Danski brodar

Nakon Sueskog, Maersk odustaje i od Panamskog kanala. Problemi i na drugoj važnoj pomorskoj ruti

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Brodovi koji su koristili Panamski kanal sada će ga zaobilaziti i koristiti 'kopneni most' i željeznicu



Danski brodar A.P. Moller-Maersk izvijestio je da će prijeći na željeznicu zbog niskog vodostaja u Panamskom kanalu koji je zakočio tranzit na važnoj pomorskoj trgovačkoj ruti.


Uprava Panamskog kanala smanjila je dopušteni broj i težinu brodova u tranzitu zbog aktualne i prognozirane razine vode u jezeru Gatun, glavnom rezervoaru koji se napaja oborinama i omogućuje prolaz brodova kroz sustav ustava, priopćio je Maersk.


“Brodovi koji su koristili Panamski kanal sada će ga zaobilaziti i koristiti ‘kopneni most’ i željeznicu za prijevoz tereta na 80 kilometara dugom potezu preko teritorija Paname do druge obale”, objasnila je tvrtka u bilješci kupcima.




Početkom studenog uprava kanala smanjila je zbog suše u Panami broj brodova s 31 na 25 dnevno i najavila da će ih do početka veljače 2024. spustiti na samo 18.


To je prisililo tankere s gorivom i brodove sa žitaricama da se okrenu drugim, duljim rutama kako bi izbjegli zastoje.


Maersk ima problema i Crvenom moru i trenutno plovi preko Rta dobre nade kako bi izbjegao napade jemenskih Huta koji ometanjem plovidbe brodova povezanih s Izraelom iskazuje podršku Palestincima u Pojasu Gaze pod izraelskom okupacijom.