Štorija od mašte

Pronašli smo najsavršeniji namaz od lješnjaka – Nutmaz. Izrađuju ga dva prijatelja iz Hrvatske

Mija Dropuljić

FOTO: PR

FOTO: PR

Otkrivamo tko stoji iza ukusnog Nutmaza i kako on zapravo nastaje

Onaj savršeni namaz od lješnjaka ima tu moć da uvijek izmami osmijeh, da uljepša težak i naporan dan, da nas utješi kada stvari i ne idu baš najbolje. Bilo da ga obožavate na šniti kruha, u omiljenim palačinkama ili na žlicu (znamo da to volite raditi, nećemo vas osuđivati), namaz od lješnjaka je uvijek dobra ideja.


U mnogobrojnoj ponudi na tržištu mi smo pronašli onaj savršeni. U pitanju je hrvatski brend Nutmaz iza kojeg stoje prijatelji, kumovi i poslovni partneri Jeronim Čeko i Željko Rodić


Prije nego je stvoren Nutmaz, Jeronim i Željko su došli na ideju da posade svoje lješnjake. Kako kroz smijeh govore gradski dečki su se odlučili baviti poljoprivredom. No, kako nisu htjeli prodavati samo sirovinu, počeli su već “mutiti” svoje vlastite namaze. 


“Kako je Željko tada radio u dućanu sa zdravom prehranom, shvatili smo da je ponuda sa zdravim namazima od lješnjaka jako oskudna, sve je bilo iz uvoza, niti jedan hrvatski proizvođač, niti jedan nije imao više od 35-40% udjela lješnjaka u sebe, a onda samo možete pretpostavljati što se nalazi u ostalih 60 % namaza.


Svoj smo namaz zamislili da bude jak, bogat lješnjacima, bez aditiva, konzervansa i šećera – zdrav, ali i fin! Pa smo tako, negdje 2017. godine, u našim kuhinjicama dobili prvi recept za naš današnji čoko namaz za koji je, tada petogodišnji, Jakov, Željkov sin, dao potvrdu kvalitete i rekao d to može u masovnu proizvodnju”, objasnili su nam kroz smijeh dečki.


Kako su istaknuli sve je krenulo od ljubavi prema samim lješnjacima. Obožavaju ju ih podjednako Jeronim i Željko, ali i njihove bolje polovice, djeca i šira obitelj. 


“Općenito volimo jesti sve orašide, a i sjemenke. Oni su već jako dugo na našem repertoaru, na našim menijima, u našim domovima. Osim što su fini, smatramo da su jako zdravi i da bi svi trebali, koliko god je to moguće, svaki dan jesti orašide i sjemenke. Naravno treba paziti i biti umjeren u svemu pa tako i u njima, bez obzira koliko su zdravi za nas. I da, birati one ekološke.”



Ime je kako kažu Jeronim i Željko došlo posve logično. Spojili su riječ “nut” orašidi i “maz” (mazanje) te tako dobili Nutmaz – ime brenda koje se tako lako ne zaboravlja i privlači pažnju na prvu. 


“Oko imena nam je pomagao prijatelj Miško koji se od malih nogu bavi ekološkom proizvodnjom, a danas ima vlastitu liniju ekoloških ljutih umaka. Oko lika orašara smo bili jednoglasni, mnogi su nas upozoravali da je to božićni lik, a mi smo rekli pa što sada, mi volimo Božić!! S idejom smo došli svojem drugom prijatelju Matiji Dediću iz Buža dizajna, koji je obavio savršen posao i stvorio naš nahvaljeni, simpatičan i upečatljiv dizajn!”, ponosno pričaju Jeronim i Željko.


Nutmaz je prije svega poseban jer je čoko-lješnjak namaz s visokim udjelom ekoloških lješnjaka od čak 90%, a radi se bez aditiva, konzervansa i šećera. Kako sami ističu u sastavu Nutmaza nema nepoznanica, nema dodataka čudnih imena koje nitko ne može izgovoriti. 


“Također, sadrži ekološki kakao, koji kao takav, spada u superfood kategoriju te brezin šećer ili ti ga xylitola koji je odlična alternativna zamjena za bijeli šećer. Bijeli šećer i brezin šećer jedino zajedničko imaju naziv šećer, sličnu strukturu i okus, no tu im svaka sličnost prestaje. Xylitol ili brezin šećer je alkoholni šećer (od njega se nećete napiti) dobiva se od sokova breze, a da se pritom stablo ne mora rušiti kako bi dobili ovaj produkt.


Sadrži 50 % manje kalorija od običnog šećera, kao takav pogodan je za sve one koji paze na kalorije, a ipak bi nešto slatko. Uz to mineralizira mliječne zube i ima nizak glikemijski indeks (ne diže razinu šećera u krvi)  pa je isto tako pogodan za djecu i dijabetičare. Xylitolom se ne mogu hraniti bakterije i gljivice u našem tijelu, pa je opet, kao takav dobar i za one koji se bore s kandidom.


Iz istog razloga Xylitol ne možete dodati kvascu za podizanje kruha jer je za to potrebna glukoza, što brezin šećer nema. Osim što su naši proizvodi ekološki, oni su i veganski i gluten-free. U našoj maloj tvornici se ne proizvodi ništa što sadrži gluten te je nemoguće da dođe do kontaminacije glutenom… Eto, sve skupa, ukusno i zdravo!


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Nutmaz (@nutmaz_hazelnut)



Danas se Jeronim i Željko brinu za oko 1.250 stabala lješnjaka u Karlovačkoj županiji, a sva stabla su pod ekološkim nadzorom te su za njih dobili i ekološki certifikat.


Nažalost, njihova prerada daleko nadmašuje potrebne količine koje oni uzgoje, stoga još uvijek veći dio otkupljuju, i to isključivo od hrvatskih ekoloških proizvođača lješnjaka. Dečki su otvoreni i za nova suradnje, stoga ako tko želi prodati svoje lješnjake kako bi oni postali glavni sastojak ovog fantastičnog namaza, uvijek se mogu javiti Jeronimu i Željku. Sami namaz nastaje u Zagrebu u njihovoj maloj tvornici. 


“Proces proizvodnje? Hm.. ne znam bismo li ga smjeli odati! ?  Ukratko, lješnjake tostiramo u roto pećnici, zatim izlaze na stol za hlađenje i čišćenje, tj. prebiranje dobrih i loših. Nakon roto pećnice 80 % njih je skinulo svoje smeđe košuljice i sada se dobro prepoznaje koji su za konzumaciju, a koji za otpad. Nakon čišćenja i prebiranja, dolazi najvažniji dio, kada lješnjake stavljamo u micro cutterr i dobivamo pastu, te nakon što se pasta ohladi do određene temperature dodajemo već prije navedene sastojke, miješamo i pasta je spremna za punjenje u prethodno sterilizirane i dezinficirane bočice.


Moram napomenuti da se cijeli proces odvija ručno, od početka do kraja, čak i etiketiramo ručno. Mislim da je to najveći razlog kvalitete, ništa ne prepuštamo slučaju i zato smo nagrađeni s handmade zdravim i premium namazima”, detaljno su objasnili dečki nastanak Nutmaza. 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Nutmaz (@nutmaz_hazelnut)



Cijene namaza na policama njihovih partnera iznose od 36 do 46 kn za pakiranje od 180 grama, bio u pitanju čoko ili “običan” namaza od 100% lješnjaka. Nutmaz proizvode za sada možete kupiti u malim specijaliziranim dućanima zdrave prehrane na preko 70 lokacija diljem Hrvatske. Zastupljeni su na brojnim adresama u Zagrebu, a Rijeci i njenoj okolici svoj novi omiljeni namaz možete kupiti na sljedećim adresama: “Špajza” Rijeka (koja ima i dostavu), Veronika delikatese, “Bio eko” Trsat, “Prokulica” Volovsko, “Inkašeta” Opatija i “Črešnjica” Lovran.


Proizvode je moguće naručiti i online putem www.fino.hr, www.uberiovo.hr i www.emerkato.hr. Ako se pak želite pobliže upoznati s Nutmaz proizvodima, možete ih pronaći idućeg petka i subote na sajmu Domaće je domaće na Trgu 111. brigade hrvatske vojske.


“Jako smo ponosni i na to što su neki, dok su bili na ljetovanju u Hrvatskoj kupili naše namaze, te sad već postali naši stalni kupci pa tako svoje proizvode nerijetko šaljemo i u susjedne države pa sve do Dublina. Još uvijek se veselimo svakoj novoj suradnji, a nadamo se uskoro i nekom konkretnom izvozu! Reakcije naših kupaca su jako dobre i jako smo ponosni na njih, ne sjećam se kada smo zadnji puta i jesmo li uopće ikada dobili kritiku na kvalitetu.


Jedine kritike koje primamo, jesu, radi malo veće cijene kod naših partnera na policama, no sad smo izbacili novi dizajn i manje pakiranje koje je daleko prihvatljivije krajnjem kupcu te mislimo kako cijeli proces i visoke cijene ekoloških dodataka opravdavaju malo veću cijenu za razliku od onih konvencionalnih i skoro pa otrovnih ‘lješnjak’ namaza. Na kraju krajeva, još smo uvijek tu… i svakim danom pridobivamo nove kupce po preporuci starih kupaca.”



Jeronim i Željko su puni planova za budućnost. Želja im je okupljanje svih hrvatskih ekoloških proizvođača orašastih plodova i sjemenki te pomoću njihovih sirovina stvarati nove ekološke i zdrave proizvode.


Nadaju se da će uskoro imati i prvi hrvatski ekološki peanut butter u suradnji s najmlađim hrvatskim proizvođačem kikirikija. 


Nutmaz je započeo kao hobi i svakim danom se mreža kupaca širi sve više i više. Jer jednom kada isprobaju ovaj savršeni namaz, rijetko tko pristaje kasnije na manje. Nažalost, Jeronim i Željko su još uvijek, kako oni govore, “volonteri svojih ideja”. No, s druge strane naglašavaju da vide pomake. Poslovanje se širi, povećavaju se kapaciteti, a sve zarađeno se ulaže u strojeve i nove proizvode. 


“Nadamo se kako ćemo u neko skorije vrijeme obojica, a možda i još pokoji radnik, biti za stalno zaposleni u našoj firmi i da ćemo od toga moći pristojno živjeti. Tako da, moglo bi se reći da je još uvijek hobi, te baš kao pravi hobisti, bezuvjetno, svoje obaveze obavljamo s puno žara i ljubavi...”