SPAŠAVANJE NA MORU

Prošle godine u 610 akcija na moru spašene 733 osobe: Život je izgubilo njih 28, devet​orica su bili​ ronioc​i

Hina

Ilustracija (nije s mjesta nesreće) / Foto Dino Stanin/Vecernji list

Ilustracija (nije s mjesta nesreće) / Foto Dino Stanin/Vecernji list

​Najviše je "Searach and rescue" (SAR) akcija bilo u kolovozu 2021., njih 162 što je za 24 akcije više nego u istom razdoblju ​prethodne godine.



SPLIT – ​U 610 akcija na moru prošle godine je  733 osobe spasila Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru Rijeka, Pula, Senj, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik, izvijestilo je u četvrtak Ministarstvo mora.


​Najviše je “Searach and rescue” (SAR) akcija bilo u kolovozu 2021., njih 162 što je za 24 akcije više nego u istom razdoblju ​prethodne godine.


Prošle godine na moru nije nestala niti jedna osoba, ​ali ih je zato bilo ​ozlijeđeno 33.




Život je izgubilo njih 28 od čega ​su devet​orica bili​ ronioc​i​.


Spašeno je 13 brodova, 110 brodica, 12 jahti i 15 ostalih plovnih objekata.


U prošloj je godini zabilježen ​i ​51 slučaj nesposobnosti za plovidbu, 43 nasukavanja i udaraca, 27 požara, 18 potonuća i 17 sudara.


Zadarska Lučka kapetanija je odradila ukupno 196 akcija, šibenska 123, splitska 121, riječka 69, te dubrovačka 52.


Tijekom prošle godine 827 puta su angažirane spasilačke plovne jedinice, najviše lučke kapetanije, a zatim i ostalih sudionika u pomorskom prometu: Ministarstva unutarnjih poslova, komercijalnih spašavatelja, Obalne straže i Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS).


​U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu kako distribucija SAR akcija tijekom 2021.godine pokazuje ustaljenu pravilnost u odnosu na 2020.godinu, kao i na prethodne godine.


Najveći broj SAR akcija bilježi se u ljetnim mjesecima, tijekom turističke sezone, uslijed značajnog povećanja pomorskog prometa plovnih objekata namijenjenih razonodi, sportu i rekreaciji.


​”​Analize potvrđuju kako su najčešći uzroci nesreća i nezgoda na moru nemar prema prognostičkim upozorenjima, nedovoljno nautičko iskustvo, neadekvatna opremljenost brodica i tehnička neispravnost plovila​”, kažu u ministarstvu​.