Slow Living

Umjetnost sporog načina života: Je li i vama dosta jurnjave i stresa?

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Neka cijeli svijet čeka.



Ljudi u Japanu koriste riječ  “ukino” kako bi opisali svoj stav prema sporom životu. To doslovno znači “živjeti u trenutku” te prolaziti sporije kroz svaki dio svog života, piše The Lokal.


Danas stanovništvo našeg planeta živi brže, djeluje brže i razmišlja brže nego prije nekoliko desetljeća. Uspjeli smo stvoriti posebno i jedinstveno okruženje koje je postalo brže od naših vlastitih umova i ne prestaje.


Nažalost, u tim okolnostima nismo u mogućnosti uživati ​​u svom životu na način na koji bismo trebali i voljeli pa je vrijeme za poziv na uzbunu da usporimo. Sada je pravi trenutak za polagan život.


Foto: iStock




Spori životni stil stvoren je kao alternativa brzom životu, kao  i preseljenje s mjesta želje na mjesto potrebe.


Upravo ovaj koncept suvremenog sporog života omogućuje nam usporavanje u svakodnevnoj rutini za postizanje kvalitetnijeg životnog stila.


Manje je stresa u sporom životu, što nam pruža priliku da svoj život učinimo zdravim, a mentalno stanje stabilnim, kao i da gradimo kvalitetne odnose i veze koje možemo redovito kontrolirati.


 


Nekoliko savjeta za usporavanje svakodnevne rutine


Radite samo po jednu stvar


U većini slučajeva multitasking čini nas nervoznima. Na primjer, kada trčimo ili vozimo, trebali bismo jednostavno samo trčati ili voziti: bez poslovnih telefonskih poziva i razgovora sa slučajnim ljudima, bez radio vijesti, bez učenja drugog jezika, bez planiranja vašeg dnevnog reda i prekomjernog razmišljanja.


Umjesto toga uživajte u jutarnjem trčanju ili vožnji. Slušajte zvukove prirode, osjetite otkucaje srca i živite u trenutku.


Foto: iStock


Manje buke, više tišine


Naviknuti na buku i ona se čuje posvuda. TV i radio su uključeni, obavijesti na našim telefonima bruje bez ikakvog razloga. Zašto, zaboga, ne možemo jednostavno isključiti sve kad nam to ne treba?


Šutnja je ključ opuštanja. Pokušajte to raditi najmanje 15 minuta dnevno. Isključite sve, slušajte svoj dah, svoj um, san. Samo budite sami sa sobom.


Nemojte raditi stvari koje ne možete i ne želite učiniti


Svi imamo navike jednostavno zato što smo samo ljudi. Ali moramo li doista raditi te stvari? Razmislite o tome. Neke stvari uopće nije potrebno raditi. Primjeri su pušenje, uzimanje još jedne čaše vina (što očito nije bilo potrebno, ali bilo vam je dosadno), surfanje internetom i kupnja nekih nepotrebnih stvari i slično.


Zamislite koliko novca i vremena možemo uštedjeti ako te stvari odrežemo. Mnoge od ovih navika štete našem zdravlju. Budite iskreni i zapitajte se treba li vam stvarno?


Foto: iStock


Pokušajte biti offline koliko god možete


Povezani smo i na raspolaganju 24/7. iMessage, WhatsApp, Instagram, Facebook i druge mreže su neophodne, ali nisu obvezne 24/7. Sve više i više ljudi voli ostati neprekinuto povezano tijekom tjedna, jednostavno zato što im to odvlači pažnju.


Tko je rekao da bismo trebali odjednom odgovarati na sve poruke grupnog chata, telefonske pozive i e-poštu? Nesumnjivo, one mogu pričekati odgovarajuće doba dana ili tjedna.


Smanjite vrijeme koje provodite na Instagramu i pokušajte barem biti na mreži ujutro ili za vrijeme ručka. Ne postoji ništa važno što ne biste mogli propustiti. Također, neke psihološke studije tvrde da je potrebno isključiti Internet dva sata prije odlaska u krevet.


Uživajte u detaljima


Koristite svoje vrijeme za jednostavna promatranja i uživajte u detaljima, pokušajte biti pozitivni koliko god možete, čak i ako je ponekad teško. U našem životu ima dovoljno stresnih situacija da se usredotočimo isključivo na njih.


Foto: iStock


Kada ste zadnji put osjetili miris svog omiljenog cvijeća i naručili ga u svoj stan? Jeste li vidjeli kako je more prekrasno ujutro? A izlazak sunca? Kvalitetno provedite vrijeme sami ili sa svojim najmilijima. Kada ste zadnji put zajedno večerali za stolom bez ometanja?