Odluka je bila između Outlooka 28. kolovoza te Grace Jones dan kasnije. Član Povjerenstva Željko Marković kaže da je prije »negdje« donesena odluka da se ide samo na Outlook, dok je koncert svjetski poznate ikone dobio odbijenicu
Zeleno za Jones
Nije posrijedi samo slučaj nesuđenog nastupa Zubina Mehte i Izraelske filharmonije, Povjerenstvo je odbilo i ponudu koncerta glazbene ikone Grace Jones, dvije opere, »Traviatu« i »Aidu«, dva baleta, »Giselle« i »Labuđe jezero«, Severinu i Bregovića, Dina Merlina, gladijatore… No, daleko najveće ime i u usporedbi s odobrenim izvođačima – osim Leonarda Cohena – jest kultna glazbenica, performerica, modna ikona, glumica Grace Jones koja se nakon zlatnih albuma i hitova ranih 80-ih, pod mentorstvom Andyja Warhola, nedavno vratila sasvim korektnim albumom »Hurricane«. Zašto je pak nju odbilo Povjerenstvo?
Nadovezujući se na slučaj otkazivanja koncerta slavnog dirigenta Zubina Mehte i Izraelske filharmonije, organizator koncerata, Puljanin Jordan Rodić koji je organizirao Marilyna Mansona i Jamiroquaia u rasprodanoj pulskoj Areni, te kultni americana bend Calexico na Malom rimskom kazalištu, rekao je da je prije nekoliko dana ostao prilično iznenađen kad je iz medija saznao da su mu nadležno gradsko Povjerenstvo za programe u Areni, odnosno gradonačelnik Pule i nadležni pročelnik Erik Lukšić odbili koncert ikone Grace Jones.
– Odbijeni smo unatoč tome što smo ispoštovali svu propisanu proceduru i svim našim dosadašnjim uspješnim produkcijama. Iako nam je gradonačelnik pismeno obećao da će nam se javiti, ništa se od toga nije dogodilo. Pozivamo ga da nas primi jer smo mišljenja da se svi dosad službeno potvrđeni programi plus naš koncert Grace Jones mogu održati, i da su sve strane zadovoljne, a najviše publika, obožavatelji i poštovatelji kultne glazbenice Grace Jones, kazao je Jordan Rodić.
Član gradskog Povjerenstva za programe u Areni Željko Marković, 20-godišnji voditelj Jazzbine, kaže nam da je nedavno na istom sastanku Povjerenstvo razmatralo Outlook u Areni 28. kolovoza te Grace Jones večer kasnije. Marković veli da je prethodno »negdje« donesena odluka da se ide samo na Outlook.
– Svi su u Povjerenstvu, osim mene, bili za Outlook u Areni. Isti izvođači Outlooka iz Arene nastupit će i na Outlook festivalu koji se odmah nastavlja na štinjanskoj tvrđavi Punta Christo, i šteta je propustiti jedan takav događaj kao što je koncert Grace Jones. Nisam ni protiv Outlooka niti protiv Outlooka u Areni, ali u trenutnim okolnostima zeleno svjetlo trebalo je dati Grace Jones, kaže Marković koji smatra da je Povjerenstvo dominantno političko tijelo zbog ključnog utjecaja predstavnika gradskih vlasti.
– Ključno je u raspravu o korištenju Arene, osim članova Povjerenstva, uključiti lokalne producente, menadžere, lokalne izvođače, umjetnike, jer na toj gradskoj razini postoji golem potencijal, ističe Marković.
Jedanaesti koncert?
– Uvjet od deset događaja u Areni je pitanje financija i konzervatorske zaštite, a ne krutosti pravilnika, kaže Cinkopan Korotaj, a u nastavku zajedno s Komšom ističe da svi koji od Povjerenstva dobiju termin, za razliku od bivših pravilnika, imaju jednake startne uvjete: Arheološki muzej Istre u cilju promocije Pule omogućuje besplatan najam Arene, Grad Pula financira pozornicu, stolice i čišćenje amfiteatra, dok su konzervatori definirali da se, za tih 75 večeri ljetne sezone, održi prosječno jedan događaj tjedno, uključivši i Pula Film Festival koji za svoje potrebe amfiteatar koristi dva tjedna, jedan za tehničke montaže, drugi za službene projekcije. No, i drugi koncerti za ulaz i izlaz iz Arene često trebaju nekoliko dana što je, dodaje Cinkopan Korotaj, još jedan razlog zbog čega je propisano maksimalno deset manifestacija u Areni.
No, zaključuje ravnatelj Komšo, Arheološki muzej bio bi spreman, ukoliko u već definiranom rasporedu postoji duža, višednevna slobodna »rupa«, omogućiti i dodatni jedanaesti koncert, ali uz prethodni dogovor s Gradom Pulom, Pula Film Festivalom, konzervatorima i TZ-om da sve te strane omoguće organizatorima odobrenog događaja besplatne usluge.
Gdje su glazbenici?
– Naravno da bi u tom povjerenstvu trebali biti i glazbenici. No, nije poanta da to budu samo glazbenici po obrazovanju, nego to trebaju biti ljudi koji redovito idu na koncerte, i na klasične, i na jazz, i na rock koncerte, moraju biti upućeni u sve žanrove, to moraju biti ljudi koji vole glazbu. Nije tu čak ni presudno glazbeno obrazovanje. Osnovni je problem u tome da bi članovi Povjerenstva morali biti nezavisni, ljudi koji nemaju nikakvih osobnih interesa! A opet, svjesna sam da je to gotovo nemoguće, pogotovo u Puli koja je mali grad i gdje su svi upućeni jedni na druge, zaključuje Lada Duraković