Stipe Kalajžić

Zubatac na prvu: Samo što sam počeo ješkati drugi štap kad čujem kočnicu kako zuji…

Kako nismo očekivali griz u samom startu, nismo ni pripremili špurtul pa je bilo malo strke oko toga da ne ispadne. Ipak se na kraju sve dobro završilo i zubatac je bio u brodu. Bio sam jako sretan jer je to moj prvi zubo nakon dosta vremena…

Ponovo nam se iz Omiša  javio Stipe Kalajžić koji je, ne krijući nijedan detalj, poželio s nama podijeliti još jedno svoje ribolovno iskustvo.

– Za ovog zubaca sam se dosta pomučio. Morao sam otići u drugi grad uloviti živu sipu ili lignju jer ovdje gdje lovim zubace ima ih jako malo.

Krenuo sam loviti i odmah mi se sipa dopratila i legla na skosavicu. ali nažalost nisam vidio da je to sipa i nisam kontrirao na vrijeme pa je pobjegla. Ali je zato iduća došla odmah za njom, iznenada na skosavicu koja je ležala na dnu uz kamenja dok sam ja pričao na mobitel. Pokupila skosavicu, a ja sam kontrirao kao da lovim ribe. Iza toga smo promijenili još tri pozicije i na na zadnjoj sam ulovio lignju za koju nisam mislio da će preživjet u osam litara mora, Pala je još jedna sipa i to je bilo to. Ulov sam odnio u bazen za živu ješku gdje su čekale jutro – priča nam Stipe.

Bilo je pitanje hoće li lignja preživjeti transport do broda

– Ujutro smo krenuli tek oko 8:30 od kuće, a na poziciji smo bili iza 9 sati. Jedva sam dočekao spustiti pribor u more. Štap Okuma Cedros 90-200 grama, inače odličan za loviti s kliznom kaburom i živom lignjom, rola nova Shimano Saragosa 8000 namotana sa Daiwa J-braid 0,28 milimetara s FC predvezom 0,60 i bijela klizna kabura od SavageGeara od 130 grama bili su spremni već nekoliko dana. Sam kraj predveza je 0,70 milimetara, malo deblji zbog zuba a udice su Decoy Pike 3/0 i Ownerica obična 1/0 klizna – nastavlja Stipe svoju priču.

Ovaj se zubo sam objesio

– Došli smo na poziciju, stali i ja sam prvi spuštao nakon čega sam išao ocu pomoći naješkati sipu. I samo što sam počeo ješkati kad čujem kočnicu od Saragose kako zuji. Dignem glavu kad ono, riba je na štapu! Brzo sam uzeo štap i krenuo izvlačiti. Znao sam da je zubatac, a koliki, samo otprilike… Pretpostavio sam da ima oko 2 kilograma jer sam na toj pošti i prije vadio tolike. Izvukao sam ga bez osobitih problema, a kako nismo očekivali griz u samom startu nismo ni pripremili špurtul pa je bilo malo strke oko toga da ne ispadne. Ipak se na kraju sve dobro završilo i zubatac je bio u brodu. Odmah sam ga izvagao i vaga je pokazala 2,40 kilograma. Bio sam jako sretan jer je to moj prvi zubo nakon dosta vremena. Bio je to jedan vrlo kratak, ali zato uspješan prijepodnevni ribolov.