Meteoropati, ujedinimo se

Savjeti kako lakše podnijeti promjene vremena

Mija Dropuljić

FOTO: iStock

FOTO: iStock

Postoje načini kako da organizmu pomognete za vrijeme naglih promjena



Meteoropatima zadnjih godina nije nimalo lako. Promjene vremena stižu naglo što ujedno znači da bilo koje neugodnosti i tegobe koje u tom trenutku osjećajmo, osjećamo puno intenzivnije. 


Problemi sa spavanjem, glavobolja, problemi s tlakom, bolovi u starim ožiljcima i promjene raspoloženja – veliki postotak stanovnika osjeća razne tegobe zbog promjene vremena. 


Tegobe koje osjećamo podjednako se pojavljuju zimi kao i ljeti. Nisu pod utjecajem hladne ili visoke temperature nego dolaze zbog naglih promjena vremenskih uvjeta. Pojedini problemi se doduše javljaju više u ljetnim mjesecima nego zimskim. Od kojih god tegoba bolovali, postoje načini s kojima možete pomoći organizmu da se lakše nosi sa svim što se oko njega događa. 


Boravite na što više na otvorenome




Uključite u svoje svakodnevne aktivnosti što više onih na otvorenom. Bicikliranje, trčanje ii samo šetanje – koju god aktivnost odabrali nećete pogriješiti. Tako trenirate svoj organizam, povećavate njegovu toleranciju za vremenske prilike, potičete krvotok i budite cijelo tijelo. Prilagodite odjeću vremenskim uvjetima. 


Wellness za tijelo


Kada je izražena jaka promjena vremena, odlično će poslužiti naizmjenično tuširanje hladnom i toplom vodom. Ovo pozitivno utječe na krvotok, metabolizam i imunitet. 


Izbjegavajte klimu i propuh


Računica je posve jednostavna – onaj tko redovito koristi klima uređaj stvara umjetnu klimu u svom domu. To znači da vaš organizam dodatno pati kada napokon izađe na otvoreno. Naravno, za vrijeme toplinskih udara je neophodno sniziti temperaturu no pripazite u kojoj količini koristite umjetne rashlađivače zraka. Također, pripazite i na propuh. 


Opuštanje, ali ono pravo


Ako pri tome pomislite na izležavanje i gledanje najdraže serije, pogriješili ste. Ovdje mislimo na pravo opuštanje, tijela i uma. Isprobajte različite tehnike joge, pilatesa i meditiranja. 


Ustaljen plan spavanja


Kako bi tijelo što manje patilo od nesanice, potreban mu je redovni ritam spavanja, to znači da biste trebali ići spavati u okvirno isto vrijeme te se i okvirno vrijeme i buditi. Ovisno o vašim potrebama, potrebno vam je između šest do osam sati sna. 


FOTO: iStock


Pripazite na zdravu prehranu


Ako patite od prekomjerne težine, vjerojatno puno intenzivnije osjećate promjene vremena. Osobe koje nemaju problema s viškom kilograma puno manje pate od gore navedenih tegoba.


Izbjegavajte alkohol i cigarete


Možete i dalje popiti čašu vina no bilo koje pretjerano uživanje u alkoholu biste trebali izbjegavati. To se odnosi i na cigarete. Osjećaj umora, glavobolja, promjene raspoloženja, zaboravljivost i problemi s koncentracijom mogu zbog alkohola i cigareta biti dodatno izraženi. 


Akupunktura


Razne studije su pokazale da akupunktura možete ublažiti tegobe koje nastaju zbog promjena vremena. Svakako vrijedi isprobati. 


Melisa pomaže


Melisa ima brojna lica zbog čega pomaže kod brojnih tegoba. Izvrstan je odabir za ublažavanja problema nastalih zbog promjene vremena. Pomaže primjerice kod glavobolje, nesanice, nervoze i drugih tegoba. Najbolje je piti čaj od melise tri puta dnevno.