Masnoće u krvi

Kako smanjiti kolesterol?

Life

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Procjenjuje se da 17,5 milijuna ljudi umire od kardiovaskularnih bolesti svake godine, a jedan od glavnih čimbenika rizika su upravo povećane masnoće u krvi.



Masnoće u krvi se mogu podijeliti na kolesterol i trigliceride. Obje molekule su od životne važnosti za naš organizam i obavljaju mnoge vitalne funkcije, ali njihov suvišak može doprinijeti većoj vjerojatnosti srčanog ili moždanog udara.


Naime, višak masnoća taloži se u stijenkama krvnih žila te s vremenom nastaju aterosklerotski plakovi. Krvne žile se sužavaju, a dijelovi plaka se mogu otkinuti te uzrokovati kardiovaskularne događaje kao što su srčani ili moždani udar.


Mnogo je različitih čimbenika rizika za nalaz povišenih masnoća u krvi te ih je potrebno uzeti u obzir kod prevencije i liječenja. Mogući uzroci mogu biti: genetska predispozicija, prehrana bogata zasićenim masnoćama i ugljikohidratima, pretilost, uzimanje nekih lijekova, alkohola, trudnoća, kao i određene bolesti kao na primjer: šećerna bolest tipa 2, bolesti štitnjače ili neke autoimune bolesti.




Posebno je važno korigirati prehrambene navike. Poželjno je uzimati što više voća i povrća, vlaknaste hrane, ribe i peradi te hranu kuhati, pripremati na roštilju ili u posuđu koje ne zahtijeva primjenu puno masnoće.


Nasuprot tome, valja izbjegavati masnu, prženu i pohanu hranu, punomasne mliječne proizvode, više od četiri jaja tjedno, proizvode od bijelog brašna, kolače, komercijalno proizvedene kekse i slatkiše itd.


Cijeli članak pročitajte na Krenizdravo.hr.