Nižu rekorde

“Barbie” i “Oppenheimer” nezapamćenim prvim vikendom srušili staro holivudsko pravilo

T.I.

Ako jedan film u prvom vikendu prikazivanja na kino blagajnama u SAD-u zaradi više od 100 milijuna dolara, drugi ne zarađuje više od 50 milijuna dolara. To pravilo od ovog vikenda više ne vrijedi



Uz dosta drugih „prvi put u povijesti“ opisa, par filmova o kojem ovih dana pričaju svi u filmskom svijetu, „Barbie“ i „Oppneheimmer“ srušili su holivudsko pravilo bez iznimke da ako jedan film u prvom vikendu prikazivanja na kino blagajnama u SAD-u zaradi više od 100 milijuna dolara, drugi ne zarađuje više od 50 milijuna dolara.


Ovaj je vikend film „Barbie“ u kinima SAD-a i Kanade pomeo konkurenciju s 162 milijuna dolara zarade, a „Oppenheimer“ je debelo prebacio spomenutih 50 milijuna dolara i donio na kino blagajnama u prva tri dana prikazivanja respektabilnih 82 milijuna dolara.


Oba filma prošla su debelo iznad predviđanja, možda upravo zbog preklapanja u datumima. Za „Barbie“ se računalo da će zaraditi između 90 i 110 milijuna, a za „Oppenheimera“ da neće preći 50. Možda ima nešto i u činjenici da je simultano slanje u distribuciju dva filma o kojima se puno priča, podignuta velika prašina na društvenim mrežama. Stvorena je i kovanica “Barbenheimer”, kao neka vrsta fenomena u kojem se ohrabruje publiku da gledaju oba filma zaredom.




Iza vikenda iznad svih očekivanja za američki box office, stižu novi rekordi. Redateljica Greta Gerwig koja već dugo svojim radovima gradi sve važniju karijeru (sjetimo se samo sjajnih filmova „Lady Bird“ i „Little Woman“ u kojima potpisuje i režiju i scenarij), jučer je postala redateljica s najvećom zaradom nekog filma na ponedjeljak nakon prvog vikenda. Naime, „Barbie“ je jučer na američkim blagajnama uprihodio 26,1 miilijun dolara. Osim za nju, to je najjači ponedjeljak ikad i za veliki Warner Bros.


Zanimljivo, taj je rekord za Warner dosad držao Christopher Nolan, redatelj „Oppenheimera“.


Ostaje pitanje je li „guranje“ dva holivudska filma s potencijalom hita u isti vikend budućnost ili tek iznimka koja potvrđuje pravilo. Naime, lako je moguće da je isti vikend izabran jer bi po svojoj provenijenciji  trebala privlačiti gotovo oprečnu publiku. U slučaju „Barbie“ djecu jer je ipak riječ o ekranizaciji „života“ jedne lutke, odnosno dvije ako računamo Kena, a u slučaju „Oppenheimera“, ozbiljnog trosatnog filma o „ocu atomske bombe“, ipak profinjeniju stariju publiku. Kako god bilo, veliki studiji Warner i Universal koji stoje iza ova dva filma, pogodili su ovaj put. Oba filma nadmašila su u prvom vikendu i najoptimističnija predviđanja što se tiče box officea.