
Foto: Wikimedia Commons
Među 50 najslušanijih pjesama na Spotifyju tek su četiri snimljene i objavljene prije 2010. godine. Riječ je o dvije pjesme Coldplaya „Yellow“ i „Viva La Vida“, čast 80-ih brane The Police s „Every Breath You Take“ na 44. mjestu, a 70-ih Queen s – dakako – „Bohemian Rhapsody“ na 39., koja je preslušana impozantnih 2,9 milijardi puta
povezane vijesti
Nekad se u svijetu diskografije egzaktno znalo čija je glazba najpopularnija. Mogli ste je slušati na radiju ili televiziji, ali da bi pokazali stvarni afinitet da kod kuće slušate nečiji album ili singl, morali ste potegnuti do trgovine i kupiti ploču, kasetu ili CD u kasnijoj pred-digitalnoj fazi. Dakle, posegnuti u džep kako bi mogli nešto čuti kad i gdje god to želite. Pa tako povijest pamti da je najprodavaniji, pa onda i najpopularniji album ikad „Thriller“ Michaela Jacksona kojeg je kupilo 70 milijuna ljudi, pa slijede „Back In Black“ AC/DC, soundtrack iz filma „The Bodyguard“, Pink Floydi sa svojom „tamnom stranom Mjeseca“, pa Eaglesi s najvećim hitovima.
Što se tiče singlica, znamo točno da se „White Christmas“ snimljen pradavne 1942. našao u najvećem broju domova širom svijeta, njih 50 milijuna.
Danas nismo baš sigurni tko je spreman platiti za glazbu koju voli i sluša, znamo po broju sreaminga određene pjesme što je najpopularnije, ali pitanje bi li uvijek ljudi bili dovoljno zainteresirani da zaista i kupe glazbu koju slušaju na mobitelu ili kompjuteru.
Recimo, Spotify, daleko najpopularnija striming platforma ima gotovo 700 milijuna korisnika, ali njih 420 milijuna ne plaća nikakvu pretplatu, dakle, slušaju glazbu besplatno uz gnjavažu slušanja reklama tu i tamo, pa onda možda i ovlaš, onako usput, netko im je rekao za neku stvar, algoritam im je sam servirao pjesmu, a da nisu ni kliknuli na nju. Nadalje, nikad ne znate je li netko poslušao određenu pjesmu jednom ili sto, ili tisuću puta. Nevažno za današnje standarde, sve se zbraja.
I tako dolazimo do monstruoznih brojki, preslušavanja se broje u milijardama. Podsjetio nas je na to jučer The Weeknd, kanadska pop mega zvijezda. Njegov masivni hit “Blinding Lights” iz 2019. postigao je znakovit rekord slušanosti u digitalnom dobu. Naime, na Spotifyju je ta pjesma preslušana preko 5 milijardi puta. Nije joj prvi put da ruši rekord i probija magične granice. „Blinding Lights“ je bila i prva pjesma koja je na Spotifyju preslušana 4 milijarde puta, a tu je brojku prešla u siječnju 2024. godine.
View this post on Instagram
Iza Weekenda na toj je ljestvici najslušanijih Ed Sheeran s 4,5 milijardi preslušavanja hita “Shape Of You”, pa je na trećem mjestu opet Weeknd sa „Starboy“, pjesmom koju je otpjevao u kolaboraciji s francuskim magovima plesne glazbe Daft Punk.
Nova vremena novi junaci; među 50 najslušanijih pjesama na Spotifyju tek su četiri snimljene i objavljene prije 2010. godine. Riječ je o dvije pjesme Coldplaya „Yellow“ i „Viva La Vida“, čast 80-ih brane The Police s „Every Breath You Take“ na 44. mjestu, a 70-ih Queen s – dakako – „Bohemian Rhapsody“ na 39., koja je preslušana impozantnih 2,9 milijardi puta.