MARKUS ANDROŠEVIĆ

Samo se prve pamte. Promjenom taktike uspio uloviti svoju prvu jadransku barakudu

Zabacio sam koliko sam mogao i umjesto da pustim varalicu da potone, odmah sam počeo s agresivnim vođenjem. I već nakon nekoliko okretaja role sam osjetio udarac i odmah jako kontrirao. Pogled na savijen vrh štapa je odmah pokazao da je riječ o solidnoj ribi.

Iz Varaždina nam se javio Markus Androšević koji je prevalio dalek put da bi u svom morskom vikendu pokušao ostvariti morski ulov o kakvom je sanjao. A onda mu se san i ispunio. Istina, morao je malo poraditi na tom ostvarenju ali ej na kraju uspio. Evo što nam je Markus ispričao o tom svom morskom ribolovnom vikendu:

– Već sam u četvrtak krenuo od Varaždina prema otoku Krku kako bih vikend proveo u morskom ribolovu. U Grad Krk sam stigao oko 21:00 sati i odmah počeo loviti na lukobranu. Plan, ili bolje rečeno želja je bila da ulovim veliku ribu na varalicu. Nažalost tu večer velike ribe ili nisu bile prisutne ili nisu htjele pa se jedino jedna mala ušata od 15 centimetara žrtvovala i napala varalicu od 22,5 centimetra dužine. Poslije očajnog ulova sam oko 22:30 prekinuo ribolov i otišao u apartman – priča nam Markus.

– U petak sam odlučio promijeniti poziciju i prešao u Puntarsku Dragu, koja je oduvijek poznata kao dobra destinacija za ribolov varalicama. Nakon puna četiri sata bezuspješnog bacanja sam odlučio da trebam radikalnu promjenu da bih spasio vikend i došao do ulova.

A onda je došla i subota. U podne sam krenuo iz Krka do Valbiske i sjeo na trajekt koji ide na otok Cres. Na Cresu sam se uputio prema jugu na otok Lošinj, za koji znam da je jedna od najboljih destinacija za lov varalicama u cijelom Hrvatskom Jadranu.

Mali Lošinj se već prije 20 godina spominjao u raznim ribolovnim časopisima kao raj za lov palamida s obale, a u zadnje vrijeme je poznat i po egzotičnim vrstama kao što su strijelka i škaram.

Za lov tih vrsta sam koristio specijalnu varalicu u obliku iglice, dužine 22,5 centimetra i težine 42 grama.

Varalica je inače ručni rad s otoka Gran Canaria u Atlantskom oceanu gdje je taj model ulovio kapitalne primjere raznih predatora.

A kako sve tri spomenute vrste vole brzinu tako je trebalo prilagoditi i ostalu opremu. Za daleki zabac je važan dug štap, koji nam isto tako pomaže kontrolirati ribu na mjestima gdje su nam pred nogama prepreke poput kamenja ili konopa. Rolica bi trebala imati namatanje od minimalno metar po okretaju kako bi omogućili idealan rad varalice – nastavlja Markus svoju priču.

– Dobro opremljen sam počeo loviti blizu centra Malog Lošinja gdje sam tražio predatore u blizini plovila gdje obično vrebaju za sitnom ribom.

Varalicu sam bacao prema otvorenom, pustio bih je da potone nekoliko metara i onda brzo i agresivno vodio.

A oko 18:00 sati se more promijenilo. Sjenke su postajale sve duže, sitne ribe oko plovila su postale nemirne, i tu sam osjetio da se nešto događa.

Protivnik je u jednom trenutku krenuo oštro na desno i skoro podvukao pod privezane barke, ali sam ga s pomoću dobre opreme zaustavio i u trenutku kad sam ga okrenuo prema sebi sam vidio da se radi o škarmu, koji je poznat kao jadranska barakuda.

Nakon toga je borba trajala još svega par sekundi i uspio sam dići ribu s kukom.

Ulov je gledalo nekoliko prolaznika koji su mi čestitali. Nakon toga sam se spremio i vratio nazad na Krk.

Sve u svemu sam zadovoljan s ribolovnim vikendom iako je na početku bilo teško, ali želja za ulovom i kratkoročna promjena plana i destinacije su se na kraju isplatile i donijele mi moju prvu jadransku barakudu – ispričao nam je Markus Androšević.