Brend Dorje Horvatić i Filipa Eterovića

Šarene hrvatske čarape brenda HYPERsocks koje se prodaju na komad

Karmen Bosnić

HYPERsocks/Foto: Doris FATUR

HYPERsocks/Foto: Doris FATUR

Smatra da taj modni dodatak puno govori o stavu onoga tko ih na nogama nosi, o njegovoj znatiželji te slobodi kojom izražava, ili ne, svoje osjećaje.

Nekome su čarape samo odjevni predmet, ali Filipu Eteroviću nisu. Za sebe kaže da je veliki zaljubljenik u sve, ali posebno u one šarene i priznaje da ta njegova opsesija traje već jako dugo.


Smatra da taj modni dodatak puno govori o stavu onoga tko ih na nogama nosi, o njegovoj znatiželji te slobodi kojom izražava, ili ne, svoje osjećaje. Entuzijastični, kako ćemo kasnije saznati, Filip dugi niz godina ima najbolju prijateljicu Dorju Horvatić čija je moć superkreativnost.


Moglo se njih dvoje, kao mnogi prijatelji, baš poput čarapa, u jednom trenu raspariti, ali nisu, pa je onda ipak ovo njihova priča.



– Početna ideja bila je uvoz i distribucija nekoliko odličnih stranih brandova i tu mi se Dorja priključila. Te suradnje nisu uspjele, pa smo odlučili osnovati vlastiti brend. Budući sam se velik dio života bavio marketingom i menadžmentom, imam ponešto iskustva u tome, a Dorja je izvrsna dizajnerica, vrlo sposobna, odlično organizirana i pažljiva, naše smo prijateljstvo HYPERsocksom doveli na jednu novu razinu, prisjeća se Filip ne tako davnih početaka.


HYPERsocks/Foto: Doris FATUR

HYPERsocks



– Filip je entuzijastičan oko čarapa, a ja oko dizajna i eto recepta za HYPERsocks! Godinama je pričao kako želi pokrenuti vlastitu proizvodnju, što je meni na prvu zvučilo zanimljivo i izazovno, ta njegova ideja da zajedno sagradimo priču oko toliko uobičajenog modnog dodatka ili zapravo čak bazičnog predmeta svakodnevnog odijevanja – čarapa. Filipova energija je zarazna, tako da sam i ja sada ljubiteljica lijepih, kvalitetnih čarapa, a pogotovo me veseli vidjeti i druge bliske prijatelje, ali i nepoznate, kako ih nose, kaže Dorja.


NAOPAKI ZALJUBLJENKO


Kako nastaju motivi? Jesu li čarape udobne, stišću li?


– Dogovaramo se u kojem smjeru će ići svaka kolekcija. Iako Dorja radi dizajn, zajedno odlučujemo o temama kolekcije i biramo koji dizajn ide u produkciju. Dosad smo većinom birali apstraktne ili geometrijske motive, za kolekcije Playground i Mix&Match, dok smo za drugu kolekciju ipak išli na figurativne motive.


Te čarape iz kolekcije It takes two prikazuju osjećaj zaljubljenosti – kad nam je glava skroz u oblacima ili kad se osjećamo toliko zaljubljeno da je cijeli svijet naopačke. Na tim se čarapama nalazi Zaljubljenko koji veselo šeće kroz oblake i »hoda naopačke«.


U budućnosti nam je u planu još se više poigrati motivima, bili oni apstraktni ili figurativni, želimo se odmaknuti od već viđenih dizajnerskih ideja i uzoraka poput banana, avokada i sličnog. HYPERsocks su udobne za nošenje kroz sva godišnja doba, ne stišću ni stopalo, ni nogu.


Njihov je plus i taj što se proizvode u Hrvatskoj?


– Čarape se proizvode u jednoj manjoj tvornici »Miro« pokraj Samobora i vrlo smo zadovoljni tom suradnjom. Strpljivo nam pomažu čarape izraditi na najbolji mogući način. Prije no što smo ostvarili tu suradnju, posjetili smo neke druge tvornice kojima nismo bili toliko zadovoljni.


Osim tvornice, dugo smo birali i testirali i pamuk koji je glavni materijal od kojih radimo naše čarape, zasad samo klasične modele visine do pola lista, no htjeli bismo proširiti ponudu i na druge modele – ljetne stopalice i zimske toplije čarape.


HYPERsocks/Foto: Doris FATUR

Dorja Horvatic i Filip Eterovic


POZIRANJE I PAKIRANJE


Radite sve ili gotovo sve sami?


– Kad je riječ o organizaciji, logistici, proizvodnji, dizajnu i marketingu, puno toga radimo sami. Iako imamo znanja i iskustva iz raznih prijašnjih poslova, našli smo se već puno puta u situacijama u kojima do sada nismo bili jer je izgradnja branda čarapa vrlo specifična. Želja nam je biti drukčiji što pokušavamo dočarati kroz naše kampanje i marketing.


Ono što nas izrazito veseli je snimanje stop animacija, ali do sada smo, nažalost, snimili samo jednu. Počeci su teški, ali vrlo zanimljivi.
Oboje uz HYPERsocks radimo i na drugim projektima, puno vremena ulažemo i trudimo se, ali određene poslove ipak prepuštamo drugima jer su puno stručniji.


Tako primjerice naša PR menadžerica Tina Lončar priprema objave za medije, a fotografkinja i modna stilistica Doris Fatur fotografira. Oko svake kampanje ima puno posla, od scenografije i pripreme scena za fotkanje, do promidžbe i sličnog, ali unatoč svemu, vrijeme izlaska novih čarapica je izrazito uzbudljivo i isplati se sav trud čim ih predstavimo javnosti.


Imamo podršku bližnjih, tako da nam i prijatelji nesebično poziraju kad nam trebaju modeli za fotografiranje, a Anja Polić i Luka Ajduković su nam osim za poziranje, za drugu kampanju uskočili i preuzeli i slanje paketa.


Iza vas je treća kolekcija, planirate li suradnju s drugim dizajnerima?


– Htjeli bismo surađivati s drugim kreativcima, ne samo dizajnerima, pogotovo s domaće scene. Malen smo brend i postojimo tek pet mjeseci, ideja i planova ima napretek, ali ne možemo ih još otkriti!


Ono što možemo reći je da se veselimo sajmovima koji slijede jer fizička prodaja je odličan način za upoznavanje čarapoljubaca i dobivanje povratnih informacija! Prijavili smo se na Tjedan dizajna, pa čekamo rezultate.


U kolovozu izlažemo na dva austrijska sajma, a nakon toga idemo na još jedan veliki sajam u Beču. To će nam biti prvi put da se predstavljamo na stranom tržištu. Trenutno se HYPERsocks čarape mogu kupiti na području Hrvatske samo putem web-shopa Hypersocks.org, ali do kraja 2020. godine proširit ćemo poslovanje i omogućiti dostavu i za druge države.


HYPERsocks/Foto: Doris FATUR

HYPERsocks/Foto: Doris FATUR


PRONAŠLI SMO RJEŠENJE


Znate li vi gdje nestaju čarape?


– Vjerojatno ih kradu veliki i opasni rasparivači čarapa.


Vaš »Mix&Match« je rješenje za to?


– Upravo tako. Koliko znamo, ne postoji pravilo da se čarape moraju nositi u paru. Naša treća Mix&Match kolekcija sastoji se od pet različitih čarapa koje se prodaju po komadu, a ne u paru. Cijena jedne iznosi 27,50 kuna i možete kupiti samo jednu, dvije, tri, četiri ili svih pet, a od tih pet različitih čarapa možete napraviti čak deset kombinacija.


Još nikad nismo vidjeli da itko prodaje čarape po komadu, pa se nadamo da nećemo biti prvi i zadnji. Ova kolekcija omogućava opušteno nošenje i kombiniranje čarapa kako kome paše. Neki kupuju dvije jednake i tako naprave identičan par, dok neki uzmu pet različitih i ne brinu o tome što će se dogoditi kad jednu izgube u mašini ili tko zna gdje već čarape zalutaju.


Mix&Match je rješenje za sve one koji žele kombinirati kako će nositi svoje čarape, hoće li ih upariti ili neće, koliko će varijacija napraviti s pet individualnih čarapa.