, tema »New Lover« u kojoj kroz koketiranje s latino zvukom govori o mogućnosti novog početka da bi u predivnoj blues/soul baladi »When You Close Your Eyes« stvorila prekrasnu ljubavnu gubitničku pjesmu.


U »Filling Up The Spaces« kroz folk-country i vokale bogate harmonijama progovara o privikavanju na život bez dugogodišnjeg partnera da bi u suvremenom soulu okrenutoj »More time« dojmljivo progovorila o prolaznosti kroz lijepu poetsku scenu u kojoj dolazak starosti shvaća u trenutku kad njena majka, gledajući je, primijeti kako je kosa njene kćeri dobila prve sijede.


»Three Quarter Time« sjajno je poigravanje country obrascima i live glazbom u honky tonk barovima s tekstom o utapanju tuge u alkoholu nakon kraha dugogodišnje veze, a »Let Me Go« divna je ljubavna soul/country balada o shvaćanju nužnosti odlaska iz toksične veze i žudnje za novom ljepotom, novom ljubavi.


Ljubavno-gubitnička akustična »Long Sleeves« ima temelje u folku, čak i britanskom, a završna vesela i razigrana »Carousel Of Colors« nudi dobro uokvirene trenutke nostalgije za lijepim i dragim vremenima sretnih obiteljskih dana.


Promjene iz temelja

Sama glazbenica otkrila je što ju je motiviralo na stvaranje albuma.


– U sredini mog životnog puta život mi se okrenuo naglavačke. Nakon godina krajnje predanosti poslu i obitelji morala sam odjednom ama baš sve mijenjati od temelja. Vodila sam proces rastave braka, brinula o nepokretnoj majci, dijelila roditeljstvo nad dvoje djece…


O svemu sam tome progovorila na svom albumu, rekla je Tucker kojoj su u snimanju debija pomogli Mandy Rowden (vokal, bas gitara), Matt Smith (lap steel gitara, gitara, mandolina, dobro, klavijature, Katie Marie (prateći vokali) i Brain Mendes (bubnjevi).

Nešto sasvim posebno


»Where You Used To Be« jedan je od onih malih velikih albuma koji vas iznimno ugodno iznenadi jer, između ostalog, ne znate ništa o autorici, a kad vidite da je riječ o zrelijoj ženi i da joj je to debitantski album, prva je reakcija – to neće biti baš nešto. Naprotiv.


Alison Tucker (ne treba je poistovjećivati s istoimenom američkom glumicom) nešto je sasvim posebno i jedino što je kod ovog albuma loše jest da se pojavio tako kasno u njenom životu. No, kako kaže Biblija – postoji vrijeme za sve. Ova je godina, čini se, bila vrijeme za debitantski album gospođe i dame Alison Tucker.


ZRELE GODINE

Gospođa u najboljim godinama prije ovog glazbenog istupa bila je autorica tekstova za druge pjevače, pjesnikinja, radila je u high tech industriji, bavila se izradom skulptura od drva, bila supruga i mama…