All Black priča

Modna vizija Charlie Designa: Crna boja u bezbroj nijansi naglašava slojevitost razmišljanja

P. N.

FOTO/Mare Milin

FOTO/Mare Milin

Charlie Design predstavlja "One Night_ Te noći" kao nastavak nagrađivanje ljetne kampanje.



Reciklirani komadi su: Sako Tai 1997;  Mantil Simona 2002;  Prozirne hlače 2006; Haljina Til 2012; Black predimenzionirana jaknica 2016;  Top gumeni tregeri 2017 ; Zgužvani šešir 2005… Lakoćom kombiniranja te spajanjem ozbiljnih komada s duhovitim dodacima stvorena je jedinstvena modna vizija.


O suradnji Mare Milin i Charlija ne treba posebno pisati. Iz njihovog imaginarija izlaze uvijek novi neponovljivi vizuali koji ispisuju stranice hrvatske mode. “Dogovorili smo se, snimili smo. I onda je počeo moj roman toka svijesti. Nije bilo mišljeno kao zaključak ljetne priče. Bilo je mišljeno kao projekt koji se  nadovezuje na ideju reciklaže Loredaninih prijašnjih radova. Zgužvan crni papir, rupe u papiru (davna Lorina želja, statično poziranje.


Beethovenova Mjesečeva sonata


Ali, ja i matematičko razmišljanje i predumišljaji- to ne postoji.




Sve se promijenilo u procesu. Dok sam gledala fotografije, ponovno i ponovno, svašta mi je padalo na pamet: mjesečeva kći, teksture bilja, katrana, nafte, noći…pa opet noć, mjesec, noć, mjesec, i tako unedogled. U umu zvučna kulisa: Beethovenova Mjesečeva sonata, Chopinova klavirska nokturna, zvukovi noći- i onda sam odlučila da je ovaj projekt logično i vizualno zaslužio da bude tamni opozit projekta One day.


Poput Sunca koje noću obasjava Mjesec, pa on nama bude vidljiv, i, nasuprot tome, poput dana kada Sunce obasjava nas, tako se ponašaju i ove dvije priče. Ova priča je komorna. Nije poput ljetne, koja je puna svjetla, zraka, vjetra i šuma mora. Ova priča u sebi nosi mir i tišinu specifičnu za noć, bjelinu kože naspram dubokog mraka okoline, bjelinu rukopisa(nja), na odjeći, modnih dodataka, naspram dubokog crnila odjeće. 


Pejzažna tematika noći i mjeseca, biljnih momenata koji su pandan tkanju materijala od kojih je sačinjena odjeća, nadopunjuje modnu fotografiju. Fotografije modela na kojima se vidi pokret, zatim duple ekspozicije, također sugeriraju noć, noćno, kad ljudsko oko vidi mutne obrise nekoga, nečega, kad nam se „čini“ da smo vidjeli, čuli nešto u mraku. Miran, ozbiljan i svečan izraz lica modela, ponekad i umoran, po meni, prirodno je stanje ljudskog duha noću” kaže Milin o kampanji.


Tako je nastao “One night/Te noći”, a tijekom snimanja se dogodilo i nešto neobično.


“Na snimanju nam se, inače, desilo malo čudo. Prikazano je odmah nakon naslovnog dijela kampanje. Ta fotografija stoji sama, nije dio diptiha. Eto i zašto. Oni koji poznaju mladu Loredanu Bahorić znati će. Drugi zaslužuju ovo objašnjenje. Na fotografiji je dvostruka ekspozicija.


Jedno lice je prepoznatljivo lice Nike, našeg modela, a drugo Nikino lice je čudesnom transformacijom, na licu mjesta, postalo lice Loredane Bahorić, iz dana kada je i sama bila model. Nika i Lori nisu u rodu”, objašnjava.


FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin



FOTO/Mare Milin


FOTO/Mare Milin