Runo - mladi brend kreativne Riječanke Hane Tudor

Oblaci od vune kao neodoljiva dekoracija interijera inspirirana riječkom promjenom vremena

Sanda Milinković

FOTO/ IG @runo_nuvole

FOTO/ IG @runo_nuvole

Za izradu glave oblaka koristi isključivo vunu za koju kaže da je najbolji materijal

Riječanka Hana Tudor diplomirala je strojarstvo u Zagrebu, ali njezina kreativnost najviše je došla do izražaja prilikom pokretanja brenda Runo. Ako vas je riječ “runo” asocirala na neodoljive ovčice i vunu, onda ste pogodili i ključni materijal kojim se naša sugovornica služi pri izradi svojih proizvoda.


Novi brend Runo, na Instagramu poznat pod imenom runo_nuvole, objedinio je jedan od najvećih sinonima za Rijeku – kišu i umjesto u letargično raspoloženje, pretvorio ju u predivne oblake koji u interijere donose dašak vremena.


Hana nam otkriva da je u početku izrađivala oblake ne misleći gdje će ih sve smjestiti, a kada su krenule narudžbe od prijatelja i poznanika koji su bili upućeni u njezin rad i prije nego što se medijski eksponirala, pojavila se ideja oglašavanja na internetu i pokretanja brenda. Tako je nastao Runo, autentičnog, logičnog i kratkog imena koji jednom riječju objedinjuje srž brenda.


Njezini oblaci divno se uklapaju u različite interijere, a u ponudi ima doista svakakvih: od čistih bijelih oblaka koji kažu da će bura donijeti sunce do onih koji nam donose dobro poznato jugo i kišu. Zanimalo nas je kako ovi šarmantni dekorativni detalji nastaju.


“Za izradu oblaka treba puno više od jednog dana, ali ukratko proces izgleda ovako: kada je vuna oprana, očišćena, obojana i spremna za rukovanje, prvo izrađujem kišu od stakalaca ili izvlačim žičanu kišu. Bez obzira kojeg je tipa, kišu zašivam u bazu oblaka. Posebno je zahtjevno ušivati kišu sa stakalcima jer ju je potrebno rasporediti da izgleda lijepo, ali je potrebno zbog težine stakalaca pronaći i ravnotežu da baza oblaka bude vodoravna.


View this post on Instagram

A post shared by @runo_nuvole



Na bazu oblaka nadograđujem glavu oblaka, ušivam vunu, raspoređujem je tako da dobijem željeni oblik i kasnije još jednom sve stežem koncem da oblak dobije željenu čvrstoću i reljef”, objašnjava nam Hana proces izrade.


Inspiraciju za oblake pronalazi u razmišljanju oko toga što može napraviti s materijalom koji joj je na raspolaganju, a da krajnji proizvod bude dojmljiv.


“Čak i ako nisam inspirirana krenem raditi da vidim gdje će me rad odvesti. Prvenstveno želim imitirati boje i efekt olujnog juga tako da bi se moglo reći da crpim inspiraciju iz promjena vremena, ali ne mora biti. Nekad samo sjednem i radim”, kaže nam Hana.


View this post on Instagram

A post shared by @runo_nuvole



Za izradu glave oblaka koristi isključivo vunu za koju kaže da je najbolji materijal te da nema potrebe koristiti i kupovati druge, sintetičke materijale. Dodaje i da bi bilo šteta baciti vunu koju ima na raspolaganju.


Glavna namjena oblaka je dekoracija interijera, a Hana nam dodaje da odlično pristaju kao dekoracija doma, ali i poslovnih prostora gdje razbijaju jednoličnost poslovnih ureda i personaliziraju ih.


“Bijeli oblaci su idealni za vjenčane sale, dječje ili spavaće sobe. Tko više voli tamnu estetiku, odluči postaviti tamni oblak u dnevni boravak ili u poslovni prostor. Oblaci se uklapaju u sve suhe interijere. Ne preporučujem ih stavljati u prostore gdje ima puno vodene pare (kuhinje ili kupaonice) ili u zatvorene prostore gdje je jako puno dima (kafiće)”, savjetuje naša sugovornica.


Otkriva nam da se njezini oblaci sviđaju više ženama nego muškarcima te da su najpopularniji modeli bijeli. Iako, osobno su joj najdraži oni crni s metalnom kišom jer oponašaju prolom oblaka i vrlo su dramatični.


“Za oblake primam i narudžbe, ali ne izvan svog stila. Trenutno imam narudžbu za modro plave oblake koji će biti postavljeni u potkrovlju. Bit će to velik projekt koji zahtijeva puno materijala.


Neće imati kišu (zbog visine prostora) ali će biti nagurani po hrptu krova da stvore efekt kao da ih je jugo doguralo do gorja i tamo su zapeli među vrhovima”, doznajemo od Hane o svom posljednjem projektu.


View this post on Instagram

A post shared by @runo_nuvole



S obzirom na to da u radu koristi prirodni materijal zaključujemo da je osnovala potpuno održiv brend pa nas je zanimalo primjenjuje li koncept održivosti i u drugim sferama života, na što smo dobili potvrdan odgovor.


“Primjenjujem. Ne bacam robu koja je nosiva bez obzira koliko je stara, a kada ju više ne mogu nositi na posao onda ju degradiram u robu za po doma. Ako mi dosadi koji komad odjeće, a u dobrom je stanju, razmjenjujem ga s prijateljicama. Ne kupujem impulzivno, ne kupujem plastični nakit i kupujem samo kad mi nešto treba ili ako se zaljubim u neki komad.


Često kupujem po second hand dućanima. Ne šminkam se pa sam tu potpuno održiva. Uvijek pazim da svojom kupnjom podržavam male hrvatske poduzetnike i obrtnike”, kaže nam Hana.


Mnogi se danas, pogotovo usred pandemije, ne usuđuju promijeniti poslovnu okolinu niti pokrenuti vlastiti posao zbog bojazni od onoga što će biti sutra. Upitali smo Hanu koliko je danas teško pokrenuti vlastiti brend te koja joj je glavna misao vodilja zbog koje ne odustaje.
“Ono što je meni olakšalo pokretanje brenda jest što se nisam jednog jutra probudila i poželjela osnovati brend, nego je on nastajao dugo bez medijske pozornosti tako da se rad rasporedio kroz puno vremena.


Zbog toga nisam osnivala brend pod pritiskom, nego je većina radova nastala prije nego što mi je i palo na pamet da osnujem brend. Odmah sam se dobro pozicionirala na tržištu jer sam sama osmislila proizvod i nigdje na internetu nisam našla ništa slično, tako da su moji proizvodi jedinstveni u svijetu.


View this post on Instagram

A post shared by @runo_nuvole



Sve više ulažem u marketing pa mi i to oduzima puno vremena od izrade, a to sve radim u slobodno vrijeme nakon posla. Nije lako osnovati brend i imati svoj proizvod jer puno vremena i snage oduzimaju nevidljivi poslovi koji nisu direktno vezani uz izradu ali se moraju obaviti da bi posao bio završen”, priča nam Hana o svojim počecima, a valja napomenuti i da sama vodi čitav proces – od proizvodnje do oglašavanja na društvenim mrežama.


Njezina poruka za mlade kreativce koji se tek ohrabruju na svoje prve samostalne korake jest da se naoružaju strpljenjem i disciplinom.


“Bez obzira što dugo treba da se izbrusi vještina, preporučila bih kreativcima da disciplinirano rade na svojim kreacijama. Osim što kreativni rad djeluje terapeutski, također se mora svladati i puno tehnika i znanja da bi se dovršio proizvod što mu obogaćuje život i na kraju stvara novu sliku o vrijednostima proizvoda na tržištu.


Kada čovjek jednom zna nešto napraviti vlastitim rukama, drugačije procjenjuje trendove i osnažuje svoj individualni stil jer nije ograničen samo onim što se prodaje u dućanima”, zaključuje Hana razgovor za naš list.