Ježić Žinko

Stigla je slikovnica koja prvašićima pomaže pobijediti strah od škole

Life

Foto: Promo

Foto: Promo

Autorica knjige je Željka Horvat-Vukelja, proslavljena nekadašnja urednica Modre laste i začetnica književno-scenske forme pričokaz



Polazak u školu jedan je od najvažnijih događaja u djetetovu životu. Uzbuđenje se često miješa sa strahom od nepoznatoga, pa roditelji nastoje djecu što bolje pripremiti za taj veliki korak. U tome im može pomoći simpatični ježić Žinko, glavni lik slikovnice Žinko u školi, koji zajedno s medom, zecom i drugim šumskim prijateljima kreće u prvi razred.


Autorica knjige Željka Horvat-Vukelja, proslavljena nekadašnja urednica Modre laste i začetnica književno-scenske forme pričokaz, priču o malom ježu koji se boji škole stvarala je u mislima devet godina!


„Priču sam dugo vremena imala samo u mislima. Pripovijedala sam je djeci na književnim susretima i pritom je dorađivala. Tek nakon što sam je ispričala više od 100 puta, sjela sam i zapisala je. Najljepše mi je i najdraže kada, pričajući djeci, spontano dođem do sve boljih detalja u sadržaju i kad u izrazu postanem jednostavna, prirodna i uvjerljiva”, otkriva Željka.


Željka Horvat-Vukelja




Sada i ježić Žinko čeka priliku da njegova priča bude ispričana u Željkinu pričokazu, kombinaciji priče i igrokaza u kojemu sudjeluju i gledatelji.


Ideja knjige Žinko u školi ne bi bila potpuna bez ilustracija, a za njih je zaslužna Branka Hollingsworth, ilustratorica i dugogodišnja suradnica Željke Horvat-Vukelje, koja je priču o malom ježu tehnikom digitalne olovke majstorski prenijela u djelo. „Mogu reći da mi se ježić Žinko pred očima odmah stvorio kao lik jer je Željka imala napravljene lutkice za priču. Međutim, Željka moje likove nije vidjela sve dok knjiga nije bila spremna za tisak! Malo me bilo strah da joj se neće svidjeti, ali čini se da sam dobro pogodila!”, istaknula je s ponosom Branka Hollingsworth.


Simbolično, knjiga se prvog dana škole našla na policama i u webshopu Školske knjige, a dodatnu vrijednost daju joj dodatci – crteži 12 glavnih likova koji se mogu izrezati, oblikovati i pretvoriti u lutke na štapu! Ako je Žinko zavolio školu, ova poučna knjiga Školske knjige koju urednički potpisuju Snježana Marić i Emica Calogjera Rogić zasigurno će pomoći i svim prvašićima koji još uvijek oprezno pristupaju svojim školskim klupama!



 


O AUTORICI:


Željka Horvat-Vukelja, ili – kako je neka djeca zovu: ŽHV – rođena je 25. srpnja 1952. godine u Sinju, a odrastala je najprije u Šibeniku pa potom u Zadru. Diplomirala je francuski i španjolski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Predavala je francuski jezik u osnovnoj školi, a od 1986. do 2014. godine bila je urednica časopisa Modra lasta u izdavačkoj kući Školska knjiga. Modra lasta joj je dosad „najjača referenca“ među odraslim čitateljima, a djeca je najbolje poznaju po slikopričama uz koje su učila čitati i po Hrabrici iz istoimene slikovnice, koji je postao pojam za stjecanje hrabrosti.


Punih 50 godina surađuje s Dječjim i obrazovnim programom Hrvatskog radija, gdje je objavila stotinjak priča i nekoliko radioigara. Stalna je suradnica časopisa Smib.


Članica je Društva hrvatskih književnika i Hrvatskog društva dramskih umjetnika.


Od 1989. do danas održala je više od  tisuću književnih susreta u školama i knjižnicama.  Specijalnost su joj pričokazi, koje je osmislila kao novu književno-scensku formu – kombinaciju priče i scenskog igrokaza u kojem publika aktivno sudjeluje. Svoje je pričokaze imala prilike predstaviti i na Frankfurtskom sajmu knjiga 2018. godine, a u novije vrijeme na Školskom portalu priča svoje „Priče za mali odmor“.


Odlaskom u mirovinu otvorila je novo aktivno poglavlje u životu: dobila je slobodno vrijeme da se posveti nekim starim ljubavima, primjerice – glazbi. Suradnica je privatne glazbene škole Glazbaonica Ljubav, u kojoj proučava nove načine senzibiliziranja predškolske djece na klasičnu glazbu. O tome je sa suautoricom Petrom Heisinger napisala priručnik „Pričom do glazbe“.


Osobito joj je draga suradnja s „Arkom“, udrugom koja okuplja odrasle osobe s intelektualnim teškoćama.