SOPHIE MONTECHRISTO DESIGN

Novi brend Mirne Sišul: smirujuća paleta boja u dom unosi sentimentalno bogatstvo

Claudia Bošković

Foto: Sergej Drechsler, Promo

Foto: Sergej Drechsler, Promo

Riječka akademska slikarica i umjetnica novim je dizajnom uplovila u neutralniju i smireniju paletu boja

Posljednjih godina bijeli zidovi i monolitno uređenje prostora za boravak polako, ali sigurno ustupaju svoj primat dizajnu inspiriranom prirodnim okruženjem, koji hladnu impersonalnost zamjenjuje toplim i pristupačnim vibracijama.


Foto: Sergej Drechsler


Generični minimalizam s pravom gubi svoju bitku pred svojom jednako sofisticiranom inačicom, a upravo takav osjećaj koji bilježi dašak promjene i svježine najbolje utjelovljuju unikatne slikarske tapete koje u familijarna i komercijalna okruženja unose posve novi estetski narativ.


Specifičan rukopis


Poznata po svojem koloritnom, specifičnom stilu slikanja, riječka akademska slikarica i umjetnica Mirna Sišul novim dizajnom Sophie MonteCristo uplovila je u gotovo netipičnu, neutralniju i smireniju paletu boja, koja ispreplićući motive Mediterana s vizualizacijom zvuka i melodija – koji ujedno čine i esencijalni dio njezinog radnog procesa – te spojem starog i novog, prirode i nasljeđa, tvori niz autentičnih i sofisticiranih zidnih tapeta i art-printova – koji svaki prostor pretvaraju u umjetničko djelo.


Kolekcija Mediterraneo


Ovu priliku stoga smo iskoristili i za razgovor s Mirnom, ali i njezinim kreativnim timom – koji čine Marin Sišul i Marko Felker.


Sophie MonteCristo dizajn je koji uz zadržavanje Mirnina distinktivnog grafizma čini svojevrsni preokret u njezinom dosadašnjem radu, ističući liniju kao važnu komponentu u gradnji svevremenskih zidnih memoara koji otkrivaju čitav niz osobnih asocijacija. Sam naziv brenda, kao što ističe Marin Sišul, njegov internacionalni prizvuk, na prvu bi trebao sugerirati na nešto istovremeno poznato, ali i nepoznato i intrigantno – kao simbolična prekretnica u radu Mirne i kreativnog tima.


Kolekcija Mélodie


“U svom slikarstvu prepoznatljiva sam po živim bojama, koloritu. To nismo htjeli niti dirati, ni odstupati ili prilagođavati se na taj način. Kod suradnje s dizajnerima interijera, kad imate zahtjevne zidove i interijere, potrebne su veće prilagodbe i uvijek sam razmišljala kako bi najbolje bilo napraviti drugi brend koji bi se mogao prilagoditi – malo, ali ne previše.


Kolekcija Métamorphose


Tako kod Sophie imamo jedan motiv u tri različite boje, upravo da se može izabrati ako je interijer više u, primjerice, zelenkastom ili zemljanom tonu, da se na taj način može prilagoditi motivom. Našu Sophie osmislili smo da bude drukčija, umjerena, posve različita od mene, ali opet da zadrži taj rukopis“, istaknula je Sišul.


Skladne cjeline


Naime, riječ je o dizajnu koji se sastoji od trodijelne kolekcije – Mediterraneo, Mélodie i Métamorphose – od kojih svaka čini skladnu cjelinu s istaknutim lajtmotivom koji nosi ostatak narativa. Posljednjih dvadeset godina rada, kako sugerira Marko Felker, pokazalo je da klijentela u svojim kućama za odmor, pa čak i poslovnim prostorima, traži dašak Mediterana, čiji su autohtoni elementi upravo i nositelj ovog dijela kolekcije.


Kolekcija Mediterraneo


“Za Mediterraneo smo uzeli pozamašni oblik koji zadovoljava velik broj motiva, naravno prije svega flora i fauna, ali i povijesno nasljeđe Mediterana i pregršt motiva posebnosti i autohtonosti. Primorci smo i to je nešto što jednostavno iz nas izvire, s tim živimo – to je ono što nam je najbitnije, u čemu se izražavamo i nešto iz čega Mirna sada najviše izvlači svoju motivaciju i jednostavno prenosi to na platno”, istaknuo je Felker.


Produktivni trio


S druge strane, Mélodie reflektira Mirninu nepresušnu potrebu za glazbom u stvaralačkom procesu, koja se očituje u njezinoj specifičnoj upotrebi linija i boja. Najviše interesa svakako izaziva vrlo jedinstvena Métamorphose, koja u prostor unosi emocionalnu dimenziju u kojoj priliku da budu sukreatorom dobivaju i kupci, koji odabirom starih fotografija ili nekih karakteristika podneblja – otvaraju portal u personalizirane fragmente sjećanja.


Kolekcija Métamorphose

Kolekcija Métamorphose


“Naziv Métamorphose umnogome objašnjava preobražaj od same ideje do završne prezentacije proizvoda, koji god kupac bude izabrao, što može biti art-print velikog formata ili tapeta, a u tu kolekciju smo se upustili iz razloga što smo imali već nekoliko suradnji gdje su ljudi sa svojim intimnim fotografijama, svojim detaljima iz života, svojim motivacijama, htjeli da im Mirna upravo takve stvari prezentira kao svoj rad”, zaključio je Felker.


Ovaj iskusni tročlani tim s impresivnom energijom i imaginacijom dosad je sudjelovao u nizu uređenja interijera – od onih intimnih i familijarnih preko komercijalnih – a razina predanosti i posvećenost detaljima svakako je još i dojmljivija kada ste svjesni činjenice da iza svega stoji kreativni i produktivni trio, koji radi – in-house.


“Prvo se pojavi ideja, kroz slikanje crteža koji se kasnije preklapaju u kompjutoru izrađuje se ideja tapete ili art-printa. Kad se to napravi, onda ide u radionicu, printer odradi svoje, u drugom dijelu Marin i Marko printaju tapete.


Art-printove rade tako da je zanimljivo od ideje do same realizacije, a ponajviše kad ga vidiš kolikih je dimenzija, a napraviš ga na početku malog, jer imaš mali ekran i gledaš ga nekim drugim očima. Kad se to isprinta tako veliko, onda je osjećaj stvarno dobar“, ističe Mirna Sišul.


»Wow« efekt


Posljednjih godina tapete intenzivno doživljavaju svoj »revival«, a u Mirninoj interpretaciji one prelaze svoje uobičajene okvire, repetitivne obrasce i čine vješto izrađena slikarska platna. Netaknuta bijela podloga zida samo čeka biti oplemenjena bojom i nizom detalja koji joj pružaju posebnu energiju i toplinu.


“Tapeta stvori »wow« efekt kad se uđe u prostor, a kada je velik zid pod tapetom i kada je sve dobro posloženo, onda to stvarno može izgledati divno. Neke stvari koje bi svima odgovarale možda su neutralnije boje, no ovisi, nekad se ljudi s više hrabrosti opredijele za malo jače boje, no onda sve treba biti u službi te tapete”, objasnila je.


No, ono što je najbitnije, svakako jest pridonijeti sreći čovjeka koji kupi njezino djelo – i koji se u njemu pronađe – što je vještina koja zahtijeva sentiment koji nadilazi karakteristike isključivo tehničke naravi.


“Mirna zaista uspijeva donijeti svoju energiju i poslovnu motivaciju i nakon nekoliko komunikacija s ljudima i povratnom informacijom, svi uživaju u tome što kupe što je u današnjim okruženjima i životima koje živimo velika rijetkost – nekoga zadovoljiti i nasmijati”, zaključio je Marko Felker.