ADEM GARAPLIJA

Jedan san je odsanjan i ‘Ekspedicija Mljet 2022.’ je prošla. Vrijeme je za Korčulu ili Lastovo!

Na dagnju je pala jedna orada porcijašica, a srdelu je uzela opet lijepa murina od nekih 2 kilograma. A u isto vrijeme u Prapratnom, Mujo i Skenda javljaju kako je pao još jedan prelijep trnobokan od kilograma, te jedna divna orada približno iste težine. U Sobri je još uhvaćen jedan škaram i kirnja koji su odmah vraćeni jer su bili manji…

Četiri ribolovna dana za četiri prijatelja na Mljetu su prošla i Adem Garaplija nas je, kako je najavljeno, u potpunosti izvijestio o svojim ribolovnim doživljajima. Evo što nam je Adem ispričao:

– Nas četiri drugara iz Sarajeva, Adem, Nedim, Skenda i Mujo, dugo smo čekali taj već davno planirani izlet, kako smo ga nazvali ‘Ekspedicija Mljet 2022.’ Toga smo dana već u tri sata ujutro krenuli iz Sarajeva i bez pauze u sedam ujutro stigli u Prapratno.

Naravno, odmah smo se raspakirali i zabacili čekajući trajekt. Vrlo brzo smo uhvatili nekoliko fratara na lignju i dagnju te jednu manju oradu – priča nam Adem.

– Odlučio sam pokušati na plovak na kruh, a što se pokazalo izvrsnim. Prvo su pala dva fratra porcijaša, a onda krajnje neočekivano jedan trnobokan od 1,2 kilograma. Prelijepa riba, izvrsna. Borba na ultra light opremi s najlonom od 0,20 milimetara i predvezom od 0,18 milimetara bila je pravi izazov u kojem sam uživao svake sekunde. Tako je naš izlet počeo, kao iz snova – nastavlja Adem svoju priču.

– Ubrzo smo se ukrcali na trajekt i krenuli ka Mljetu. Promatrali smo prelijepe pozicije i razmišljali kuda prvo krenuti. Nismo imali vodiča, i došli smo istraživati pozicije.

Prvo smo pokušali doći na Odisejevu spilju, poznatu pozicija za one iz barke, ali mi smo ipak lovili s obale.

Jako okomite stijene i vrlo loš prilaz je bio razlog da brzu promjenu mjesta.

Tako smo se uputili u Salpunaru, južni dio Mljeta i to opet bez vodiča, bez nekoga tko bi nam mogao pokazati pozicije, baš onako napamet. Pronašli smo super mjesto, ravne ploče, dubina 25-30 metara i odmah zabacili. Prvo je pao jedan lijep kantar, a potom i murina od nešto preko tri kilograma. Bilo je desetak sitnijih komada orada, ušata, škarpina i arbuna, a onda pred sami polazak prema apartmanu u Sobri i jedan dobar udarac – škarpina od dva kilograma, prelijepa!

Tako smo zaokružili dan iz snova jednom prekrasnom ribom.

Sutradan smo istraživali nove pozicije, od Sobre, Korijena pa ponovo do Salpunare.

U Sobri, u blizini luke, smo imali sreću da ispred nas na desetak metara vidimo tunu od preko sto kilograma koja je ganjala sitnu ribu uz samu obalu. Adrenalin je narastao i stvorila se još veća želja za ribolov – pun ushita nastavlja Adem.

– Treći dan je dio ekipe morao  nazad za Sarajevo. Skenda I Mujo su spakirali stvari i spremali se za trajekt u 10 sati iz Sobre ka Prapratnom. Nedim i Adem ostaju pa smo odlučili ostati u Sobri te pokušati loviti na sve i svašta. Na dagnju je pala jedna orada porcijašica, a srdelu je uzela opet lijepa murina od nekih 2 kilograma.

A u isto vrijeme u luci, u Prapratnom, Mujo i Skenda javljaju kako je pao još jedan prelijep trnobokan od kilograma, te jedna divna orada približno iste težine. U Sobri je još uhvaćen jedan škaram i kirnja koji su odmah vraćeni jer su bili manji.

Prije mraka smo popakirali sve stvari i ostavili samo po jedan štap kako bi pokušali spinati uz obalu. Mijenjali smo puno varalica, a s obzirom da smo bili poprilično umorni, brzo smo i završili bez nekih posebnih ulova.

Četvrtog dana smo se spustili do trajekta koji je planiran za 10 sati. Opet smo malo spinali bez uspjeha te se ukrcali na trajekt.

Nakon što smo se ukrcali i krenuli primijetio sam ogromno jato galebova kojem smo se približavali. Vidio sam da se radi o palamidama. Pet minuta uživanja koje nikada nećemo zaboraviti.

I opet ispočetka u Prapratnom. Zabacili smo kančanice na dagnju, srdelu i lignju. Par dobrih trzaja bez učinka. Sitna riba nije dala šansu ljepšim komadima. Opet standarno… Orada, jedna murina i puno sitne ribe, sve ispod mjere i sve vraćeno. Na plovak na kruh sam također pokušao, međutim ogromno jato sitnih cipala nije dalo spustiti plovak tako da smo već u 13 sati odustali i spakirali se do kraja.

Sveukupno, izuzetno smo zadovoljni cijelim izletom i novim stečenim iskustvima. Svaki puta naučimo nešto novo u morskom ribolovu.

Povratak u realnost je bio težak, ali već u svibnju spremamo novu ekspediciju, vjerovatno za Lastovo ili Korčulu, a do tada rogi ribarima! – ispričao nam je Adem Garaplija od kojeg čekamo novi izvještaj, kako je najavio, s Lastova ili Korčule.