Vrijeme je da se razbudite

Uvijek ste umorni? Provjerite zbog čega

Mija Dropuljić

FOTO: iStock

FOTO: iStock

Pojedini uzroci umora će vas iznenaditi



Siječanj je nekako uvijek uspavan, povlačimo se po kući, teško dižemo ujutro na posao, a umor nas svlada odmah nakon ručka. Naravno, krivac tomu često je bezvoljnost koja zavlada nakon blagdanskog perioda, a zima nas tjera da se šćućurimo ispod dekice. 


No, umor često zna biti i signal kojeg vam tijelo šaljemo upozoravajući vas da nešto ne štima. Ako duži period, bez obzira koliko ste spavali ili ne te kakav vam je bio dan, osjećate konstantni umor, provjerite sljedeće uzorke. 


Ekstremni stres


Stres je uzročnik brojnih problema, a među njima i umora. Ako se osjećate umorni, vrat vam je ukočen te patite i od glavobolje, tijelo vam želi poručiti da malo usporite. Naravno, najlakše je reći da usporite ili da se manje živcirate. Ono što možete napraviti jest tijekom dana zacrtati određenu rutinu jer tijelo voli sigurnost i ustaljenost. Primjerice, možete se buditi u isto vrijeme i ići spavati u isto vrijeme, možete uvijek piti kavu na istom mjestu, imati ručak svaki dan u isto vrijeme… Također na poslu povremenu uzmite koju minutu za sebe, zaklopite oči i vježbajte disanje. 


Previše kave




Priznajemo, prvi smo često krivi za pretjeranu konzumaciju kave. No, trebamo biti svjesni kako kava itekako zna utjecati na organizam. S jedne strane kava je odličan napitak koji će nam pomoći pri fokusiranju, no ako pretjeramo s njenom količinom, dobivamo kontraefekt. 


FOTO: iStock
Pripazite na prehranu i dnevni ritam


Previše zabave


Previše “partijanja”, odnosno zabava, također uzrokuje jači umor. Začarani je to krug – tijekom tjedna radimo previše, čekamo vikend tijekom kojeg svu negativnu energiju ispucavamo zabavljajući se s prijateljima. Svatko tu i tamo pretjera s partijanjem. No, organizmu je potreban i odmor. Ako cijeli vikend provedete na sve strane i neodmorni uskočite u novi radni tjedan, ulazite u začarani krug konstantnog umora. 


Krivi doručak


Doručak se ne naziva bez razloga najvažnijim obrokom u danu. On pruža pogon za nove pobjede, a ako odaberete krivi od samog početka dana ćete si spustiti, umjesto dići energiju. Birajte cjelovite ugljikohidrate i proteine. 


Nedostatak vode


Možda vam se na prvu čini posve suludo, no manjak vode, odnosno dehidracija tijela, vodi ka umoru. Tijelo ne dobiva dovoljno kisika, a upravo on je neophodan za proizvodnju energije.