
Foto: BRUCESPRINGSTEEN.NET
Ovo će izdanje oduševiti sve Bossove fanove, a sigurno će u njegovo pleme dovesti i brojne nove poklonike jer je čaroliji njegove glazbe i stihova teško odoljeti. Jedini problem ove zbirke albuma je onaj slatki – toliko je toga dobroga na ovih sedam albuma da treba vremena i vremena da bi se preslušalo
povezane vijesti
Box set kompilacija pod nazivom »Tracks II: The Lost Albums« još je jedan dokaz genijalnosti, veličine i kreativne snage Brucea Springsteena, nedvojbeno jednog od najznačajnijih rock kantautora cjelokupne povijesti rocka.
Riječ je, naime, o čak sedam dosad nikad objavljenih albuma na kojima se nude 83 pjesme od kojih njih čak 74 dosad nisu bile poznate, a ta velika zbirka nudi i neke snimljene i masterirane neobjavljene albume!
Sve su te pjesme i ti albumi nastajali u razdoblju od 1983. pa do 2018. godine, a zajedničko im je to što ih Springsteen nije smatrao dovoljno dobrima da ih objavi kao albume, ili da neke od tih pjesama smjesti na neke od albuma koje je objavio u tih 35 godina!
A sad kad ih je objavio, jasno je da su neke od tih dosad sakrivenih pjesama i albuma mala remek-djela (kao i cijeli ovaj box set!) pa je istodobno i neshvatljivo da ih je autor držao daleko od očiju javnosti, ali i sjajno što im je napokon dozvolio da ugledaju svjetlo dana te oduševe brojne Gazdine fanove.
Foto: Facebook
Obara s nogu
Bogatu sedmotomnu zbirku koja svjedoči o raznim fazama Springsteenova rada otvara album nazvan »LA Garage Sessions ‘83« koji zorno svjedoči o njegovom radu između briljantnog akustičnog albuma »Nebraska« te rokerskog i hitodnog »Born in the U.S.A.«. Sniman gotovo pa uživo na raznim session druženjima, ovaj album nudi s jedne strane nježnog i introvertiranog pojedinca, a s druge žestokog borca protiv nepravde i zagovaratelja socijalnih jednakosti.
Osjeti se na trenutke na ovom, pjesmama najbogatijem, albumu cijelog box seta (čak 18 ih je, traju gotovo 68 minuta) da su neke od pjesama skice, da bi se na njima još dalo raditi, da su to korijeni na kojima se može izgraditi bogata orkestracija kakvu uvijek traži njegov E Street Band.
Ima tu pjesama koje su sadržajem i likovima slične, gotovo jednake, što znači da su bile skice za pjesme koje, u procesu obrade, nastanu ili nestanu. Neke od ovih su bile nestale, a sad su tu i to je jako dobro.
Jer, primjerice, »Follow That Dream« divna je springstinovska balada koja razara količinom vjere u sebe i u svoj san, čak i kad ništa nije dobro i kad izgleda da si čisti gubitnik. »Don’t Back Down On Our Love« brzi je ljubavni rock and roll biser s molbom voljenoj da ne izda njihovu ljubav, a taj opojni ritam starog rock and rolla čujemo i u »Little Girl Like You« koja prati američki san o obiteljskoj mirnoj sreći pri čemu djeluje kao da svira i pjeva Buddy Holly.
U »Johnny Bye Bye« kroz akustičnu baladu i kombinaciju svojih i stihova Chucka Berryja progovara o tome kako se osjećao kad je čuo da je umro njegov idol, Elvis Presley. »Sugarland« govori o mukama poljoprivrednika koji nakon krvavog rada nikome ne mogu prodati svoj proizvod, a u taj odjeljak »radničkih« i onih posvećenih neprilagođenim gubitnicima idu i »Fugitives Dreams«, »Jim Deer«, »Richfield Whistle« te »Shut Out the Light«, dok je »The Klansman« rokerska kritika rasizma. Ukratko, prvi album ovog box seta obara s nogu i da je kojom srećom objavljen tih osamdesetih – bio bi hit.
Balade i duhovne teme
Drugi album nosi naziv »Streets of Philadelphia Sessions« i vezan je uz tu čuvenu Springsteenovu pjesmu o AIDS-u, a sniman je tijekom 1993. i 1994. godine. Devedesete se u pjesmama ovog albuma osjete u dominaciji klavijatura, a u tekstovima pjesama puno je tuge, osjećaja blagog očaja i poraza ljubavnih nada i želja.
Divna je uvodna »Blind Spot« koja govori o ljubavnim mukama i problemima, još je bolja »Maybe I Don’t Know You«, iznimna gubitnička balada u kojoj glavni lik točno zna da voljenoj ne može dati ono što joj treba. Toksičan odnos u vezi vrhunski je izražen u »Waiting on the End of the World«, dok je »We Fell Down« tužna balada o razlazu, konačnom rastanku nakon što se ona vrati kući u tri ujutro i laže mu o tome gdje je bila i što je radila.
Općenito, većina pjesama ovog albuma čista su slika ljubavnih poraza, strahova i nesigurnosti, a izuzetak su tek »The Little Things« koja nudi priču o seksu kao kratkoj utjesi te »Between Heaven and Earth«, ugodna ljubavna balada koja veliča ljubav kao osjećaj koji čovjeka drži između zemlje i neba.
U trećem albumu nazvanom »Faithless« Boss se okreće puno tišem glazbenom izrazu i duhovnim temama što odgovara činjenici da je riječ o albumu koji je 2005. ili 2006. godine trebao biti soundtrack za nikad snimljen »spiritual western«.
Budući da taj film nikada nije ugledao svjetlo dana, pjesme ovog albuma ipak nisu dovoljno razumljive pa je »Faithless« najslabiji trenutak ove sedmodijelne serije albuma. No, sve to mijenja se s odličnim »Somewhere North of Nashville« koji je Bossova posveta country rocku i nastao je 1995. godine, paralelno uz mračni akustični »The Ghost of Tom Joad«. I dok taj album većina fanova baš i ne voli zbog njegove hermetičnosti, »Somewhere North of Nashville« oduševit će sve jer predstavlja izraz one poznate Springsteenove vitalnosti i zaljubljenosti u život.
Jednostavno, uz sjajan spoj country i rock and roll zvukova nemoguće je ne zaplesati kad čujete »Repo Man«, »Tiger Rose«, »Delivery Man« ili »Detail Man«, odnosno predati se uživanju uz balade kakve su »Poor Side of Town«, »Under a Big Sky«, »You’re Gonna Miss Me When I’m Gone« ili »Somewhere North of Nashville«, a isto su tako moćne »Silver Mountain«, klasična murder balada, odnosno radnicima (vozačima teških kamiona) posvećena »Blue Highway«.
Ukratko, Bossovo okretanje country rocku za čistu je peticu i da je kojim slučajem umjesto mračnog »The Ghost of Tom Joad« objavio ovaj album, slava i uspjeh bili bi još veći!
Meksička glazba
Tih je godina, točnije od 1995. do 1997. godine, Springsteen stvorio i niz pjesama koje je smjestio na peti album ove zbirke, vrlo dobar »Inyo« u kojem stupa na teren akustične meksičke glazbe i stvara nekoliko fantastičnih pjesama koje oduševljavaju i tekstom i kompleksnom glazbom. »Adelita« je isječak iz meksičkog rata, »The Aztec Dance« govori o rasističkom odnosu današnjih Amerikanaca prema domorocima, predivna »The Lost Charro« posveta je siromašnim meksičkim kaubojima, »El Jardinero (Upon the Death of Ramona)« je bolna priča o ocu koji pati za ubijenom kćeri, a »Ciudad Juarez« tamna je i tužna priča o ocu i kćeri koji su otišli raditi u Ciudad Juarez u kojem je ona ubijena.
Dodamo li ovome dobru »Indian Town« o smrti mladića zbog alkohola i nasilja te »One False Move« o krijumčaru droge koji to radi da bi preživio, onda je jasno da je i ovaj album bolji od već spomenutog »The Ghost of Tom Joad« pa je očigledno da je Springsteen sredinom devedesetih imao puno boljih pjesama od onih koje je objavio na tom albumu.
Šesti album ovog box seta je »Twilight Hours« čije su pjesme nastajale u rasponu od 2010. do 2018. godine, najviše u doba dok je Boss stvarao svoj soloalbum »Western Stars« (2019).
Uz odličnu naslovnu skladbu tu je riječ o kolekciji nježnih i melakoličnih ljubavnih gubitničkih balada najčešće određenih dobrim spojem tiših gitara i klavijatura te temama osamljenosti i samoće (»Sunday Love«, »Late in the Evening«, »Lonely Town«, »September Kisses«, »Dinner at Eight«) koje Boss uvijek zna upotpuniti i vedrijim pristupom (»Two of Us«, »I’ll Stand by You«, »Follow the Sun«) te izvrsnom filmičnom pjesmom »High Sierra« u kojoj sretnu ljubavnu priču tipičnog Bossovog gubitnika prekidaju duhovi i dugovi iz mračne prošlosti.
Zajamčen užitak
Za kraj Gazda čuva »Perfect World«, svojevrsnu kompilaciju pjesama nastalih u razdoblju od 1994. do 2011. godine. I taj je album pun pogodak jer na trenutak djeluje poput albuma velikih, nikad objavljenih hitova.
Jer, da su bile objavljene, itekako bi bile slušane »I’m Not Sleeping« o povlačenju u samog sebe, »Idiot’s Delight« kroz koju se kritizira prevlast izgleda nad pameću, »Another Thin Line« sa slikom iz života siromašnih, duhovita ljubavna »The Great Depression«, religiozna »Blind Man«, ubojstvu iz ljubavi posvećena »Rain in the River«, gorko-nježna »Perfect World« sa stihovima o tome kako bi u savršenom svijetu ona bila uz njega.
Ali savršenog svijeta nema…
Ukratko, »The Tracks II: The Lost Albums« oduševit će svakog obožavatelja Springsteenova lika i djela, a sigurno će u Bossovo pleme dovesti i brojne nove poklonike jer je čaroliji njegove glazbe i stihova teško odoljeti.
Jedini problem ove zbirke albuma je onaj slatki problem – toliko je toga dobroga na ovih sedam albuma da treba vremena i vremena da bi se preslušalo.
No, isto je tako zajamčen i užitak.
Dugotrajan.
Najavljen je i »Tracks III«Ovaj »serijal« albuma nastavak je još 1998. godine objavljenog box seta nazvanog »Tracks«, sastavljenog od 66 pjesama smještenih na četiri albuma. Bit će, najavio je Springsteen, i »Tracks III«. Bit će to, rekao je, posljednji takav box set i bit će objavljen u sljedeće tri godine te sastavljen, slično kao i »Tracks«, ne od neobjavljenih albuma, već samo od pjesama koje iz samo njemu znanih razloga nije stavljao na svoje objavljene albume.
|