ALEKSANDAR ANĐELKOVIĆ

Staje dah kad plavi trkači s Malte savijaju štap!

U prvih nekoliko minuta sam osjetio blage udarce, ali nije bilo potapanja plovka. Izvadio sam sistem vani i vidio da na njemu nema srdele. Stavio sam novu srdelu i zabacio opet. Osjetio sam jak udarac i plovak je brzo potonuo. Počeo sam vaditi ribu, ali sam je negdje na pola puta izgubio…

Loviti ribu na Malti, u samom srcu Sredozemnog mora, san je mnogih zaljubljenika u ribolov, a Aleksandar Anđelković je jedan od ribolovaca koji to može napraviti kad god želi jer živi upravo na tom otoku. Nedavno je Aleksandar ponovo spustio udice uz obalu Malte i uživao u nesvakidašnjem ribolovu. Evo što nam je Aleksandar rekao u tom svom ribolovnom doživljaju:

– Toga jutra sam ustao kasnije nego uobičajeno. Bio je to neradni dan za mene pa sam spavao malo duže. Pijući jutarnju kavu razmišljao sam o odlasku u ribolov. Nisam profesionalni ribolovac, ribu lovim iz hobija kad imam slobodnog vremena – priča nam Aleksadar.

– Vrijeme je bilo lijepo, sunčano i vedro pa sam se odlučio za lov grabljivica. Uzeo sam paket srdela i jedan od svojih dražih štapova. Taj je štap dužine 2,4 metra, akcije 60-120 grama i opremljen upredenicom 0,35 milimetara. Sistem je bio na klizni plovak od 10 grama s kliznim olovom od 6 grama, a za predvez sam koristio sajlicu jačine do 20 kilograma. Sam predvez je bio dužine nekih 40 centimetara s jednom fiksnom udicom broj 6 i s dvije klizne trokrake broj 8.

Taj sam sistem sam vidio na YouTube kanalu grupe Kvarner Fishing, probao sam ga i pokazao se vrlo lovnim i uspješnim tako da se usput zahvaljujem momcima koji su to snimili i ovim putem ih pozdravljam – nastavlja Aleksandar svoju priču.

– Krenuo sam od kuće u 10 sati ujutro, usput kupio pivo i doručak, a kako nisam daleko od mora brzo sam stigao na svoju poziciju. More je bilo baš mirno. Raspakirao sam se i zabacio na tek nekoliko metara od obale. U prvih nekoliko minuta sam osjetio blage udarce, ali nije bilo potapanja plovka. Izvadio sam sistem vani i vidio da na njemu nema srdele.

Počeo sam vaditi ribu, ali sam je negdje na pola puta izgubio. Dobro se borila i pružala je jak otpor. Nažalost nisam je uspio vidjeti tako da nisam znao ni kolika je, a ni o kojoj se ribi radi. Zabacio sam još jednom ali sam ovoga puta bio uspješan i izvukao ribu na obalu.

Nije bila puno velika, nekih 20 – 25 centimetara, možda 250 -300 grama, ali je pružala takav otpor i tako dobru borbu da sam svo vrijeme mislio da je u pitanju puno veća riba. Bio je to plavi trkač, ili blue runner kako ga u svijetu nazivaju, inače bliski rođak šaruna i gofa. Ovdje na Malti ga zovu sawrella imperjali denha iswed (Caranx crysos).

Brzo sam zabacio ponovo i ulovio još jednu. Osjećaj je bio nevjerojatan! Riba je pružala iznimno velik otpor za svoju veličinu.

Imao sam i nekoliko gubitaka, ali sam nakon dva sata ribolova uspio uloviti dvadesetak riba. Na kraju sam ostao bez srdela tako da sam morao poći kući.

A kad sam došao kući, riba je završila na žaru. Vrlo ukusna s jako malo kostiju.

Bio sam jako zadovoljan ulovom, dan je bio uzbudljiv pun akcije adrenalina, bas onakav kakav mi ribolovci volimo. A što je najljepše, ovo je za mene bilo jedno novo iskustvo.

– ispričao nam je Aleksandar Anđelković.