DAY OF THE DOUG

11. studijski album teksaškog sastava Son Volt: predivna pjesmarica posvećena pioniru tex-mexa Dougu Sahmu

Marinko Krmpotić

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Svojom glazbom Jay Farrar i ekipa mnogima su približili lik i djelo jednog od ponajboljih autora americane, jasno odabirom odredivši njegove stilske i tematske odrednice.



Pune 24 godine nakon što je umro legendarni tex-mex glazbenik Doug Sahm, teksaški sastav Son Volt, ponajprije njihov vođa Jay Farrar, odlučio je cijeli svoj jedanaesti studijski album posvetiti njegovim pjesmama.


Manje poznate pjesme


Povod nije bila nikakva obljetnica, već jednostavno činjenica da je za doba pandemije COVID-19 Farrar intenzivno slušao Sahmov box-set i to ga je u dovoljnoj mjeri inspiriralo da odluči napraviti album kojim će zahvaliti jednom od uzora te skrenuti pažnju na djelo jednog od ponajboljih autora americane, zapravo ponajboljeg ako govorimo o tex-mex odjeljku.


I Farrar je, praćen bendom, to učinio na zaista sjajan način.




Dvanaest ponuđenih pjesama (plus dva intro i outro trenutka u kojima čujemo Sahma kako nešto govori) razigrane su, melodiozne i pjevne te idealne za ples i feštanje. Zanimljivo je pritom, ujedno i vrlo vrijedno, što je Farrar namjerno izbjegao najpoznatije Sahmove pjesme (»Mendocino«, »She’s Got A Mover«) te ponudio neke većini nepoznate ili manje poznate pjesme.


No, kad ih se posluša, onda je jasno da je Doug Sahm bio sjajan autor. A baš je to i cilj ovog divnog albuma.



Pozitivna energija


Ploču otvara odličan spoj tex-mexa i popa, pjesma »Sometimes You’ve Got to Stop Chasing Rainbows« koja bi u njemačkoj sedamdesetih (i Nizozemskoj, Belgiji…) bila superhit. Životna istina o tome da dođu trenuci kad moraš prestati trčati za dugom odsvirana je i otpjevana s toliko pozitivne energije da se mora zaplesati.


Stilom, čak i tekstom vezanim uz negativno ljubavno iskustvo, nastavlja se potom i u razigranoj »What About Tomorrow« da bi zatim u također razigranoj i veseloj »Beautiful Texas Sunshine« prvi put odradili rodoljubno-domoljubne teme kojih se dotiču i u prvoj rokerskoj pjesmi na albumu, temi »Float Away« koja kroz vrlo dobre rock rifove i ritam pomalo naivno govori o zabavi uz rock bez droge i alkohola!


»Yesterday Got in the Way« sa srednje brzim poletnim rock ritmom utemeljenim na gitarama govori o tome kako je gorko kad te jučer stigne i uspori zbog davnih loših odluka, a susjedna joj »Keep Your Soul« jer kroz country rock i klasični honky ton plasirana poruka o tome kako treba čuvati dušu jer ako je izgubiš, izgubit ćeš sve što vrijedi.


»Dynamite Woman« pravi je razulareni tex-mex fiesta trenutak o veličanje voljene žene koju naziva dinamitnom, a »Huggin’ Thin Air« lijepa je tex-mex valcer tužajka odsvirana srednje brzim ritmom kroz koji nam se junak ispovijeda kako, eto, nakon što ju je izgubio, sada samo može grliti – prazan zrak. »Juan Mendoza« neobičan je spoj funky rocka i tex-mexa o jednom od meksičkih buntovnika, a »Seguin« je još jedna sjajna zavičajna posvećena tom gradiću i idealne za svaku vrstu fešte.


DVANAEST PJESAMA

Album donosi 12 pjesama (plus dva intro i outro trenutka u kojima čujemo Sahma kako nešto govori), a vrlo je vrijedno da je Farrar namjerno izbjegao najpoznatije pjesme »Mendocino« i »She’s Got A Mover«

Balada za kraj


Uz spomenutih deset pjesama, tu su i dvije kojih nije autor Doug Sahm, ali ih je on proslavio – »Poison Love« s čuvenim poskočnim conjunto ritmom pravi je svojevrsni ska tex-mex koji vas neizostavno diže sa stolice, a završna »It’s Gonna Be Easy« prekrasna je akustična ljubavna balada.


Dakle, Son Volt stvorili su divnu tex-mex pjesmaricu posvećenu Dougu Sahmu, pioniru tog zvuka. Svojom glazbom Farrar i ekipa približili su lik i djelo Douga Sahma mnogima jasno odabirom odredivši njegove stilske i tematske odrednice. Nema autora koji ne bi volio da ga se obradi na ovaj način i s toliko ljubavi.