TADEJ GOGNJAVEC

Doživljaj iz snova. U lovu na tihooceanske ralje nasukao snappera i koraljnu pastrvu

U ovom je ribolovu pala i moja prva koraljna pastrva. Vanfook Beast Edge Assist hooks udice nikad ne praštaju ni slučajni dodir, no ova je koraljna pastrva, premda kapitalna imala sreće jer je došla meni, a ja sam je vratio u more…

Tadej Gognjavec živi u Domžalama vlasnik je ribolovne trgovine Monster bite fishing tackle. Biti vlasnik takve trgovine je mnogima samo posao koji donosi neku dobit, kao što je donosi pekarnica ili mehaničarska radionica, no kad je u pitanju Tadej tada je priča ipak nešto drugačija.

Naime Tadej je osim što je vlasnik ribolovne trgovine ujedno i član Slovenske big game reprezentacije te pro staff u Ripple Fisher. Takav posao, ali i status mu omogućuje posjete ribolovnim destinacijama o kojima većina običnih smrtnika može samo sanjati.

Ovoga je puta destinacija bila Vanuatu, mala otočna država u Tihom oceanu istočno od Australije. Sastoji se od 83 otoka u otočnoj skupini Novi Hebridi koji se protežu u dužini od 900 kilometara i vulkanskog su ili koraljnog porijekla, a što se može smatrati ribolovnim rajem. Evo što nam je Tadej ispričao o svom posjetu ovoj ribolovnoj oazi:

– Svake godine napravimo neki ozbiljniji ribolov. Budući da sam član Slovenske big game reprezentacije dva puta smo odradili drift na tunu, a ove godine idemo na trolling u Senegal. U principu jedan puta godišnje lovimo na natjecanju, a jedan puta odradimo jigging i popping trip. Do sada smo lovili po Africi, četiri puta na Sejšelima, bili smo jednom u Keniji i jednom u Tanzaniji. Ove godine smo se odlučili za Vanuatu – priča nam Tadej.

– Inače u svojoj prodavaonici uz broje druge proizvode nudimo i Yamaga blanks za što smo zastupnici za područje Slovenije i Hrvatske te Ripple Fisher. Budući da su ova dva branda ista firma, potpisao sam s njima i pro staff ugovor za područje Evrope tako da ih kroz svoje ribolovne pohode promoviram. Mogu slobodno reći da sam uspio spojiti ugodno s korisnim – nastavlja Tadej svoju priču.

– Kako sam rekao lovilo se na Vanuatuu. Bili smo smješteni u glavom gradu u Port Vilu odakle smo brodom isplovljavali na 7 dana loveći po reefovima među vulkanima po čemu je ovaj akvatorij zapravo najpoznatiji.

Tako sam uspio između ostalih riba uloviti i ovog snappera koji se polakomio na 170 grama težak jig na dubini od 145 metara. Udario je uza samo dno tako da je borba bila baš muška.

Štap je naravno bio Jigging Yamaga Blanks Galahad do 180 g max PE#3, mašinica Daiwa Saltiga 8000, a upredenica Seaguar, u skladu sa štapom također PE#3. To je dosta lagan pribor za ovakve destinacije ali je zato poseban gušt. Inače koristim PE#6 i štapove akcije do cca 350 grama, što je zapravo namijenjeno za lov za dogtooth tune ili kirnje.

U ovom je ribolovu pala i moja prva koraljna pastrva. Udarila je na površini, na Stickbait od 120 grama u svega 5 metara mora. Kakav je to skok bio! Iskočila je preko metra u vis s varalicom u zubima.

A ulovio sam je na Ripple Fisher Ultimo 82ML, najlakši od 3 nova ovogodišnja modela tako da je doživljaj bio izniman. Sjajan štap i definitivno jedan od najboljih koje sam do sada koristio. Mašinica je bila Daiwa Saltiga 14.000 XG, upredenica Varivas Super Max Power PE#6.

Vanfook Beast Edge Assist hooks udice nikad ne praštaju ni slučajni dodir, no ova je koraljna pastrva, premda kapitalna imala sreće jer je došla meni, a ja sam je vratio u more.

Tako sam na svoj popis trofeja dodao i ovaj trofejni ulov Coral trout-a na topwater. Baš je bila velika za svoju vrstu, cca 120 centimetara što je zapravo maksimalna veličina do koje narastu. U prosjeku su duge tek oko 40 centimetara.

A lovili smo svašta, od velikih morskih pasa, preko ogromnih barakude do velikih GT-a.

U biti taj je combo set bio prelagan za Gt-a. Htio sam probati gdje mu je granica, što sam i probao kad mi je jedan od cca 25 kilograma pokupio varalicu, Bila je to jako dobra dirka…

Ipak, za velikog GT-a u plićaku je bolje uzeti jači model. Kada je taj od 25 kilograma udario u četri metra mora, trenutno sam poželio da imam malo više kičme.

No uspješno smo ga makli i izvukli s grebena i kada se našao u dubokom moru tada štap nije više imao ograničenja. To su bila nevjerojatna iskustva.

Imao sam na raspolaganju sva tri modela, ali počeo sam bacati s ovim i bez problema sam lovio i bilo mi je super zabavno.

Inače za heavy popping/spining lovimo sa PE#8 ili PE#10 popping štapovima, no drago mi je da je najveći GT puta pogodio baš na najtežem oceanskom grebenu. Premda za ML piše Stickbaits, često sam koristio Hammerhead D Cup Popper i to se pokazalo kao jako dobra kombinacija – ispričao nam je Tadej Gognjavec.