SRĐAN JANKOVIĆ

Neprocjenjivo ribolovno iskustvo: Kad se ne vidi sunce, tada varalice napadaju samo zubate nemani

Nije prošlo ni desetak minuta od kada smo spustili varalice u more i počeli panulati, kad smo dobili udarac, ali samo udarac. A onda je krenulo…

Iz Ulcinja nam se javio Srđan Janković koji je neposredno pred zoru uspio, što panulom, što spinningom napuniti cijelu nisku. Ciljana lovina je bio škaram, jadranska barakuda što je ispoštovano do zadnje ribe. Evo što nam je Srđan rekao o tom svom po svemu noćnom, ili možda ipak ranojutarnjem doživljaju:

– Početak nije obećavao. Vlatko Jablan, prijatelj s kojim s vremena na vrijeme idem u ribolov, bilo kod njega u okolini Budve, bilo kod mene u Ulcinju, u petak je odbio moj poziv za ribolovni vikend kod mene s obrazloženjem da sa suprugom ide na kraći izlet.

S obzirom da su od ponedjeljka predviđali pogoršanje vremena sa jačim jugom već sam prekrižio cijelu sedmicu i isplanirao druženje za vikend s mojom suprugom.

Vlatko se na kraju ipak predomislio

Međutim, u subotu me Vlatko zove i priča kako je njegova supruga dobila temperaturu i da bi on mogao sutra u akciju.

A kako se i moja supruga u međuvremenu ‘presjekla’ ja sav radostan, tužnim glasom jer sam ipak mora uvažiti ove medicinske nelagodnosti naših boljih polovica, prihvaćam ponudu.

Plan je da se spustimo od Podgorice gdje živimo do Ulcinja uveče i da rano u nedjelju budemo na lokaciji.

Ovakav iznenadni obrt je, makar u mojim mislima, u ribolovnom smislu ipak značio nešto. Vidjet ćemo sutra. Ciljana lovina su bili škarmovi koje sam sa sinom s vremena na vrijeme na planiranoj lokaciji lovio krajem ljeta. Obično su to bili jedan ili dva komada između 1 i 1,5 kilogram – priča nam Srđan.

– Poslije, u velikoj mjeri neprespavane noći, jer je obično tako pred ribolov poslije duže pauze, sat je zvonio u 3:30 tako da smo već oko 4:00 bili na poziciji.

Za razliku od mene koji sam, kada je u pitanju jutarnji ribolov, malo lijen, Vlatko je pravi ‘profesionalac’ i ne dopušta gubljenje vremena. Inače je moj ‘rekord’ za jutarnji ribolov do tada bio 5:30 sati.

Ja obično nikada ne gledam na veliki broj faktora koji nesumnjivo utječu na uspješnost ribolova, kao što su plima/oseka, faza mjeseca, temperatura mora i zraka, kurenat i slično, jer idem u ribolov kada mi obaveze to dopuste, a to nažalost nije previše često. Ne želim u startu ići s negativnom energijom u slučaju da je neki od uvjeta nepovoljan.

U svakom slučaju, za one koje bi to moglo da zanima, te nedjelje ujutro u 4.00 sata je bio četvrti dan poslije punog mjeseca, temperatura mora 22°0 C i sat vremena prije pune plime.

Ovdje treba reći da sam primijetio da u dva navrata ovog ljeta, kada je more bilo hladnije od 17 do 18° C, zbog tko zna kakvih kurenata, nismo imali ni udarca.

Od opreme smo u brodici imali dva kompleta koje koristimo i za spining i za panulanje.

Prvi je štap Shimano Catana težine bacanja 20-50 grama dužine 3 metra uparen s mašinicom Shimano Aernos 4000, a drugi Daiwa Prorex, štap težine bacanja 5-30 grama prvobitne dužine 2,7 metara, a sada zbog loma vrha štapa 2,4 metra.

Zbog ove smanjene dužine mogu se zabacivati i malo teže varalice od deklarirane težine, a smanjenje dužine izbačaja nije od presudnog značaja zbog toga što lovim iz plovila.

Mašinica na drugom štapu je Daiwa BG 4000, a na oba kompleta su stavljene upredenice od 0,14 s fluorokarbonskim predvezom od 0,40 milimetara, dužine 1,5 metar.

Od većeg broja varalica koje imamo koristili smo samo tri provjerene varalice sa kojima smo već uspješno lovili strijelke – SavageGear Jerk Minnow od 17,5 centimetara u dezenu srdele, bijelu Rapala Max Rap od 17 centimetara i Duo Tide Minnow Slim 175 u dezenu Ocean Bait.

Oko same tehnike ribolova smo se dogovarali na putu do lokacije.

Opcije su bile ili spining s brodice koja gašenog motora pluta nošena kurentom i vjetrom ili klasično panulanje.

Odlučili smo se da prvo probamo sa panulanjem pa ako ova tehnika ne urodi plodom, ili kada panulanjem lociramo škarmove, da probamo spining. Dubina na kojoj smo lovili se kretala od 7 do 15 metara s kamenitim dnom – nastavlja Srđan svoju priču.

– Uzbuđenje je dostiglo vrhunac kada smo došli do pozicije.

I stvarno, nije prošlo ni desetak minuta od kada smo spustili varalice u more i počeli panulati, kad smo dobili udarac. Ali samo udarac.

Kada smo namotali upredenicu, vidjeli smo da je škaram potpuno promašio SavageGear varalicu i pregrizao predvez.

Dobra vijest je bila da su škarmovi tu, ali i loša da sam ostao bez omiljene varalice.

Moram reći da mi se ovo dogodilo po prvi puta da riba promaši ovako dugačku varalicu i udari na predvez. Istini za volju do sada smo lovili strijelke koje gađaju po pravilu rep varalice pa su njihovi oštri zubi daleko od predveza. Inače, nikad ne stavljam sajle ispred varalica.

Ništa, idemo dalje.

Ja sam, kao dobri domaćin, vozio svoju brodicu, a Vlatko je bio na štapovima i imao to zadovoljstvo da na štapu osjeti iznenadni, ali priželjkivani udarac.

Kako ovaj prvi tako i sve sljedeće koja su dolazili jedan za drugim. Šta da se radi…

Ubrzo opet udarac. Ovog puta se štap lijepo savio i čuo se uvijek mio zvuk mašinice koja je pomalo proklizavala. I ovaj je bez većih problema izašao van. Vaga je kasnije pokazala 1,5 kilograma premda je izgledao znatno teži.

Naime, ja na prvu loptu uvijek precijenim težinu škarma, najvjerojatnije zbog velike dužine same ribe.

Inače, škaram na štapu nije prejak borac za razliku od strijelke koja znatno više divlja, to jest šija lijevo-desno ili iskače iz vode, ili pak gofa koji umije da ode dolje i da se zabije u stijene.

Zbog ovoga, i zbog nerastezljive upredenice na štapovima, kočnicu ne držimo previše stisnutu.

U nastavku smo imali deset udaraca i šest izvučenih škarmova težina između 1,2 do 2,2 kilograma.

Baš kao da je neko vodio računa, a to ipak nismo bili mi, da budemo u okviru zakonskog maksimuma.

Kada smo panulanjem otprilike locirali jato onda smo promijenili taktiku i probali spining sa kojim smo izvukli pola ulovljenih škarmova.

Sve smo ulovili maltene po mraku jer kako je na horizontu počelo da sviće tako je riba iznenada stala. Sve u svemu, predivno ribolovno jutro.

Mislim da je najljepše dočekati novi dan na moru, a još ako je to propraćeno sa dobrim ulovom, koji će isti taj dan završiti na roštilju onda je sve savršeno.

Inače, poslije ovako dobrog lova Vlatko je sugerirao da ćemo sljedeći put biti na lokaciji u 2:00 ujutro, tako da sada razmišljam da li da ga uopće ponovo zovem u bilo kakav jutarnji ribolov na škarmove – ispričao nam je Srđan Janković.