Historic Racing Car Museum

Posjetili smo Muzej trkaćih oldtimera: Oazu za male i velike ljubitelje automobila prepunu iznenađenja

Sanda Milinković

Foto: Mateo Levak

Foto: Mateo Levak

Dorijan Kljun ima viziju koju ostvaruje brzinu po brzinu.

Prva asocijacija koja vam padne na pamet pri spomenu rečenice: „Idemo posjetiti muzej automobila“, vrlo je vjerojatno svima ista. Pomišljamo na bespuća hladnih industrijskih hala gdje se, pravilno parkirani jedan kraj drugoga, sjaje ulašteni automobili o kojima nam vodič priča brojne specifičnosti što ih, ako niste uvučeni duboko u ovaj svijet, nećete ni razumjeti.


A onda krenete put Grobnika istražiti prvi Muzej trkaćih oldtimera i dok se vozite, razmišljate o svim tim detaljima, specifikacijama, pripremate pitanja… Stižete na adresu u srcu Grobnika, osvrćete se oko sebe, a ono nigdje prostranih hala već samo priroda i tišina što ju remeti lavež dobrodošlice koju nam je priuštila Iris, simpatični pas što čini se, obožava aute jer se od njih ne odvaja.


Rukujemo se s vlasnikom Dorijanom Kljunom koji nas srdačno poziva na kavu u opuštenom vanjskom prostoru, smještamo se na „stolice“ koje su zapravo automobilska sjedala i gledamo farove oldtimera što nas pozdravljaju iznad šanka.


Skriva se tu i velika televizija stvorena za gledanje rally utrka, Formule 1, nogometnih utakmica – ma svega,  šetnica kojom možemo na tren zaboraviti sve dnevne stresove i (uskoro spreman!) roštilj koji će savršeno sjesti nakon razgledavanja muzeja.


Dorijan Kljun



 


Novi sadržaj za bogato nasljeđe


Etablirani fotograf Dorijan, vlasnik poznatog studija Katran, već je nekoliko godina u svijetu brzina, a njegova se ljubav prema oldtimerima pretvorila u Muzej trkaćih oldtimera i u kolijevku automobilizma donijela dojmljivu postavu ljepotana na četiri kotača.



Ideja za projekt krenula je još 2016. godine, a Dorijan, inače vlasnik poznatog studija Katran i zaljubljenik u brdske rallyje, naposljetku je odlučio muzej otvoriti – kod sebe doma.


„Uvijek pričamo da smo kolijevka motosporta jer su ovi prostori poznati po tome. U travnju 1902. godine održana je utrka na relaciji Opatija-Nica, tu su Preluk, Rijeka.. a nemamo ‘ono nešto’ čime bi to obilježili i predstavili.


Rađajući ideju, shvatio sam da uvijek pričamo o nečemu čega ovdje zapravo nemamo pa sam odlučio napraviti muzej kojim bi osigurao nasljeđe našoj povijesti i pokrenuo prvi korak prema cilju da ovom kraju damo muzej kakav i zaslužuje imati“, kaže nam Dorijan.


Njegovu viziju podržala je i Općina Čavle, prepoznavši potrebu za bogatim sadržajem kojim se slavi ovaj kraj.


“Drago nam je da imamo ovakav sadržaj, nešto novo, a opet tako tipično za ovaj kraj”, kazala nam je načelnica Općine Čavle, Ivana Cvitan Polić te dodala da će pružiti potporu ovakvim projektima.


“I ne samo projektima već idejama koje na originalan način doprinose popularizaciji sporta, prezentaciji kraja i ljudi koji u njemu žive. jer Dorijanov muzej je više od muzeja”, zaključila je.


Ponos muzeja!


Uz ugodan razgovor prošetali smo ovim jedinstvenim muzejom i naišli na dragulje sportskih utrka, a posebno se izdvaja Lancia Delta za kojeg ističu da je ponos muzeja, nevjerojatan automobil kojim je legendarni Žarko Šepetavac ispisao povijest auto-moto sporta na ovim prostorima. On je, naime, s ovim autom postavio rekord kojeg ni dan danas nitko ne može stići.





Najmanjima se spremaju najveća iznenađenja


I dok razgledavamo aute, rijetke trkaće memorabilije te još rjeđe rezervne dijelove, bliže nam se najmlađi entuzijasti za volan koje tek čekaju prvi pravi kilometri. U malenim autima i bolidima, postavljaju čunjeve po stazi i potom „jure“, organizirajući sami svoje utrke u smijehu i veselju dok ih vjerna Iris poput kakvog safety cara, prati po stazi.



Upravo zbog uživanja tih mališana koji rijetko gdje imaju priliku na našim prostorima posjetiti interaktivne lokacije, od Dorijana doznajemo da se u ovom Muzeju mogu organizirati i rođendanske proslave.


Odlična je to vijest za sve roditelje i mališane kojima je dojadilo obilježavati rođendane u igraonicama gdje se sve vrti oko PlayStationa i klasične torte.


Osim što se mogu organizirati dječje utrke, tijekom rođendana (ali i svakog obiteljskog posjeta), najmlađi su ovdje itekako animirani.


„Važno je djecu odmaknuti od mobitela i pružiti im sadržaj kojim će nešto naučiti, a pritom uživati“, kaže nam Dorijan.


Učit će tako kako promijeniti gume, zaviriti u motor auta, naučiti kako oprati ruke nakon što se pošteno zaprljaju u ulozi malih mehaničara, a pritom će se odlično zabaviti.


„Dok roditelji uživaju u kavi i razgledavanju muzeja, djeca mogu isprobati i stimulator za vožnju te naučiti osnove“, dodaje Dorijan pokazujući nam stimulator na kotačima, inače Yugo.



Dječje utrke na manjoj stazi tijekom naše su reportaže bile hit, a niti lipanjsko sunce nije spriječilo mlađahne vozače i vozačice da se spuštaju gore-dolje i na kraju proslave uz trofeje koje im muzej poklanja te se okrijepe u hladu.




 


Članske iskaznice za sve ljubitelje oldtimera


Za one kojima nije dosta, ovaj interaktivni muzej nudi još jednu genijalnu igru koja je toliko jednostavna za osmisliti, a toliko zabavna za odigrati. Naime, na velikom papiru dobivate nekoliko točno opisanih detalja raštrkanih po muzeju koje morate (naravno, za nagradu!) najbrže pronaći. Bit će jedan veći i primjetni detalj (poput nekog auta), ali i detalji zbog kojih ćete muzej proći uzduž i poprijeko. Te vam detalje nećemo otkriti!


Planovi za budućnost su veliki, kako za Muzej tako i za dječje rođendane, jer jedno je jasno – Dorijan Kljun ima viziju koju ostvaruje korak po korak ili, brzinu po brzinu.


Nakon što smo zdušno navijali za sve klince i klinceze koji su se trkali, zavirili u najdublje kutke muzeja i ponovno se smjestili u udobne siceve, doznali smo i za jednu pogodnost.


Riječ je o članskim iskaznicama zbog kojih vas za svega 100 kuna godišnje čeka ekskluzivan i neograničen ulaz u Muzej trkaćih oldtimera te neograničen pristup svemu što je u ponudi -bilo da želite popiti kavu u oktanskom baru ili proučavati auto po auto uz stručnog vodiča Sanjina.


Na odlasku iz ovog jedinstvenog muzeja razmišljamo o onim halama s početka priče i shvaćamo ono što nam je Dorijan kazao na početku: „Živimo na predivnom mjestu, na pola sata smo udaljeni od svega. Kolijevka smo automobilizma i ovaj kraj zaslužuje da mu se zbog toga oda počast.“


 


Foto: Mateo Levak