Vrijeme je za spavanje

Rutine prije spavanja koje pomažu djeci da imaju kvalitetniji san

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

Privlačne stvari poput mobitela, računala i video igara, i naravno TV-a, sve to može dovesti do toga da se djeca bore prije spavanja te ih može učiniti umornijim sljedeći dan.



Što se tiče djece i spavanja, dobra rutina je ključ uspjeha. I što je vaše dijete mlađe kad započnete, to bolje. Multinacionalno istraživanje anketiralo je više od 10.000 majki i otkrilo da su redoviti raspored spavanja i noćne rutine povezani s lakšim uspavljivanjem i smanjenim noćnim buđenjem.


Posebno je važno za djecu školske dobi da se dovoljno naspavaju svake noći, jer nedovoljno sna može utjecati ne samo na to koliko su sposobna učiti i koncentrirati se u školi, već može utjecati i na njihovo raspoloženje i ponašanje.


Ironično, kako se djeca počinju školovati, vjerojatnije će ih dovesti u napast sve vrste smetnji koje mogu ometati i odlazak u krevet na vrijeme i padanje i spavanje. Privlačne stvari poput mobitela, računala i video igara, i naravno TV-a, sve to može dovesti do toga da se djeca bore prije spavanja te ih može učiniti umornijim sljedeći dan.




Najbolji dio uspostavljanja redovnih rutina je taj što će vas one zbližiti. Noćne rutine nisu samo sjajan način da djecu uvedete u dobar san, već su i mnogi od ovih rituala sjajni načini da se povežete sa svojim djetetom i zaista se povežete s njim na kraju dana, piše VeryWell Family.


Pospremite sobu


Odlaganje i organiziranje stvari čak i ako samo radi čišćenja nereda, može učiniti njegovu sobu mirnijom i mirnijom, a čin odlaganja vlastitih stvari može pomoći vašem djetetu da se podsvjesno pripremi za mir i tišinu.


Pripremite stvari za školu


Pomozite djetetu spakirati školsku torbu, odabrati odjeću za školu i nabaviti opremu za sve izvannastavne aktivnosti. Provjerite vremensku prognozu, uzmite jakne ili opremu za kišu i stavite ih kraj ulaznih vrata. To djetetu pomaže da se mentalno osjeća spremnim za odmor jer zna da su stvari postavljene za sljedeći dan.


Napravite toplu kupku, operite zube. Malo se stvari može usporediti s toplom kupkom ili tušem kako bi se dijete pripremilo za san.


Čitajte knjigu


Bez obzira je li vaše dijete početnik ili knjiški moljac, možete čitati uporedo ili mu čitati korisne informacije iz dobre knjige za djecu školske dobi.


Prigušite svjetla


Stvorite atmosferu za spavanje tako što ćete isključiti svjetlo i upaliti noćnu lampicu.


Pustite ugodnu glazbu


To može biti Bach, glazbu za opuštanje ili zvukovi umirujućih valova koji zapljuskuju obalu. Što god vaše dijete preferiralo, kombinacija slabog svjetla i nježne umirujuće glazbe zasigurno će učiniti da se vaše dijete osjeća opušteno i pospano.


Porazgovarajte o danu s djetetom svake noći i to je izvrstan način održavanja veze, baš kao što obiteljske večere mogu biti izvrsne za djetetov zdrav i sretan razvoj.


Joga


Samo malo istezanje mišića na kraju dana sjajan je način da se djeca i roditelji opuste i odmore. Prakticirajte tehnike opuštanja. Ova rutina djeluje poput šarma, pogotovo ako je vaše dijete sklono stresu i tjeskobi.


Evo kako to funkcionira: neka vaše dijete duboko diše dok zamišlja da mu tijelo postaje sve teže i teže i „tone u madrac“. Zatim ga tiho potaknite da se opusti, koncentrirajući se na svaki mišić i dio tijela, počevši od glave pa sve do prstiju.


Približite mu njegovu omiljenu plišanu životinju. Na kraju, ušuškajte  dijete s njegovim omiljenim udobnim predmetom i recite mu laku noć.