Foto Arhiva/NL
Planirana novogradnja bit će putnički brod pogonjen na dizel-električni pogon, s mogućnošću naknadne ugradnje baterijskog sustava
povezane vijesti
- Dok se čeka prodaja, na vidiku novi posao “3. maja”: Scenic grupa želi graditi 80-metarski riječni kruzer
- Za obnovu flote Jadrolinije država želi kreditiranje Svjetske banke, za 10 do 20 brodova 200 milijuna eura
- Na brodu koji je na remontu u pulskom brodogradilištu pronađen teško ozlijeđen 36-godišnji državljanin Italije
Nakon potpisivanja Mandatornog pisma sa Svjetskom bankom i Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC), financijskih institucija u suradnji s kojima Jadrolinija kani realizirati 200 milijuna eura vrijedni projekt nabavke desetak novih brodova na alternativna goriva, u skladu s politikom zelene tranzicije EU-a, nacionalni linijski brodar pokrenuo je postupak javne nabave za gradnju novog putničkog broda, vrijednog 12 milijuna eura bez PDV-a, koji planiraju financirati iz vlastitih sredstava.
Formalno, postupak je u fazi prethodnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima koji traje do 5. prosinca, a po zaprimanju i valorizaciji zaprimljenih prijedloga i primjedaba, plan je u što kraćem roku, moguće već sredinom idućeg tjedna, objaviti javni natječaj koji će, kako doznajemo biti otvoren 35 dana.
– Raspisali smo javni natječaj za izgradnju novog broda za Elafite, odnosno projekta »Nove Postire«. Ovo je značajan iskorak za obnovu bijele flote, ujedno i prvi javnosti vidljiv korak koji se razvija u smjeru postupne zamjene najstarijih brodova u floti novima. Dubrovačko plovno područje zaslužuje posebnu pažnju i dugo iščekivano ulaganje, kao i modernizaciju usluge koju će novi brod zasigurno donijeti, izjavio je predsjednik Uprave Jadrolinije Robert Blažinović.
Planirana novogradnja, kojom Jadrolinija planira zamijeniti brod »Postira«, izgrađen još prije šezdesetak godina, bit će putnički brod pogonjen na dizel-električni pogon, s mogućnošću naknadne ugradnje baterijskog sustava koji će u budućnosti omogućiti osnovni pogon na električnu energiju pohranjenu u baterijama koje se pune s obale. Osim za opću namjenu, »Nova Postira« svojim maritimnim karakteristikama mora biti prilagođen plovidbi i pristaništima u dubrovačkom akvatoriju, odnosno za potrebe održavanja državne linije 807 Šipan – Lopud – Koločep – Dubrovnik.
Prema obznanjenim tehničkim karakteristikima, Jadrolinija želi brod do maksimalne duljine od 50 metara, širine do 9,9 metara te gaza između 2,4 i 2,8 metara, namijenjenog prijevozu putnika i tereta. Minimalni kapacitet »Nove Postire« je 330 putnika, pri čemu u zatvorenim putničkim prostorima mora biti smješteno najmanje njih 150.