Riječke stepenice

Rijeka će ponovo imati najljepši ljetni event u Hrvatskoj. Evo što nam je otkrila direktorica Ivana Delač

Ana Braškić

Foto: Privatni album

Foto: Privatni album

Nakon dvije godine stanke Riječke stepenice najavljuju svoj veliki povratak na modnu scenu

Nakon dvije godine stanke, zbog nemogućnosti održavanja velikih manifestacija, u petak, 2. rujna Riječke stepenice vraćaju se svojim četrnaestim izdanjem kao najglamurozniji događaj ljeta.


Na stepenicama pored hotela Bonavia Plava Laguna u centru Rijeke posjetitelji će moći pogledati deset modnih revija i uživati u novim modnim kolekcijama za nadolazeću sezonu. Više o samoj manifestaciji otkrila nam je direktorica Riječkih stepenica Ivana Delač.


Foto: Vedran Karuza

Posljednji put Riječke stepenice održane su 2019. godine  Foto: Vedran Karuza


 


Nakon dvije godine moda se vraća na stepenice pored hotela Bonavia Plava Laguna. Što ste nam pripremili?


“Nakon dvije godine stanke zbog nemogućnosti održavanja događanja na kojima je prisutan veliki broj ljudi, Riječke stepenice najavljuju svoj veliki povratak na modnu scenu. Iako je prošlo šesnaest godina od prvih modnih revija na ovim lijepim kamenim stubama u centru grada, ove godine manifestacija ima svoje četrnaesto izdanje.”


Kolekcije za jesen/zimu 2022. predstavit će Showroom Antonela, Talijanska škola mode i dizajna Callegari sa zagrebačkim modelisticama Vericom Milošević i Natalijom Skendrović, zagrebačkim stilisticama Nikolinom Kožarić i Majom Sunko, riječkim modelisticama Ljiljanom Marinković, Sanelom Krasnić, Verom Jelenović i Ivanom Bolković.


Na 14. Riječkim stepenicama kolekciju nakita će prikazati Iva Bruketa odnosno Infinity design, Kalisi design, ekstravagantna odijela Mondo Uomo, brand La Tramp sa zanimljivim torbicama od recikliranog papira, učenici srednje Trgovačke i tekstilne škole iz Rijeke, Ghetaldus Rijeka s kolekcijom dioptrijskih i sunčanih naočala za muškarce, a pod udruženjem obrtnika Rijeka predstavit će se My leather story – Patrizia Sertić, Lilium – Suzana Mužić, butik Rival – Senka Mitrović, Code by botun – Duška Radotović, Ela obrt za krojačke usluge – Sandra Jamić i salon Dajana – Dajana Hlača.


Četrnaesto izdanje zatvorit će spektakularna Max Mara powered by Amec Rijekatekstil. Trendove za kosu predstavit će stilisti studia Perman, a make-up novitete Paola Peček i Patrizia Jaklin.”


 


Po čemu će se ovo povratničko izdanje razlikovati od posljednjeg, održanog 2019. godine?


“Osim nekih dizajnera koji se prvi put predstavljaju, imamo izazov realizacije izravnog prijenosa na televiziji Kanal Ri. Devedesetminutni program emitirat će se uživo, a u pauzama između revija iz kornera Natuzzi Rijeka, dizajniranog poput dnevnog boravka, u televizijski prijenos javljat će se brojne poznate osobe.


Neću vam još otkrivati tko će sve biti naši gosti sugovornici, ali ću vas o tome ekskluzivno obavijestiti nekoliko dana prije manifestacije. Najsretnije od gledatelja u publici očekuju i pokloni od JGL-a i Mode&ljepote.


I da, ima jedna anegdota… lijepi zagasito crveni tepih stiže čak iz Belgije putem Tepih centra, samo dva dana prije eventa, naime, u Hrvatskoj nije bio nigdje dostupan.”


Foto: Ivica Tomić

Detalj s ranijih izdanja     Foto: Ivica Tomić


NIŠTA BEZ PODRŠKE


 


Koja je bila vaša misao vodilja tijekom organizacije ovogodišnjeg izdanja?


“Svake godine trudim se da prikažemo trendove u elegantnom odijevanju, hair i make-up novitete. Ove godine imala sam povratnički izazov, bila sam uporna u organizaciji i kada su svi odustajali.


Od 2007. godine želim da Rijeka živi modu i da su Riječke stepenice manifestacija koja se željno iščekuje, da trg bude prepun ljudi. Nije jednostavno sve organizirati apsolutno sam, a ja to godinama tako radim, nebrojeno je puno aktivnosti.


Zahvaljujem svim partnerima i medijskim pokroviteljima, brončanim sponzorima JGL-u, Adriatic osiguranju, Natuzzi Rijeka, i Dr.Vivian Estetics što su prepoznali o kakvom se jedinstvenom projektu radi.


Strepim jedino od lošeg vremena jer je manifestacija na otvorenom. Znam da moramo imati i puno sreće, nade, ali i vjere da će vrijeme kao i svih ovih godina biti sunčano i toplo.”


 


Kakva je bila reakcija dizajnera kada su čuli da će se Riječke stepenice ponovo održati? Kako ste birali dizajnere koji će nam se ove godine predstaviti?


“U ove dvije godine nebrojeno sam puta dobila upit hoću li nastaviti s organizacijom i hoće li uopće biti Riječkih stepenica. S ponosom sada mogu reći da će Rijeka napokon dobiti ono što stvarno dugo priželjkuje i što zaslužuje – najljepši ljetni event u Hrvatskoj.


Dizajneri su s oduševljenjem prihvatili vijest o ovogodišnjoj realizaciji. Neki se javljaju sami, nekima šaljemo poziv za suradnju. U backstageu kongresne dvorane hotela ima nas jako puno, vrijedan tim sudjeluje na fittinzima, uljepšavanju, koreografiji.”



Što vas posebno veseli u ovogodišnjem izdanju Riječkih stepenica?


“Iznimno me raduje što se i sada već traži »karta više«. Željela bih napomenuti kako je ulaz na manifestaciju slobodan za sve posjetitelje jer ćemo na trgu kao i dosadašnjih godina montirati tribinu.


Riječke stepenice se, osim u cilju poticanja razvoja i promocije hrvatskog dizajna, organiziraju i radi što većeg broja posjetitelja kojima je ulaz besplatan. S godinama smo postali turistički brand i prava atrakcija potpomognuta Turističkom zajednicom grada Rijeke i Gradom Rijekom.


Ovim putem pozivam vaše čitatelje da se odazovu u što većem broju jer će uistinu uživati tijekom cijelog programa. Mjesta na stepenicama, koja dolaze uz pozivnicu, rezervirana su za goste modnih dizajnera koji predstavljaju kolekcije, a u svečanoj loži na terasi Dante hotela Bonavia Plava Laguna, koji je i ove godine partner manifestacije, bit će kao i uvijek smješteni vip uzvanici.”


Foto: Vedran Karuza

Stepenicama će se spustiti i Ema Gračan                                                                                                                                                        Foto: Vedran Karuza



GOŠĆA IZ FRANCUSKE


 


Revije na riječkim stepenicama uvijek su nosila poznata imena. Hoće li tako biti i ove godine?


“Budući da Riječke stepenice nisu klasičan tjedan mode, u proteklih trinaest izdanja kolekcije su nosile i brojne poznate osobe poput: Edvina Liverića, Roberta Ferlina, Tine Vukov, Belme Džombe, Daniele Gračan, Tihane Harapin Zalepugin, Ane Jelušić, vaterpolista Samira Baraća i Ivana Krapića, Šajete, nogometnog suca Ivana Bebeka, Uršule Tolj, plivačice Mirne Jukić, Ane Radišić Karin Kuljanić, grupe ENI i drugih ljudi poznatih javnosti.


Taj koncept smo s godinama promijenili. Poznate osobe sada su naši dragi gosti. Brojne manekenke i nositeljice titula Miss Hrvatske i Miss Universe Hrvatske u proteklih trinaest godina nosile su preko 150 modnih revija hrvatskih dizajnera i modnih kuća, što je impozantan broj.


Riječkim stepenicama šetale su i Aleksandra Grdić, Maja Cvjetković, Stefany Hohnjec, Dvina Meler, Jelena Glišić, Natalija Prica, Ivana Mišura, Nina Slamić, Mia Rkman, Ivana Paris, Vedrana Linardić, Mia Pojatina, Melita Fabečić, Nikolina Miletić i druge ljepotice. Dino Bubičić i Radovan Stošić nosili su kolekcije odjela Mure, Croate, Varteksa, Rio Rijeka, Gene, Martina Arbanasa u ‘’zlatno doba’’ hrvatske tekstilne industrije. No vremena se mijenjaju.


Ove će godine 14. Riječkim stepenicama prošetati aktualna Miss Universe Hrvatske 2022. Arijana Podgajski, njezine kolegice i bivše missice Mia Rkman i Mirna Naiia Marić, voditeljica Elena Jung, modna influencerica Antea Valenta, Ema Gračan.


Posebno iznenađenje je prekrasna Donatella Meden, Francuskinja hrvatskih korijena koja se ove godine plasirala u najljepših 10 na prestižnom izboru za Miss Francuske 2022. Donatella samo za ovu prigodu dolazi iz Pariza odnosno Lillea, a pridružit će joj se i nekadašnji Mister turizma svijeta Phillip Kleva.”


 


Iduće godine trebalo bi se održati jubilarno, 15. izdanje, imate li već ideju kako biste mogli obilježiti tu obljetnicu? Za desetu ste bili pripremili dvodnevno izdanje, hoće li se možda iduće godine ponoviti isto ili čak prošiti na cijeli vikend?


“Prvi veći jubilej proslavili smo dvama modnim večerima, prvom na stepenicama, a drugom ispred kazališta Ivana pl. Zajca. Ta divna druga večer i dalje se pamti kao posebna i velika mi je želja ponoviti je sljedeće godine.


Ovisit će, naravno, o budžetu i broju modnih kolekcija. Revije su na otvorenom i uvijek postoji rizik od kiše, stoga nekoliko dana zaredom nije opcija. Nadajmo se da će 15. Riječke stepenice imati dvije odvojene modne priče u trajanju od dva dana.”


Foto: Vedran Karuza

Davor Garić i Ivana Delač                                                                                                                                                                                  Foto: Vedran Karuza



VEĆI TROŠKOVI REALIZACIJE


 


Kako je, prema vašem mišljenju, pandemija utjecala na modnu scenu?


“Nažalost, pandemija je učinila svoje kako u ekonomskom i gospodarskom smislu tako se reflektirala i na modni svijet. Modne revije svjetskih dizajnera tijekom svjetske pandemije održavale su se virtualno ili su se kolekcije predstavljale putem kampanja, editorijala, lookbookova, naime sve je bilo prisutno digitalno.


Modna scena se morala prilagoditi novonastaloj situaciji smanjenja potražnje, ljudi su jednostavno prestali kupovati nove, svečanije odjevne kombinacije iz razloga što ih nisu imali gdje ni obući. Mnogo se brendova ugasilo, neki su pozatvarali svoje trgovine i odlučili se za manje online trgovine.


U Hrvatskoj su se ugasili svi tjedni mode i jako mi je žao zbog toga. Iskreno, otežano je raditi u novim uvjetima kada je apsolutno sve skuplje i, nažalost, teško dostupno. Troškovi realizacije su i do trideset posto veći. Dugo se čeka na materijale odnosno tkanine, sirovine su poskupjele, a samim time i izrada odjeće. Sve to utječe i na odluke kod organizacije velikih događanja.


Svijet se u protekle dvije godine odlučio malo primiriti iako mi je iznimno drago da je moda opet živnula s ovim proljećem i što se nekako sve polako vraća u normalu. Iako vjerujem da više neće biti jednako kao i prije. Ljudi su se neminovno promijenili.”



Što ste vi radili protekle dvije godine? Kako je pandemija utjecala na vaš život?


“I ja sam se kao i svi prilagođavala »novom normalnom«. Namjerno sam se tako izrazila jer ne volim taj naziv. Sve što je novo uvijek donosi novi izazov, prihvaćanje, promjene i ništa to nama nije posve normalno. Ali treba pokušati razumjeti, biti strpljiv.


Dala sam si vremena, bavila sam se sinom koji je već tinejdžer. Noa je završio prvi razred gimnazije pa smo i na tom planu imali promjenu. Bavim se organizacijom događanja koja je bila potpuno zaustavljena, korporativnim komunikacijama, odnosima s javnošću. Preusmjerila sam poslovanje. Radim i kao vanjski suradnik u zagrebačkoj Tvornici kulture na funkciji event managera.


Sretna sam i ispunjena, zahvalna obitelji i prijateljima na bezrezervnoj potpori.”


 


Tko će biti zadužen za vođenje revije?

“Manifestaciju će voditi Davor Garić, koji se već nebrojeno puta dokazao kao izvrstan domaćin i moja malenkost, s vip terase kada ću se uključivati u program sa zanimljivim sugovornicima.”

Razmišljate li možda o promjeni lokacije Riječkih stepenica, možda na neke druge »stepenice«?

“Ove stepenice u samom centru grada po mnogočemu su posebne. Ne znam zna li se da imaju četrdeset metara i da su široke čak devet. Nema tako posebne kulise poput Guvernerove palače u pozadini i tako lijepog prostora, velikog trga za gledatelje, terase… modni uzor su im otpočetka Španjolske stube u Rimu na kojima je davno, ali i prije nekoliko mjeseci Valentino ponovo predstavio svoju modnu kolekciju.”