Vozarine u pomorskom kontejnerskom prijevozu spustile su se na najnižu razinu od siječnja 2024. godine zbog prekomjerne ponude transportnih kapaciteta i slabije potražnje pod utjecajem novih američkih carina, što ugrožava zaradu prijevoznika.


Danska brodarska tvrtka Maersk relativno je zaštićena od tih problema, primjećuju analitičari, dijelom i zato što je s klijentima sklopila dugoročne ugovore koji uključuju i više vozarine.




Obujam kontejnerskog prijevoza tereta porastao je, doduše, u razdoblju od siječnja do kolovoza za četiri posto, u prvom redu zato što je SAD pauzirao carine, što znači da je teret novih nameta tek privremeno ublažen, objašnjavaju analitičari Bernsteina.


Potražnja za prijevozom bila je prigušena i u trećem tromjesečju, koje tradicionalno predstavlja vrhunac sezone za prijevoznike, napominju u Bernsteinu.


Ponuda transportnih kapaciteta i dalje pak raste pa bi vozarine trebale biti niske i u predstojećem razdoblju, prognoziraju.