TONI MUSTRA

Silikonci žare i pale. Gulpom jigao pa ‘na viđeno’ nasukao kapitalnu lampugu

A onda sam ugledao pravi primjerak lampuge kako kruži oko nas pa smo odlučili promijeniti varalicu i zabacili Gulpa. I nakon samo par zabačaja i praćenja Andreju je udarila baš na njega.

Još jednom nam se javio Toni Mustra koji je isplovio s prijateljem Andrejem u nadi da će uloviti koju ribu za gradele. A onda se dogodilo da je riba došla do broda i pružila im priliku da isprobaju više pristupa od kojih je posljednji za ribu bio koban.

Evo kako je to bilo:

– Bio je to još jedan zanimljiv ribolovni dan koji se okončao uistinu neočekivanim ulovom.

Toga smo jutra prijatelj mi Andrej Novak i ja, iz lučice izašli relativno kasno, tek oko 7 sati.

Sezona je gofa tako da u ovo vrijeme većinom idem na jigging tehnike, kojima se jako dobro lovi, naravno s pravom akcijom i dobrom varalicom.

Lovi se dobro i uspješno i na živu ješku, ali sve ovisi na dane, koji puta bolje radi jedno, koji puta drugo – priča nam Toni.

– Ulovili smo par nevelikih primjeraka to jutro na jig i na Gulp silikon kojeg sam odlučio probati.

Tako smo pred kraj tog dana, kao zadnji pokušaj na jednoj čistini, par milja od kraja, probali uloviti kojeg pauka na jig ili kojeg većeg arbuna na Gulp crve kojima sam ješkao inchiku udice kao ekstra primamu.

Andrej je odmah uspio uloviti lijepog pauka, a ja sam čekao griz i pokušavao laganim namotajima uz dno namamiti nešto jače.

A onda sam slučajnim pogledom preko bande broda ugledao pravi primjerak lampuge kako kruži oko nas – nastavlja Toni svoju priču.

– Brzo smo počeli namotavati prema gore s dna, ne bi li je natjerali na griz.

A ljetos sam ih uspješno lovio na inchiku s trakicama lignje i u namatanju i u padu jer kad su gladne, jako su agresivne.

Samo tada nisu bile ovolike, kao ova. Osim toga ova je bila sama.

Tako je samo pratila naše jigove i kolegi okrznula udicu jiga i skoro ostala na njoj.

Sve je to zapravo bilo ohrabrujuće jer je lampuga svo vrijeme bila uz brod.

A onda smo nakon par minuta odlučili promijeniti varalicu i zabacili Gulpa.

I nakon samo par zabačaja i praćenja Andreju je udarila baš na njega.

Iznenađujuće, nije se previše borila kao one od prošlog ljeta. Nije ni tresla previše glavom tako da je vrlo brzo bila u brodu.

Bila je sigurno gladna kad je bila ovako dugo ispod broda. Mislim da je ovo jedna od onih što su navikle jesti ribu koja se baca s koće dok se prebire na krmi.

Nismo je vagali ali smo je procijenili na oko 5 kilograma. Nakon par fotografija smo odlučili da nam je za taj dan dosta ribolova pa smo pošli doma.

Ribu smo usput očistili, a doma odmah naložili vatru. Što reći, jedinstveno i neponovljivo. Bila je kao maslo – oduševljeno, baš kao da je i ovoga trena na moru, nastavlja Toni.

– Inače sam s Andrejem bio već nekoliko puta na moru da ga naučim loviti sa štapom i čini se da je jako dobro savladao gradivo. Ovo je bio njegov prvi ozbiljniji ulov sa štapom na silikonsku varalicu i posebno mi je drago da je učenik ulovio što znači da sam ga dobro učio i naučio.

A s ovim sam silikonom prvi puta lovio par dana ranije na anchor lock ispod broda. Inače sam do sada dosta lovio shad silikonima, s ravnom stopom na repu.

Puštao bih varalicu do dna, a zatim dizao i spuštao po 30 metara, uz mijenjanje brzine namotavanja i uz povremeno trzanje vrha štapa.

Tako sam većinu ulova pokupio u bržem namotavanju gore.

Zanimljivo je kad se sjetim kako se većina ribara koje poznajem rugala kad sam još unazad više godina govorio da ću dignut zubaca na silikon.

A najveći gofi su se lovili na jegulje kad nisu htjeli ni pomirisati lignju.

Isto tako što se tiče mirisa, činjenica je da sam davno uspješno lovio škarpine na jedan od fluorescentnih mirisa i u više ribolova s kolegama sam većinu ulova ostvari ja, upravo zahvaljujući atraktorima.

Danas mogu reći da su silikonci varalice na koje sam digao najviše različitih riba.

Istina, nisu sve te ribe bile ogromne, ali su se silikonci pokazali kao posebno lovni, jer na kraju krajeva, ulov je ipak ulov – ispričao nam je Toni Mustra.