Stipe Kalajžić

U lovu na škarpine: “Dobio sam griz i poučen iskustvom sam znao što trebam napraviti”

Tri dana ribolova na Visu je doživljaj koji se zauvijek pamti. Svakako će ga zapamtiti i Stipe Kalajžić koji je baš tamo bio sretne ruke i zokom naučio loviti škarpine.

Stipe Kalajžić je mladi ribolovac iz Omiša koji ne propušta nijednu priliku za izlazak na more i dobar ulov. Ovoga je puta svoje ribolovno umijeće testirao na najbolji mogući način, loveći škrapine na dalekim brakovima.

Krenuli smo na Vis na tri dana. Prvi dan riba baš i nije radila pa smo se navečer vezali na Biševo, u porat. Ujutro smo krenuli na daleki pučinski brak i tamo sam odlučio isprobati pažljivo posložen komplet sastavljen od štapa XZoga Black Buster 100-300 grama inače izvrsnog štapa za lov zokom od 90 grama, i multiplikatora Fin-Nor Primal 10 na kojem je namotana upredenica Daiwa J-braid 0,24 milimetra nosivosti 18 kilograma. Predvez je bio fluorokarbonski 0,60 milimetara, a Zoka narančasta s okom s Varivas 200 lb Assist Line i udicama Shout Kudako 3/0 i 1/0. Ješka je bila naravno naša, jadranska lignja – kazuje nam Stipe.

– Prva škarpina je uzela lignju s dna čim sam sistem spustio i na moj užas, odmah je ispala. No nisam se zbunio nego sam joj je vratio na dno tako da je odmah ponovo samo legla na nju. Tek sam tada kontrirao i izvukao je bez velikih problema – nastavlja Stipe.

Ovako izgleda kad Stipe lovi na zoku

– A druga je pala na malo drukčiji način, na sretnu ruku. Ja sam ručao i preuzeo očev štap na kojem je on prethodno držao lignju nekih petnaestak minuta bez griza. I čim sam uzeo štap, dobio sam griz, ali sam znao što treba napraviti. Odmah sam sve spustio na dno i čekao nekih pola minuta pa tek onda krenuo dizati. Naravno, ona je bila na lignji. Izvukao sam je bez problema. Veća škarpina je imala 1,20, a manja ravno 1 kilograma. Bio je to jedan nezaboravan ribolov na dalekim brakovima.