Foto: Facebook
Deset novih pjesama nudi sve ono zbog čega je ovaj danas 72-godišnji glazbenik i pjesnik postao slavan. Kroz okvire različitih glazbenih izraza, ali ponajprije country rock i americanu, progovara o svom životu i društvenim negativnostima i manama
Nakon punih sedam godina, koliko je proteklo od albuma »Standing in the Breach«, kultni se američki kantautor Jackson Browne na svjetsku rock scenu vraća sjajnim albumom »Downhill from Everywhere«, petnaestim studijskim radom koji nedvojbeno ulazi u red njegovih najboljih ostvarenja tamo još od debitantskog eponimnog albuma objavljenog 1972. godine. Browneovi će fanovi – a puno ih je, posebno u SAD-u gdje ima status jednog od najvažnijih kantautora – uživati. Je deset novih pjesama nudi sve ono zbog čega je ovaj danas 72-godišnji glazbenik i pjesnik postao slavan.
To drugim riječima znači da kroz okvire različitih glazbenih izraza, ali ponajprije country rock i americanu, progovara o svom životu, ali i o društvenim negativnostima i manama američkog društva.
Duboko osobne pjesme
Ovog je puta sve dodatno i proširio pa u nizu pjesama lako iščitavamo opće teme vezane za život i prolaznost, a kad je o glazbi riječ, onda se zaista može reći da je ovog puta obišao svijet jer uz njemu uvijek dragi country zvuk ovog puta nudi i latino, tex mex, reggae i zvukove tropskih mora, a uz engleski slušamo isti tako i španjolski te francuski što dodatno obogaćuje vrijednost cijelog albuma. Kad je riječ o duboko osobnim pjesmama onda je najjača baš uvodna »Still Looking for Something« u kojoj kroz sjajni laid back country rock govori kako, usprkos godinama, još nije odustao od života, još ima nada, očekivanja, zanosa i vjere.
»My Cleveland Heart« posveta je njegovim ranim glazbenim danima, a »Minutes to Downtown« iskrena je ispovijed o ljubavnicima među kojima je velika razlika u godinama, dok je »A Song for Barcelona« više od osam i pol minuta duga zahvala Barceloni, gradu koji je iznova u njemu zapalio zapretene vatre i učinio ga intelektualno i emocionalno gladnim i znatiželjnim. Naravno, pjesma odzvanja latino ritmom, španjolskim gitarama i španjolskim jezikom, a vrlo je bitan dio nje trenutak kada opisujući kako s užitkom noću na aveniji Ramblas promatra mladost Barcelone, istodobno shvaća kako je sve prolazno i svjestan je da će sav njegov svijet, kao i on sam, uskoro nestati. Taj prijelaz s osobnog na opće u ovoj je pjesmi vezan za prolaznost, a u druge dvije divne pjesme uz ljubav.

Kritika američke politike
»A Human Touch«, pjesma iz dokumentarca »5B«, prekrasna je balada o tome kako je ponekad u životu dovoljno samo to što osjetiš dodir ljudskosti, a u izvedbi ove pomalo grandiozne country balade sjajno mu pomaže pjevačica Leslie Mendelson. »Love Is Love« s tvrdnjom kako ljubav dolazi u različitim oblicima, ispričana nam je na engleskom i francuskom jeziku i to u privlačnom tropicana karipskom ritmu i ugođaju.
Uz pjesme o svom i životima svih nas Browne se, što je za njega normalno, okrenuo i kritici društvenih negativnosti pa je tako moćna blues rock naslovna »Downhill from Everywhere« čista i direktna kritika američke današnje politike koja je na svim područjima, kako doma, tako i vani, na opasnoj nizbrdici. Još je direktnija i konkretnija prekrasna »The Dreamer« koju izvodi uz pomoć grupe Los Cenzonetles prenoseći nam priču o ženi koja je još kao djevojčica ilegalno prešla granicu Meksika i SAD-a da bi se pridružila ocu. Stvorila si je život u SAD-u, ostvarila snove, a onda dobila nalog za deportaciju i povratak u Meksiko. Kroz divnu i ritmičnu tex mex baladu iznesena je kritika američkog društva, posebno zida koji je bivši predsjednik Donald Trump gradio na granici ovih dviju država.
Nota zrelosti
»Until Justice Is Real« kroz čvršći rock izraz i poetiku Neila Younga upozorava slušatelje kako »istinu neće naći na svom pametnom telefonu ili TV-u, uopće je neće biti lako naći i koštat će te to traženje u ovoj zemlji slobodnih«, ironično primjećuje Browne koji potom kroz baladu »A Little Too Soon to Say« poručuje mladim generacijama da ne budu ovce i slušaju sve što im se servira preko društvenih mreža i medija, već pokušaju razmišljati svojom glavom.
Nedvojbeno, stari je majstor još uvijek itekako moćan i sposoban, kako kad je riječ o tekstovima, tako i kad su u pitanju glasovne mogućnosti jer mu glas nimalo nije ostario. Štoviše, godine su mu, kao i stihovima, dale onu tako potrebnu notu zrelosti koja omogućava da se svemu, pa i prolaznosti i neminovnosti kraja života, pristupa s podosta opuštenosti i smirenosti što cijelom albumu daje dodatnu privlačnost i vrijednost.