Pomoć kod upala

Muče vas hormonalne akne? Probajte češće konzumirati ovu hranu

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Na naše zdravlje i stanje kože uvelike utječe hrana koju unosimo u organizam



U svakoj pori naše kože imamo žlijezde lojnice koje proizvode sebum, tekućinu nalik ulju, koja pomaže u vlaženju i zaštiti naše kože. Kada se na površini kože skupi previše mrtvih stanica kože zajedno s velikom količinom sebuma, to može stvoriti začepljenje u našim žlijezdama lojnicama i rezultirati upalom. Naše tijelo će na ovu upalu odgovoriti slanjem bijelih krvnih zrnaca na mjesto začepljenja koje stvara bijeloglave prištiće zvane akne. Dakle, koja je najbolja hrana za hormonalne akne?


Hrana s cinkom za hormonalne akne


Hrana za hormonalne akne koja sadrži cink može biti vrlo korisna. Cink može pomoći poboljšati izgled kože i smanjiti akne zbog svojih protuupalnih svojstava, a također može učinkovito smanjiti i cutibacterium acnes koja je bakterija povezana sa stvaranjem akni u koži. Osim toga, cink može spriječiti lučenje i proizvodnju sebuma svojim anti-androgenim svojstvom. Hrana s cinkom za hormonalne akne uključuje meso, kamenice, školjke, školjke, grah, sjemenke i orahe, piše Composed Nutrition.


Hrana bogata omega-3 kiselinama


Još jedna od izvrsnih namirnica za hormonalne akne je hrana s omega 3 masnim kiselinama. Dvije vrste polinezasićenih masti su omega-3 i omega-6. Većina popularnih dijeta konzumira omjer 1:20 omega-3 prema omega-6 kada bi trebao biti 1: 3. Ovi dokazi povezani su s učestalošću prištića, pokazujući da omega 6 masne kiseline djeluju proupalno i uzrokuju akne, dok omega-3 imaju zaštitne učinke za smanjenje akni. Izvori omega-3 uključuju masnu ribu poput lososa, haringe, skuše i srdele; riblje ulje i laneno ulje; laneno sjeme, orahe i chia sjemenke.


Antioksidantna hrana




Antioksidansi su kemikalije koje pomažu neutralizirati radikale kisika u tijelu koji doprinose oksidativnom oštećenju. Oksidativna oštećenja radikala uništavaju staničnu DNK, oštećuju lipide i proteine te uzrokuju upalu. Ova upala može dovesti do stvaranja akni i iritacije. Zbog toga hrana za hormonalne akne sadrži antioksidanse. Izvori hrane uključuju gotovo svo voće i povrće, jaja, orahe, sjemenke i tamnu čokoladu.