Onečišćenje zraka

Praktičan vodič: Kako zaštititi kožu od smoga?

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

Foto Pexels

Osobito pogoduje pojavi mrlja, kuperoze i pojavi bora, a također otežava pravilno čišćenje



Onečišćenje zraka šteti koži, posebice onim dijelovima koji su manje zaštićeni i više izloženi vanjskom utjecaju, prije svega, dakle, koži lica.


Smog bi osobito pogodovao pojavi mrlja, kuperoze i pojavi bora, a također otežava pravilno čišćenje kože i apsorpciju aktivnih sastojaka krema.


Očito, oni koji žive u velikim gradovima podložni su pojavi tamnih mrlja uzrokovanih upalom kože koja pak potječe od ugljikovodika prisutnih u zraku.




Kosa također pati od smoga i fine prašine. Potonji se talože na njoj, slabe ju, a također uzrokuju povećanje slobodnih radikala, koji zauzvrat ugrožavaju zdravlje folikula i uzrokuju gubitak kose.


Ograničite alkohol, pušenje i nezdravu hranu


Kako biste ograničili te posljedice, dobra je ideja smanjiti ili eliminirati uobičajena nezdrava ponašanja kao što su pušenje i pijenje alkohola.


Treba ograničiti čak i konzumaciju tzv. junk fooda, u korist zdravije prehrane, u kojoj se konzumira više svježeg voća i povrća. Ove namirnice sadrže antioksidanse potrebne za borbu protiv slobodnih radikala.


Pripazite na kreme i kozmetiku


Čak i odabiru kozmetike kao što su sredstva za čišćenje i kreme treba posvetiti veću pozornost. Naime, znamo da mnoga kozmetička sredstva sadrže kemikalije koje, iako su dopuštene propisima i na tržištu, nisu baš korisne, pogotovo ako se koriste dulje vrijeme.


Mnoge od ovih tvari potječu od nafte, parafina, vazelina. Zbog toga je preporučljivo odbaciti onu kozmetiku koja sadrži ove sastojke i dati prednost prirodnoj kozmetici i općenito proizvodima na bazi prirodnih i biokompatibilnih tvari.


Redovito i dobro čistite lice


Vrlo je važno redovito čistiti lice, ne samo za dobro čišćenje pora i uklanjanje iritirajućih tvari već i za poticanje prirodne obrane kože, procesa oksigenacije, eliminacije mrtvih tkiva i obnavljanja stanica.


Veću pažnju tada treba posvetiti najdelikatnijim točkama lica, usnama i području oko očiju. Za potonje je također važna kvaliteta i kvantitet sna, dok se moraju koristiti specifični proizvodi koji sadrže vitamin E i omega 6.