Jadrolinija

Novi katamarani krenuli na linijama od Rijeke prema otocima

Marinko Glavan

Foto Facebook Grad Cres

Foto Facebook Grad Cres

Katamarani "Kolovare" i "Puntamika" imaju kapacitet prijevoza 317 putnika



Katamarani “Kolovare” i “Puntamika” koje je Jadrolinija uzela u tromjesečni najam od tvrtke TP Line, podružnice Tankerske plovidbe iz Zadra, od danas plove na brzobrodskim linijama Mali Lošinj – Ilovik – Susak – Unije – Martinšćica – Cres – Rijeka i Rijeka – Rab – Novalja.


Katamaran “Kolovare” plovi na liniji između Rijeke i Cresko-lošinjskog arhipelaga, gdje zamjenjuje katamaran “Dubravka”, jedan od najstarijih u Jadrolinijinoj floti, a “Puntamika” između Rijeke, Raba i Novalje.


Riječ je o dva istovjetna katamarana, izgrađena 2019. godine, u brodogradilištu Cahaya Samudra u Indoneziji, za naručitelja iz Singapura, od kojeg ih je prošle godine otkupila Tankerska plovidba, odnosno TP Line.


Povećani komfor




Oba su duga 39 metara, široka 10, s maksimalnom brzinom od 29 čvorova i kapacitetom prijevoza 317 putnika.



– Kapacitet katamarana je 315 putnika, izgrađen je 2019. godine te će svakako pridonijeti povećanju komfora putovanja. Katamarane također karakteriziraju poboljšanje maritimne sposobnosti i potpuna prilagođenost osobama s invaliditetom.


Oba katamarana u najmu su od brodara Tankerska plovidba na period od 3 mjeseca. Riječ je o prijelaznom periodu dok je u tijeku natječaj za kupnju dva katamarana kao dio strateškog cilja zamjene najstarijih katamarana u floti Jadrolinije, ističu iz Jadrolinije.


Ugovor o najmu ova dva katamarana između Tankerske plovidbe i Jadrolinije sklopljen je potkraj prošlog mjeseca, a vrijednost ugovora je 480 tisuća eura.


Natječaj za dva katamarana


Jadrolinija je još početkom ožujka raspisala natječaj za kupnju dvaju katamarana, procijenjene vrijednost od 14 milijuna eura, s rokom za podnošenje ponuda do 3. svibnja ove godine.


U natječaju se traži da katamarani ne smiju biti stariji od pet godina, s kapacitetom prijevoza najmanje 300 putnika i brzinom ne manjom od 27 čvorova.


Duljina broda mora biti do 40 metara, a širina najviše 12, s gazom od najviše 2,3 metra.


Kao jedan od kriterija za odabir ekonomski najpovoljnije ponude u natječaju je navedeno vrijeme isporuke, a u stručnoj javnosti već se neko vrijeme nagađa kako bi upravo katamarani Tankerske plovidbe mogli zamijeniti dotrajale dvotrupce u Jadroliniji, odnosno da će ih TP line ponuditi Jadroliniji na natječaju.


Stiže zamjena za “Premudu”


Jadrolinija je početkom ovog mjeseca na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN) objavila odluku o odabiru najbolje ponude za nabavu putničkog broda koji bi na liniji između Malog Lošinja i Suska, Unija i Srakana trebao zamijeniti dotrajali, sedamdesetak godina star brod »Premuda«.


Riječ o brodu izgrađenom 2004. godine, dakle pedesetak godina mlađem od »Premude«, kapaciteta prijevoza do 209 putnika ljeti, odnosno 114 zimi, dužine 46,96 metara i širine devet metara, s gazom od 1,75 metara i brzinom od 12,5 čvorova, a Jadrolinija ga je kupila do grčkog brodara po cijeni od 2 milijuna eura.


Prema neslužbenim informacijama, ima znatno bolja maritimna svojstva od Premude i daleko je suvremeniji, što bi trebalo omogućiti plovidbu i za lošijih vremenskih uvjeta od onih po kakvima može ploviti »Premuda«.