BLAŽ PORENTA

To se zove doživljaj! Pet sati vožnje za sat vremena nezaboravnog ribolova!

To je bio jedan od najboljih ribolova kojih se sjećam. Praktički svako drugo bacanje bila je riba. Par se riba uspjelo otrgnuti s udice, a jedna je tijekom skoka progrizla moj tanki predvez. Tako sam prešao na pripremljenu LSJ opremu. Namotavam jig od 40 grama i ponovno udarac. Ali ovaj puta još jači! Ova je riba konkretno savila štap i odmotala upredenicu s role. Palamida!

Iz Ljubljane nam se ponovo javio Blaž Porenta koji je svoj morski ribolovni vikend uspješno začinio krasnim ulovom. Evo što nam je Blaž ispričao o tom svom ribolovnom doživljaju:

– Za tu sam se nedjelju dvoumio gdje iskoristiti još jedan skok do mora, da konačno isprobam novi ultra light štap. Prvotno je u igri bila Istra, no aplikacija za vjetar ipak je pokazala mogućnost jakih vjetrova. Tražio sam alternative u krugu dva i pol sata vožnje od Ljubljane i na kraju se odlučio za Kvarner. Pakiram UL i LSJ opremu i krećem u 4 ujutro.

U međuvremenu se još jednom brzo zaustavljam u Bakru, gdje testiram mamce za brancine. Nisam čuo n ‘R’ od ribe, ali bio sam impresioniran kontrolom i akcijom Patchinko i Espetit površinaca koje pruža nova Yamaga. Nakon pola sata bacakanja završavam i nastavljam put prema meni najdražim stijenama. Čak je i sunce već provirilo iza horizonta, pa više nije bilo straha od divljih svinja, koje sam ove godine noću dosta često susretao – priča nam Blaž.

– U 7 ujutro sam na poziciji, more je mirno, nema ničeg vidljivog na površini, ali se osjeti strujanje vode. Prvih par zabačaja radim s LSJ štapom i jigom od 20 grama, što bi trebalo pokriti širok raspon ribljih grabljivica. Nema udarca, pa sam odlučio testirati UL štap i domet jiga od 10 grama. Neki dan sam svezao novu upredenicu PE 0,4 i predvez od 0,185 milimetara, što je rizik za kačenje ribe, ali dodaje par metara dometa i dobar osjećaj mamca na drugom kraju – nastavlja Blaž svoju priču.

– Prvi zabačaj, drugi zabačaj… Trzaj jiga usred vode dok se štap zaustavlja! Kontra! Zzzzzz…

I skok iz vode. Lampuga! Ne mogu opisati uzbuđenje koje ova riba pruža na tako laganoj opremi. Borba sporog povlačenja i njezinih bjegova mogu trajati dugo, a sve je puno adrenalina. Pogotovo kada se odluči na posljednji bijeg tik uz stijene. Srećom, nije felun ili zubo pa brzo opet skreće prema moru.

Vidim da za njom ide još nekoliko njezinih vršnjaka, pa je brzo hvatam podmetačem, ubadam da joj skratim muke i nastavljam lov – priča nam Blaž dalje.

– A ono što je uslijedilo je jedan od najboljih ribolova kojih se sjećam. Praktički svako drugo bacanje bila je riba. Par se riba uspjelo otrgnuti s udice, a jedna je tijekom skoka progrizla moj tanki predvez.

Nakon sat vremena ulovio sam pet lampuga i jednu palamidu.

Pustio sam dvije manje ribe i odlučio završiti. Bilo bi šteta loviti ribe koje se možda neće oporaviti, a ulov je već bio dovoljno bogat za obiteljski piknik koji slijedi uskoro. Vaga je za palamidu pokazala 2,3 kilograma, dok su lampuge bile 1 – 1,2 kilograma teške.

Tako sam se vozio oko 5 sati tamo i natrag, za izvrsnih sat vremena ribolova. Ali učinio bih to opet bilo kada za još jedno ovakvo iskustvo! – ispričao nam je Blaž Porenta.