MARKUS ANDROŠEVIĆ

Najbolji dan u obalnom ribolovu ikada. Spinali i jiggali pa na kraju i ulovili preko 40 kilograma ribe!

Zbog savijenog štapa i rolice koja je 'pjevala' činilo se da je jednostavno otvorio kočnicu i da se igra s ribom. Samo što to nije bio slučaj. Rolica je bila zatvorena, ali je riba bila toliko velika da je izvukla skoro 50 metara u prvih par sekundi.

Još jednom nam se javio Markus Androšević i ponovo je njegov doživljaj priča o nevjerojatno sretno i spretno ispunjenom ribolovnom snu.

Kombinacija spinninga i shore jigginga je ispunila i srca i ruksake Markusa i njegove ekipe uistinu prekrasnim ribama o kojim će još dugo pričati i koje će vjerojatno pamtiti do kraja života.

Evo što nam je Markus ispričao o tom svoj jedinstvenom doživljaju:

– Koji ribič ne sanja o kačenju ogromne ribe, jedne prave beštije, i o epskoj borbi sastavljenoj samo od izvornih elemenata, zemlje i vode, u našem slučaju mora?

Iskusni ribolovci često govore da je ulov krupne ribe u moru veliko postignuće, no uloviti veliku ribu s obale je ‘Sveti Gral’ svakog pasioniranog ribolovca.

Kako bih i ja pronašao svoj ‘Sveti Gral’ uputio sam se u tog četvrtka u pratnji dva prijatelja iz Austrije prema Splitu gdje nas je u 5:15 sati trebao čekati trajekt. Cilj nam je bio jedan od otoka ispred Splita ispred kojega prolaze velika jata plave ribe.

Trajekt nas je stvarno i čekao, ali nas nije dočekao jer nam je čavao na autoputu osujetio planove. Tako smo bili prisiljeni prespavati u Splitu da bi tek sutradan u 11:15 bili na trajektu – priča nam Markus.

– A na otoku nas je dočekao prijatelj iz Njemačke koji je već mali milion puta bio tu i koji zna svaku poziciju, a njenim prednostima, ali i nedostatcima.

Zbog izgubljenog vremena smo izabrali poziciju u blizini, koja inače može dati lijep ulov, ali koja u zadnja dva dana nije radila pretjerano dobro.

Zato je svatko od nas pokušavao nešto drugo.

Ja sam se igrao s popperima i wobblerima, Austrijanci su išli na light jigging a Nijemac je bacao jig od 100 grama.

No usprkos raznim tehnikama i varalicama, to poslijepodne nismo imali ni griza.

Zato smo nakon zalaska sunca odlučili promijeniti i mjesto, ali i ciljanu lovinu.

U noći je ribolov na krupnu plavu ribu malo kompliciran, ali zato je tu ribolov na škarme.

I što je najbolje, na novoj poziciji smo odmah imali kontakt s velikim primjercima.

Škaram 3,5 kg

Prvo su pratili moje varalice, pa su onda skočili na površinca od jednog od Austrijanaca, ali se nisu zakačili, da bi na kraju iskusni Nijemac ulovio trofejni primjerak od metra dužine težak preko 3,5 kilograma.

I nakon tog ulova je akcija stala pa smo već umorni krenuli prema apartmanu – nastavlja Markus svoju priču.

– A u subotu smo izabrali bolju poziciju do koje je bilo skoro pola sata šetnje, penjanja i spuštanja. No sva muka se počela isplaćivati već nakon manje od pola sata.

Dok sam ja razmišljao kako bolje voditi jig od 120 grama, sa strane se čuo vrisak:

Fisch!!! – i pogled na lijevo mi je potvrdio da se radi o stvarno velikoj ribi.

Jedan od Austrijanaca je, kako je govorio, zakačio ili ogromnu ribu ili podmornicu.

Riba mu je u startu izvukla preko 20 metara i nije mogao ništa raditi osim čvrsto držati štap. Nakon prvog naleta je počeo pumpati ribu gore tako da smo poslije samo par minuta i vidjeli protivnika, ogromnog luca koji je uzeo jig od 100 grama.

Vaga je pokazala točno 8 kilograma, a dužina ribe, izmjerena sa službenim metrom koji se koristi na ribolovnim natjecajima u Nizozemskoj, je bila 92 centimetra.

Nakon te ribe smo svi, itekako motivirani, intenzivno nastavili s ribolovom – nastavlja Markus.

– Oko sat i pol kasnije, kod mog drugog propadanja jiga i oko 12 metara prije nego što sam ga dovukao do sebe, pri jiganju sam osjetio težinu.

Automatski sam kontrirao i osjetio kako ta težina vuče u stranu.

Ribi nisam ‘dao zraka’ nego sam je odmah počeo dizati, što mi je omogućio dobar jigging štap od 3,05 metara i 180 grama, ali još važnije, dobro zatvorena kočnica na rolici.

Riba nije imala vremena da se okrene pa sam je već nakon par sekundi imao na površini.

Tu je, naravno, počela finalna borba.

Riba je na svu silu htjela opet prema dolje, a joj to nisam dopustio.

Vukla je krugove i nije bila spremna da se preda, no jedan dobar trzaj prema gore je presudio.

Riba je povukla zrak i tu smo dobili dvije do tri sekunde u kojima je očito bila ošamućena.

Moj luc od 4,5 kg

Kolega ju je zakačio kukom pa je vani izašao lijepi luc od 4,5 kilograma i 70 centimetara – nastavlja Markus svoju priču.

– Nakon tog ulova je vjetar okrenuo i more se smirilo.

Vidjeli smo nekoliko škarama kako patroliraju uz kraj, imali smo i par grizeva, ali ih nismo realizirali, i sve u svemu, bilo je poprilično mirno do poslijepodne.

A onda je oko dva sata opet krenula akcija.

Prvo smo svi imali grizeve i vidjeli kako ribe prate jigove da bi onda drugi kolega iz Austrije, kojem je to u životu bio prvi ribolov na moru, vrisnuo da ima ribu.

Zbog savijenog štapa i rolice koja je ‘pjevala’ činilo se da je jednostavno otvorio kočnicu i da se igra s ribom.

Samo što to nije bio slučaj.

Rolica je bila jako zatvorena, ali je riba bila toliko velika da je izvukla skoro 50 metara u prvih par sekundi.

Mi smo se svi okupili oko njega i pratili spektakl.

Bilo je tu natezanja, teških trenutaka, psovanja i vrištanja, ali smo na kraju s ujedinjenim silama izvukli pravu beštiju od ribe.

Lukas i luc od 12,5 kg

Nevjerojatan luc od 95 centimetara i čak 12,5 kila je bila prva morska riba našeg prijatelja.

U prvom navratu je čovjek zgrabio ‘Sveti Gral’ ribolova i ovim putem mu još jednom svi čestitamo. Bravo, Lukas!

A samo pola sata poslije toga se i kolega iz Njemačke upisao s novom velikom ribom.

Nakon kratke, ali jako intenzivne borbe, digao je lijepog luca od 5 kilograma i nešto preko 70 centimetara.

Jedini griz poslije toga sam još imao samo ja.

Riba je bila velika, veća od prve, i pri kraju se spasila tako što je strunu podvukla pod stijene. Prijetilo je pucanje predveza pa sam morao otvoriti rolicu u nadi da će se riba okrenuti no ona to lukavo nije napravila.

Išla je sve dublje u stijene da bi se na kraju pri drugom otvaranju role jednostavno otkačila.

Navečer smo ponovo lovili škarme i ovaj put sam jedino ja imao sreću i ulovio malog škarma od kilograma.

Teško je opisati taj dan, te ulove i emocije koje smo imali.

To je bio najbolji dan u obalnom ribolovu ikada.

Ukupno smo imali 4 ribe koje su zajedno težile preko 30 kilograma, s tim da je moja riba od 4,5 kilograma bila najmanja, ali za mene, do tog trenutka, najveća morska riba ulovljena s obale.

Mislim da je dovoljno reći da se nakon takvog dana na moru i ribolova s obale nitko ne smije žaliti da loše prošao, ili da je ulovio najmanju ribu, posebno kad je ta najmanja riba imala preko 4,5 kilograma – ispričao nam je Markus Androšević.

A cijelu ovu avanturu iz ribolovnih snova možete pogledati klikom na link YouTube kanala Rybak Markus.